رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
  • کد خبر : ۴۱۸۵۶
  • چاپ خبر : آغاز طرح رایگان واکسیناسیون دام سبک علیه تب برفکی در بافق

آغاز طرح رایگان واکسیناسیون دام سبک علیه تب برفکی در بافق

 طرح واکسیناسیون رایگان دام سبک ( گوسفند و بز ) علیه بیماری تب برفکی در شهرستان بافق و روستاهای بخش مرکزی آغاز شد. به گزارش آفتاب بافق،سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بافق از آغاز طرح واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی از 27 آذر ماه خبر داد. دکتر زارع با بیان مطلب فوق عنوان داشت: شبکه دامپزشکی […]

 طرح واکسیناسیون رایگان دام سبک ( گوسفند و بز ) علیه بیماری تب برفکی در شهرستان بافق و روستاهای بخش مرکزی آغاز شد.

به گزارش آفتاب بافق،سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بافق از آغاز طرح واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی از 27 آذر ماه خبر داد.

دکتر زارع با بیان مطلب فوق عنوان داشت: شبکه دامپزشکی شهرستان به منظورکنترل بیماری در دام های بومی، اقدامات پیشگیرانه مطلوبی انجام داده‌ که طرح واکسیناسیون دام ها یکی از آن ها است.

وی تصریح کرد: برای انجام این طرح، واکسن بصورت رایگان توسط اداره کل دامپزشکی استان در اختیار شبکه دامپزشکی بافق قرار گرفته است و پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 20 هزار رأس دام سبک علیه این بیماری، زیر پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.

این مقام مسئول در پایان افزود: مهمترین علامت بیماری تب برفکی، بروز تاول و زخم در داخل دهان و پای دام است که در این ارتباط دام های جوان حساسیت بیشتری نسبت به ابتلا آن دارند. این بیماری بعنوان مهترین بیماری واگیر دار در میان دام ها محسوب می شود که در صورت عدم واکسیناسیون سبب مرگ و میر دام های جوان و خسارت‌های اقتصادی سنگین به دامداران می‌شود.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده