رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
  • کد خبر : ۴۱۴۲
  • چاپ خبر : سال ۱۳۹۴ را به نام سال احترام به قانون و مقررات نامگذاری فرمایید

سال ۱۳۹۴ را به نام سال احترام به قانون و مقررات نامگذاری فرمایید

به گزارش "آفتاب بافق"   محمد رضا صباغیان بافقی یکی از فرهنگیان شهرستان بافق با ارسال نامه ای به مقام معظم رهبری پیشنهاد داد سال ۱۳۹۴ را به نام سال احترام به قوانین و مقررات نامگذاری فرمایند. متن نامه به این شرح است: بسمه تعالی خدمت مقام معظم رهبری                                       سلام علیکم   پیشنهاد نام […]

به گزارش "آفتاب بافق"

 

محمد رضا صباغیان بافقی یکی از فرهنگیان شهرستان بافق با ارسال نامه ای به مقام معظم رهبری پیشنهاد داد سال ۱۳۹۴ را به نام سال احترام به قوانین و مقررات نامگذاری فرمایند.

متن نامه به این شرح است:

بسمه تعالی

خدمت مقام معظم رهبری  

                                   

سلام علیکم  

پیشنهاد نام برای سال ۱۳۹۴

با عرض ادب و احترام و آرزوی سلامتی ، موفقیت و خدمت بیشتر به دین خدا و خلق خدا برای همه مسئولین نظام اسلامی بویژه حضرتعالی.

 چند سالی است که در هنگام تحویل سال نو در فرمایشات خود نامی را برای سال جدید اعلام می فرمائید این نام گذاریها قطعا از پشتوانه و عقبه علمی ، کارشناسی و مشورت برخوردار است که اگر واقعا به آن عمل شود می تواند تحرک ، پویائی ، توسعه و امنیت را برای جامعه ما به ارمغان آورد

اما نکته ایی که قابل تامل به نظر می رسد ، متاسفانه ادارات ، دستگاه ها و متولیان امر آنطوریکه باید و شاید به آن نمی پردازند بلکه بعضا این نامگذاری ها را در قالب شعار فقط بر سربرگ نامه ها و تابلوها ،به شکلی پررنگ نمایش می دهند و یا در توصیف آن سخن رانده و مدیحه سرائی می کنند ولی کمتر دیدگاه ها و نظرات شما پیاده سازی و محقق می گردد.

نام های پیامبر اعظم (ص) ، عزت و قیام حسینی ، سال امام خمینی ، وجدان کار و انضباط اجتماعی صرفه جوئی اقتصادی ، نهضت خدمت رسانی به مردم ، نو آوری و شکوفائی ، اصلاح الگوی مصرف ، جهاد اقتصادی ، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و امسال که به نام فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدریت جهادی نامگذاری شده است از جمله اسامی می باشد که با هدف والا و با توجه به شرایط داخلی و خارجی و نیازهای جامعه و تهدیدات متصور نامگذاری شده است ولی دریغ و افسوس که اکثر اقشار جامعه بویژه متولیان امر چنین احساس می کنند که چون از طرف حضرتعالی نامگذاری شده است باید بیشتر با آب و تاب و احترام بنویسند و بگویند و با برگزاری جلسات و همایش ها گزارشی ارائه دهند.

متاسفانه باید گفت کمتر راهکارهای عملی و اجرائی برای این نام گذاریها دیده می شود.

امیدواریم ، با توجه به اعلام برنامه اقتصاد مقاومتی که به شکل مهم و جدی مطرح گردیده ، شعار امسال نیز که در همین راستا ترسیم شده بهتر محقق گردد و قوای سه گانه و مجموعه مدیریت کشور در این راستا گام های بلندتری را بردارند.

و اما رهبر عزیز سئوالی که مطرح می شود این است که چقدر بررسی و کارشناسی شده، چرا این نامها و شعارها علی رغم این که از طرف حضرتعالی و تاکیدات شما اعلام می گردد و از پشتوانه رسانه ایی و امکانات لازم نیز برخوردار است و مخالفتی هم حداقل در ظاهر با آن نمی شود تحقق مناسب پیدا نمی کند.

و آن طورری که در جامعه دیده و قضاوت می شود و از فرمایشات شما نیز بعضا استنباط می گردد خیلی از چگونگی و نحوه عمل و اجرائی شدن اهداف این نامگذاری ها و برنامه های اعلام شده راضی نمی باشید و انتظارات بیشتری دارید.

بنده به عنوان یک شهروند که یقینا اطلاعات جامع ، کامل و اشرافیت متولیان امر را بر این موضوع ندارم به سهم خود و به عنوان یک شهروند برای رفع این مشکل و این نقیصه تحلیل و پیشنهادی دارم که من باب کلکم راع و کلکم مسئول عرض می نمایم.

مقام معظم رهبری احساس می شود ، مشکل اصلی عدم تحقق این امر و بسیاری از برنامه های تدوین شده علی رغم داشتن قوانین جامع و خوب ، به ضعف در اجرای قانون و مقررات و نظارت های موجود در کشور ما بر می گردد.

 به عبارت روشن تر احساس می شود جامعه ما بویژه اکثرمسئولین و متولیان قانون برای قانون و مقررات آنطوری که باید و شاید حرمت قائل نیستند امر مهمی که بسیاری از ناکامی های ما در اقتصاد ، فرهنگ و غیره و حتی اختلاس ها، چند نرخی ها ، پارتی بازیها ،زد و بندها، دوباره و بعضا چند باره کاریها و بسیاری از نارضایتی ها به آن بر می گردد.

و تاسف بارتر ، این که در کم توجهی به قانون و مقررات و به میدان آمدن روابط و سلایق ، اصولا مردم  و اقشار ضعیف و شهرهای محروم هستند که دچار مصیبت حق کشی و تضییع حقوق می گردند و بعضا در زیر چرخ های روابط له می شوند .

رهبر معظم انقلاب؛ مثالی در بین عوام ما هست می گوید تا زمانی که مار راست نگردد نمی تواند به سوراخ برود شاید علمی و اداری این باشد تا زمانی که نظم و قانون و راستی بر کارهای ما مستولی و حاکم نگردد پیشرفت و توسعه همه جانبه و پایدار بدست نخواهد آمد گرچه موقتا در ابعادی از پیشرفت و توسعه به موفقیت های هم دست یابیم

رهبر عزیز حضرتعالی بیشتر از همه مستحضرید که جهان آفرینش که زندگی ما هم جزئی از آن است بر اساس نظم و انضباط متقن و مستحکمی بنا گردیده و به تبع حیات مادی و معنوی ما نیز نمی تواند از آن استثناء باشد زندگی و سخنان بزرگان دینی ما چه از امام راحل که توانست تحول و تغییری شگرف در دنیای امروز ایجاد کند تا آخرین سفارش و فرمایش مولای متقیان در واپسین لحظات عمر با برکتشان همه و همه انضباط و نظم و تقوی را سفارش می کنند که تقوی نیز خود نظمی در حیات معنوی است که می تواند آخرت ما را آباد کند.

در دنیای امروز هم ، کشورها و جوامعی را پیشرفته و توسعه یافته می یابیم که به نظم و قانون که از ارکان زندگی هست بیشتر توجه و عنایت داشته اند در نگاه عامیانه وقتی قطاری را مشاهده می کنیم که با هزاران تن وزن و بار ، بیابان ها ، دره ها و صخره ها را در می نوردد زمانی است که بر ریلی پیش بینی شده حرکت می کند و الا اگر از مسیر تعیین شده خود خارج شود علی رغم تلاش و مصرف انرژی زیاد نمی تواند مسیر زیادی را طی کند و به هدف نخواهد رسید.

رهبر عزیز متاسفانه برنامه های کشور ما کمتر بر روی ریل قوانین و مقررات حرکت می کند و به همین دلیل دره ها ، کوه ها  و صخره های روابط و سلایق و بدتر از همه ، منافع عده ایی که صاحب قدرت و نفوذ هستند و زندگی و درآمد و حیات آنها هم به تضعیف مقررات و قوانین ، و نظارت ضعیف وابسته هست و متاسفانه کم هم نیستند مانع رشد و توسعه اقتصادی ، فرهنگی و صنعتی وعدالت واقعی می گردد گرچه در شعار و سخن بارها فریاد عدالت و مبارزه با بی عدالتی را فریاد کنیم .

یقینا اگر این استقلال سیاسی امروز کشور ما که از پشتوانه حکومت دینی محکمی نیز برخوردار هست با محوریت قانون و مقررات و احترام به آن عجین گردد ، رشد و توسعه و پیشرفت مادی در کشور معجزه خواهد کرد اما افسوس که در توجه به قانون و مقررات بویژه در مسئولین بیشتر به شعار و سخن اکتفا می شود تا عمل به قانون و مقررات و این جاست که بسیاری از پتانسیل ها و ظرفیت ها و تلاش های جامعه ،مردم و دولت مردان ما هدر می رود و علی رغم تاکیدات حضرتعالی و توصیه بزرگان کار به سامان نمی شود که نمونه ای از آن ، نحوه عمل کردن به نام گذاری سالهاست.

پیشنهاد می گردد برای احیاء و توجه بیشتر به قانون و مقررات که همه آن قوانین برخاسته از نظر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و تایید فقهای شورای نگهبان و به تبع ضوابط و مقررات پایین دستی آن نیز همین حکم را دارد و باید به آنها ارج نهاد ، دستور فرمائید بررسی و در صورت صلاحدید سال ۱۳۹۴ به نام سال احترام  به قوانین و مقررات نامیده شود یقیننا اگراین نام گذاری انجام شود و مسئولین هم بطور جد و به دور از شعار در اجرای آن پیش قدم شوند خود به خود اقتصاد مقاومتی ، مدیریت جهادی و فرهنگ و اقتصاد و صرفه جویی و غیره نیز به دست خواهد آمد چرا که چون که صد آید نود هم پیش ماست.

 

 والسلام

 

   محمد رضا صباغیان بافقی

                                                     مورخ 1393/09/23

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده