رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
  • کد خبر : ۴۲۸۶۵
  • چاپ خبر : نشست تخصصی نماینده مجلس شورای اسلامی با رؤسای مراکز دانشگاهی بافق
گزارش تصویری:

نشست تخصصی نماینده مجلس شورای اسلامی با رؤسای مراکز دانشگاهی بافق

  محمد رضا صباغیان ظهر امروز با حضور دانشگاه آزاد اسلامی بافق با رؤسای مراکز دانشگاهی، اساتید و دانشگاهیان دیدار و گفتگو کرد. به گزارش آفتاب بافق،محمد رضا صباغیان،نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی بافق و ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام،طی نشستی با رؤسای مراکز […]

 

محمد رضا صباغیان ظهر امروز با حضور دانشگاه آزاد اسلامی بافق با رؤسای مراکز دانشگاهی، اساتید و دانشگاهیان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آفتاب بافق،محمد رضا صباغیان،نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی بافق و ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام،طی نشستی با رؤسای مراکز دانشگاهی، اساتید و دانشگاهیان در سالن کنفرانس این مجموعه مسائل و مشکلات آموزش عالی شهرستان را مورد بررسی و تصمیمات لازم برای ایجاد دانشگاه فتی حرفه ای اتخاذ شد.

در ابتدا این نشست دکتر حسین علی لازمی،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بافق با ارائه گزارشی از ترکیب جمعیت دانشجویی و علاقمندان به تحصیل در مراکز آموزش عالی گفت: روند توسعه دانشگاه ازاد اسلامی در حال گذر از مرحله آموزش محوری و وابستگی صرف به شهریه دانشجویان به مسیر پژوهش محوری و استفاده از تحقیقات و ایجاد مراکز فناوری می باشد،تا با جذب و به کارگیری ایده های فناورانه به سمت دانشگاه های نسل سوم حرکت نماید..

وی با اشاره به آمار دانش آموزان بافقی و تغییر علاقه مندی آنها به رشته های فنی،عنوان کرد:  با وجود رشته های فنی و مهندسی در مراکز آموزش عالی و دانشگاه های بافق،اما باید زمینه را برای تحصیل دانش آموزان در سایر رشته های تجربی و علوم انسانی مورد نیاز آینده بافق ترغیب نمود.

استفاده از امکانات و تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی در مراکز آموزش عالی بافق و سرمایه های علمی و با تجربه این مراکز در جهت رشد و شکوفایی،از جمله مواردی بود که رییس دانشگاه آزاد اسلامی به آن اشاره کرد.

لازمی خاطر نشان کرد: مدرسه سما از مهرماه سال جاری اقدام به جذب دانش آموزان در پایه ابتدایی کرده است و با دریافت مجوز از سال آینده دختران دانش آموز نیز می توانند در این مدرسه به تحصیل بپردازند..

در ادامه این نشست صباغیان ضمن تشکر از تلاش های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مراکز آموزشی شهرستان بافق گفت: بررسی مسائل و مشکلات اختصاص بودجه و نظارت مجلس بر ردیف های جاری و عمرانی نیاز به بررسی و دقت نظر بیشتر دارد.متاسفانه از نگاه کارشناسان اقتصادی وضعیت مناسبی در موضوع بودجه نداریم و در بعضی از موارد تنگناهای مالی و اقتصادی بر درآمد و هزینه های جاری و عمرانی بودجه سایه افکنده است.

وی نظارت ضعیف مجلس را عاملی در عدم تحقق ردیف های بودجه دانست و افزود: پیشنهاد شده است تا قبل از تصویب بودجه سال 97،بودجه سال گذشته مورد بررسی و نقاط ضعف و قوت اجرای آن با هدف برنامه ریزی در تخصیص اعتبارات و جذب منابع مالی مورد بازنگری و مراقبت بیشتر قرار گیرد.

 

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی در خصوص ایجاد دانشگاه فنی حرفه ای در شهرستان بافق و پذیرش دانشجو از مهرماه سال آینده گفت: می بایست آمارهای مربوط به جذب و اشتغال دانشجویان در مراکز صنعتی و معدنی و نیاز آن ها در سالهای آتی مورد بازبینی و دقت نظر قرارگیرد،تا براساس تقاضا و علاقمندی دانشجویان و بازار اشتغال آنان برنامه ریزی صورت گیرد .

 

وی نقش دانشگاه ها و مراکز دانشگاهی را در تربیت نیروی کارشناس و کاردان در تمامی رشته ها و گرایش های مورد نیاز بافق انکار نشدنی بیان کرد.

گفتنی است،شهرستان بافق سه مرکز آموزش عالی با نام های دانشگاه آزاد اسلامی،دانشگاه پیام نور و علمی کاربری دارد که از   سال 74 تاکنون بیش از 8 هزار دانشجو از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل و جذب بازار کار شده اند.

عکس: محمود تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده