رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
  • کد خبر : ۴۱۳۶۲
  • چاپ خبر : امر به معروف و نهی از منکر زمینه ای برای نهادینه شدن عدالت در تمامی حوزه ها است
نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه بافق:

امر به معروف و نهی از منکر زمینه ای برای نهادینه شدن عدالت در تمامی حوزه ها است

حجة الاسلام دهستانی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر حوزه اداری و کارگری شهرستان بافق، عملی شدن امر به معروف و نهی از منکر را زمینه ای برای نهادینه شدن عدالت در تمامی حوزه ها دانست و گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای این تببین شده است […]

حجة الاسلام دهستانی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر حوزه اداری و کارگری شهرستان بافق، عملی شدن امر به معروف و نهی از منکر را زمینه ای برای نهادینه شدن عدالت در تمامی حوزه ها دانست و گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای این تببین شده است تا آسیب ها را شناسایی کنیم و در جهت رفع آن تلاش کنیم.

به گزارش آفتاب بافق،جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر حوزه اداری و کارگری شهرستان بافق در راستای ترویج فرهنگ این فریضه الهی امشب با حضور سرهنگ صادقی فرمانده سپاه ناحیه،حجةالاسلام دهستانی نماینده ولی فقیه در سپاه، جمعی از فرماندهان،جانشینان پایگاه های حوزه اداری و کارگری و همچنین رابطین شورای امر به معروف و نهی از منکر برگزار گردید.

در ابتدا این جلسه حجة الاسلام دهستانی با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فریضه مهم دینی امری ضروری است،گفت: اهمیت ترویج فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بر کسی پوشیده نیست،چرا که در قرآن کریم نیز بارها بر اهمیت این موضوع تاکید شده است.

وی افزود: امربه معروف ونهی از منکر ضامن بقای اسلام است و امام حسین(ع) در راه اساسی ترین اصل ضامن بقای  اجتماع اسلام به شهادت رسید.

 دهستانی عملی شدن امر به معروف و نهی از منکر را زمینه ای برای نهادینه شدن عدالت در تمامی حوزه ها دانست و تصریح کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای این تببین شده است تا آسیب ها را شناسایی کنیم و در جهت رفع آن تلاش کنیم.

 در ادامه این جلسه محمدرضا رضایی پور،فرمانده بسیج کارگری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نوعی نظارت عمومی است،افزود: امر به معروف و نهی از منکر نشانه غیرت دینی و فطرت بیدار جامعه است که سبب مصونیت انسان در مقابل خطرات و انحرافات می شود.

وی با اشاره به آیه 110 سوره آل عمران به جایگاه امر به معروف و لازمه ترویج و گسترش آن توسط هر فرد تاکید نمود و گفت: بر اساس این آیه قرآن خداوند ما را بهتر امتی می داند که بر مردم ظاهر شده، به شرط آنکه امر به معروف و نهی از منکر کنید.

همچنین در این نشست فرمانده سپاه ناحیه در سخنانی کوتاه ضمن تشکر از حضور مسئولان،خدمت رسانی همه رؤسا در ادارات را به عنوان یک فریضه امر به معروف به گونه ای دانست که باید دغدغه خدمت صادقانه همراه با رضایت مراجعین داشته باشد.

وی افزود: در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر اگر ما با نیت خیرخواهی، دوستی و احترام یکدیگر را امر به معروف و نهی از منکر دعوت کنیم، قطعا شاهد تاثیر مثبت کلام و رفتارمان در طرف مقابل خواهیم بود.

شایان ذکر است این جلسه با همکاری محمدرضا رضایی پور فرمانده بسیج کارگری و اسماعیل دهقانزاده فرمانده بسیج ادارای برگزار گردید.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده