رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
  • کد خبر : ۴۳۰۵۱
  • چاپ خبر : پرورش تیلاپیا در بافق سبب رونق چرخه تولید کشور و جلوگیری از واردات می شود
مدیر شیلات و آبزیان استان یزد:

پرورش تیلاپیا در بافق سبب رونق چرخه تولید کشور و جلوگیری از واردات می شود

سید یحیی سادات اخوی با بیان اینکه سالانه 16 هزار و 400 تن ماهی تیلاپیا وارد کشور می شود،گفت: این امر سبب شده تا مبلغ زیادی ارز ما از  کشور خارج شود. شهرستان بافق می تواند با پرورش این ماهی ضمن جلوگیری از واردات این گونه آبزی سبب رونق چرخه اقتصاد در داخل کشور شود. […]

سید یحیی سادات اخوی با بیان اینکه سالانه 16 هزار و 400 تن ماهی تیلاپیا وارد کشور می شود،گفت: این امر سبب شده تا مبلغ زیادی ارز ما از  کشور خارج شود. شهرستان بافق می تواند با پرورش این ماهی ضمن جلوگیری از واردات این گونه آبزی سبب رونق چرخه اقتصاد در داخل کشور شود.

به گزارش آفتاب بافق،نشست مدیر امور شیلات و آبزیان استان یزد با مدیران اجرایی بافق صبح امروز با حضور فرماندار، رئیس شیلات شهرستان، رئیس شورای شهر و شهرستان، رئیس منابع طبیعی،رئیس جهاد کشاورزی، رئیس محیط زیست و آب منطقه ای برگزارشد.

سید یحیی سادات اخوی،مدیر شیلات و آبزیان استان یزد ضمن اظهار خرسندی از حضور در بافق و جمع مدیران اجرایی آن،با بیان اهمیت تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا و توسعه این گونه آبزی،گفت: خوشبختانه شهرستان بافق تنها دارنده مجوز از سوی کشور برای پرورش تیلاپیا است. امیدواریم با این مجوز شاهد توسعه این گونه آبزی در کل شهرستان و در آینده در استان و تمام کشور باشیم.

 وی افزود: این ماهی با تراکم پذیری که دارد سبب اشتغالزایی و تولید در راستا اقتصاد مقاومتی با بازده بسیار بالا در بحث پرورش آبزیان در کل کشور خواهد بود.

اخوی در ادامه به بیان تصمیمات گرفته شده در این جلسه با همفکری کلیه اعضا اجرایی شهرستان بافق نمود و گفت: مقرر شد در مرحله اول اقدام به صدور مجوز برای افراد بهره بردار از آب و زمین با توجه به دارا بودن شهرستان بافق به 10 مجوز 2 هزار تنی برای پرورش ماهی تیلاپیا انجام گیرد.

مدیر شیلات و آبزیان استان یزد با اشاره به اینکه سالانه 16 هزار و 400 تن از این ماهی وارد کشور می شود،عنوان کرد: این امر سبب شده تا مبلغ زیادی ارز ما از  کشور خارج شود. شهرستان بافق می تواند با پرورش این ماهی ضمن جلوگیری از واردات این گونه آبزی سبب گردش چرخه اقتصاد در داخل کشور شود.

وی خاطرنشان کرد: ما جزو تنها کشور وارد کننده ماهی تیلاپیا هستیم که در این زمینه تولید نداریم، امیدوارم این تصمیمات و همفکری ها سبب ورود این ماهی به چرخه تولید کشور و جایگزین واردات شود.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده