رفتن به بالا
  • شنبه - ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴
  • کد خبر : ۴۱۳۲۲
  • چاپ خبر : فاطمه(س) بهانه خلقت عالم هستی است/خلقت با تمام اوج اسرارو عظمتش، طفیل وجود زهراست
حجه الاسلام بلبلی نیا:

فاطمه(س) بهانه خلقت عالم هستی است/خلقت با تمام اوج اسرارو عظمتش، طفیل وجود زهراست

به گزارش آفتاب بافق،حجة الاسلام بلبلی نیا در جمع بسیجیان و آزادگان محفل انس با قرآن،با بیان کرامات حضرت زهرا(س)،ایشان را برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار نزد مسلمانان دانست. وی درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) میان علمای شیعه گفت: درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) روایات مختلفی وجود دارد و […]

به گزارش آفتاب بافق،حجة الاسلام بلبلی نیا در جمع بسیجیان و آزادگان محفل انس با قرآن،با بیان کرامات حضرت زهرا(س)،ایشان را برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار نزد مسلمانان دانست.

وی درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) میان علمای شیعه گفت: درباره تاریخ شهادت حضرت زهرا(س) روایات مختلفی وجود دارد و از 40 روز تا 6 ماه بعد از رحلت پیامبر(ص) بیان شده است. میان علمای شیعه 2 احتمال معتبر است، 75 روز بعد از رحلت پیامبر(ص) یا 95 روز بعد از رحلت ایشان بیان می شود.

 بلبلی نیا سِر خلقت را فاطمه(س) دانست و افزود: فاطمه (س) بعنوان اصل، محور و بهانه خلقت عالم هستی بیان شده است، اگر زهرا(س) نبود،خلقتی هم نبود و چیزی خلق نمی شد. دنیای بی زهرا(س)، صورت خلقی ندارد که بتوان تصوری از آن داشت. خلقت با تمام اوج  اسرار و عظمتش، طفیل وجود زهراست.

وی با بیان این مطلب که فاطمه زهرا (س) رمز و راز بقاى اسلام محمدى (ص)، حلقه اتصال نبوت، امامت و ولایت، وارث سریر رسالت، حامى امامت و حامل ولایت است،تصریح کرد: فاطمه (س) که خود کوثر و خیر کثیر جارى در جان جهان و باقى در هر زمان است، کوثر وجود 11 امام معصوم (ع) به ویژه اخرین امام حضرت مهدی(عج) نیز هست تا آن منجى انسان‏ها و تحقق بخش اهداف نبوت و امامت، ظهور کند.

بلبلی نیا در ادامه سخنان خود درباره ارزش و جایگاه آیت الکرسی و فضیلت و منزلت آن بیان داشت: آیت الکرسی سید آیه ها و برترین آیه قرآن است،که همه خیرهای دنیا و آخرت را دربر دارد و نزد ساق عرش، خداوند را تقدیس می کند و از گنجینه رحمت در زیر عرش الهی نازل و به پیامبر(ص) عطا شده است.

وی درباره ثواب عظیم خواندن آیت الکرسی در قبرستان ها گفت: حضرت محمد (ص) می فرمایند: “هر گاه مومنی وارد قبرستان شد آیت الکرسی بخواند و ثواب آنرا به مرده ها هدیه کند. پروردگار عالم برای هر حرف آیت الکرسی فرشته ای را می آفریند که خداوند را تا روز قیامت برای قاری آن حمد و تسبیح گوید،و در هر قبری از مشرق تا مغرب عالم 40 شمع از نور داخل قبرهای آن ها می گرداند و قبرهای آن ها را وسعت  داده و پر از نور می کند، و به قاری آیت الکرسی ثواب 60 پیغمبر را می دهد و به مرده می گوید، این هدیه فلان شخص است.

بلبلی نیا در پایان سخنان خود با گرامیداشت پیروزی رزمندگان اسلام و محو داعش توسط فرمانده غیور و شجاع سردار سلیمانی به پشتوانه ولایت فقیه، افزود: این پیروزی که توسط رزمندگان اسلام در ایران،عراق، سوریه و لبنان انجام گرفت،همه به برکت اسلام و اهل‌بیت(ع) و برگرفته از اندیشه حسینی است.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده