رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
  • کد خبر : ۴۱۴۵۸
  • چاپ خبر : مدرسه طبیعت محلی برای بروز خلاقیت کودکان
گزارش تصویری:

مدرسه طبیعت محلی برای بروز خلاقیت کودکان

به گزارش آفتاب بافق،با تعطیلی مدارس در فصل تابستان وهوای مساعد آن،کودکان بسیاری در مدرسه طبیعت حضور می یابند، امروز مدرسه طبیعت با وجود هوای سرد و نظر به محیط و فضای باز آن بار دیگر میزبان دانش آموزان پیش دبستانی و مدارس ابتدایی شهرستان بافق شد. ابوالفضل طالبی،مدیر مدرسه طبیعت شهرستان بافق در گفتگو […]

به گزارش آفتاب بافق،با تعطیلی مدارس در فصل تابستان وهوای مساعد آن،کودکان بسیاری در مدرسه طبیعت حضور می یابند، امروز مدرسه طبیعت با وجود هوای سرد و نظر به محیط و فضای باز آن بار دیگر میزبان دانش آموزان پیش دبستانی و مدارس ابتدایی شهرستان بافق شد.

ابوالفضل طالبی،مدیر مدرسه طبیعت شهرستان بافق در گفتگو با خبرنگار آفتاب،مدرسه طبیعت را مکانی برای یاد دادن زندگی به کودکان دانست که به آنان نگاه تکاملی خواهد داد.

وی افزود: در اینجا، کار در بستر طبیعت بسیار زیاد است که آشنایی با حیوانات و نحوه زندگی انان، کار با ابزارآلات نجاری و چرخ خیاطی، حوضچه گل بازی و تپه های شنی برای بروز خلاقیت کودک مهیا می‌باشد،آنچه طبیعت می‌گوید این است که برنامه‌ریزی برای کودکان از قبل تهیه نشود تا رهایی و خود انگیختگی کودک در طبیعت حرف اول را بزند.

طالبی با اشاره به اینکه برای کارهای دستی نیز فضایی در نظر گرفته‌شده تا دانش آموزان با ساخت آموزه‌های ذهنی با خاک و آب کارهای هنری و دستی خود را ایجاد نمایند،تاکید کرد: کودکان باید در این بستر قرار گیرند تا خود انتخاب‌گر باشند، این موضوع باعث رشد خلاقیت کودکان می‌شود، که نتیجه آن عشق‌ ورزی به طبیعت و درنتیجه خالق این زیبایی ها است.

وی خاطر نشان کرد: هدف ما یک روز شاد برای کودک است تا با رهاسازی در طبیعت، یک نوع نگرش عملی در آموزش داشته باشیم، چرا که آموزش‌ها نباید فقط به صورت مستقیم باشد تا یادگیری انجام شود. نتیجه‌ به دست آمده بیان گر این است که برآیند کودکان در این بستر بسیار مثبت است.

طالبی یادآور شد حضور تسهیل گران و سر تسهیل گر در مدرسه طبیعت الزامی است تا کلیه رفتارها و کارهای کودکان توسط آنان و بدون دخالت،تحت نظر قرار گیرد تا کودکان نسبت به علاقه خود به هر موضعی آن را دنبال کنند.

 

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده