رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
  • کد خبر : ۴۱۵۲۳
  • چاپ خبر : بازدید رابطین بهداشت مراکز سلامت جامع بافق از کارگاه ضبط پسته مبارکه

بازدید رابطین بهداشت مراکز سلامت جامع بافق از کارگاه ضبط پسته مبارکه

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بافق به همراه رابطین بهداشتی مراکز سلامت جامع از کارگاه ضبط پسته روستای مبارکه بازدید نمودند. به گزارش آفتاب بافق،فتاحی رئیس مرکز بهداشت شهرستان بافق به همراه جمعی از رابطین بهداشت مراکز سلامت جامع با حضور در کارگاه ضبط پسته روستای مبارکه بر امر فرآوری این محصول و رعایت ضوابط بهداشتی […]

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بافق به همراه رابطین بهداشتی مراکز سلامت جامع از کارگاه ضبط پسته روستای مبارکه بازدید نمودند.

به گزارش آفتاب بافق،فتاحی رئیس مرکز بهداشت شهرستان بافق به همراه جمعی از رابطین بهداشت مراکز سلامت جامع با حضور در کارگاه ضبط پسته روستای مبارکه بر امر فرآوری این محصول و رعایت ضوابط بهداشتی آن نظارت کردند.

در این بازدید سید سعید حسینی،مدیر کارگاه ضبط پسته روستای مبارکه ضمن نشان دادن قسمت های مختلف این کارگاه و شرح عملکرد آن برای مسئولان گفت: از زمانی که پسته وارد کارگاه ها و ترمینال های ضبط پسته می شود، امور مربوط به رعایت مسائل بهداشت فردی و محیطی به کارکنان آن اعلام و بر این امور نظارت می شود.

فتاحی در تشریح جزییات بهداشت فردی در کارگاه ها و ترمینال های ضبط پسته گفت: کارگران باید لباس کار، کفش مناسب ، پیش بند و چکمه بپوشند و این افراد توسط پزشک خانواده و پزشکان در مراکز درمانی به طور رایگان معاینه خواهند شد.

 وی افزود: در رعایت بهداشت محیط نیز استفاده از آب سالم در فرآوری پسته، دفع بهداشتی فاضلاب، دفع بهداشتی نخاله های پسته و رعایت نکات فنی بهداشتی ضروری است.

 رئیس مرکز بهداشت شهرستان بافق تاکید کرد: محوطه کارگاه ها نیز باید بهسازی شود و کف آن بدون ترک خوردگی باشد، همچنین دیوار اطراف محوطه باید کاشی و سرامیک شده باشد و محل عبور کارگران نیز مشخص باشد.

 وی عنوان کرد: در سالن تولید نیز دستگاه های فراوری نباید تولید سر و صدا داشته باشند و معاینه فنی شده باشند.

 وی همچنین تصریح کرد: انبار نگهداری پسته نیز باید دارای شرایط ویژه ای از جمله نور، دما و رطوبت مناسب باشد زیرا در غیر این صورت قارچ افلاتوکسین تولید می شود.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده