رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
  • کد خبر : ۴۲۵۹۰
  • چاپ خبر : برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با بیماری‌های شایع  دام و طیور در دهستان سبزدشت

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با بیماری‌های شایع  دام و طیور در دهستان سبزدشت

 شبکه دامپزشکی بافق  با همکاری جهادکشاورزی و کمیته امداد امام (ره) اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با بیماری‌های شایع  دام و طیور در دهستان سبزدشت این شهرستان نمود. به گزارش آفتاب بافق؛ دکتر فرزانه سالاری؛ کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی هدف از برگزاری این دوره  را آگاهی بخشی دامداران با نحوه […]

 شبکه دامپزشکی بافق  با همکاری جهادکشاورزی و کمیته امداد امام (ره) اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با بیماری‌های شایع  دام و طیور در دهستان سبزدشت این شهرستان نمود.

به گزارش آفتاب بافق؛ دکتر فرزانه سالاری؛ کارشناس پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی هدف از برگزاری این دوره  را آگاهی بخشی دامداران با نحوه انتقال بیماری های دام و طیور، علائم و اقدامات پیشگیرانه این بیماری ها عنوان کرد و گفت:  در این کارگاه نکات مهمی در مورد ماهیت بیماری‌های رایج دام از قبیل تب برفکی، بروسلوز و ppr بیان شد و در پایان با توجه به گزارش درگیری یک واحد مرغ تخم گذار 30 هزار قطعه ای به بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان در یکی از روستاهای اطراف یزد، ضمن هشدار به روستاییان، از آنها خواست شد تا از خرید طیور زنده از فروشندگان دوره گرد و غیر مجاز خودداری نمایند.

دکتر سالاری با بیان اینکه در این دوره حدود 50 نفر از دامداران و مرغداران شرکت کردند، افزود: با توجه به سهم بسزای این اموزش ها در کاهش رخداد بیماری های دامی، برگزاری منظم دوره های آموزشی در دستور کار این شبکه قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول در پایان ضمن اشاره به همکاری جهاد کشاورزی و کمیته امداد امام (ره) در راستای برگزاری چنین کارگاه هایی، ابراز خرسندی کرد و گفت:خوشبختانه هماهنگی خوبی بین شبکه دامپزشکی بافق و ادارات زیربط وجود دارد و جا دارد از تلاش و همکاری این ارگان ها تشکر و قدردانی نمایم.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده