رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
  • کد خبر : ۴۳۰۸۱
  • چاپ خبر : بافق با تحقق 100 درصدی آمار باسوادی جزو شهرستان های برتر استان است+تصاویر
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش یزد:

بافق با تحقق 100 درصدی آمار باسوادی جزو شهرستان های برتر استان است+تصاویر

امین الرعایا از برتری بافق در بین 3 شهرستان در بحث 100 درصدی با سوادی اولیا دانش آموزان خبر داد. به گزارش آفتاب بافق؛جلسه شورای آموزش وپرورش شهرستان بافق صبح امروز با حضور امام جمعه ، فرماندار، مدیر آموزش و پرورش و سایر اعضا در مرکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان بافق برگزار شد.  در ادامه […]

امین الرعایا از برتری بافق در بین 3 شهرستان در بحث 100 درصدی با سوادی اولیا دانش آموزان خبر داد.

به گزارش آفتاب بافق؛جلسه شورای آموزش وپرورش شهرستان بافق صبح امروز با حضور امام جمعه ، فرماندار، مدیر آموزش و پرورش و سایر اعضا در مرکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان بافق برگزار شد.

 در ادامه نیز جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی با حضور امین الرعایا،معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد برگزار شد.

در این جلسه درباره مشکلات آموزش و پرورش و رفع کامل بی سوادی اولیای دانش آموزان بحث و تبادل نظر شد.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفتگو با خبرنگار آفتاب پیرامون جلسه و مباحث عنوان شده گفت: طرح سواد آموزی اولیاء دانش اموزان یکی از طرح هایی بود که در سال گذشته انجام گرفت و خوشبختانه استان یزد توانست رتبه اول را از آن خود کند. امروز نیز شاهد برتری بافق در بین 3 شهرستان در بحث 100 درصدی با سوادی اولیا دانش آموزان هستیم.

ان شاالله برای باقیمانده افراد بی سواد شورا پشتیبانی سواد اموزی شهرستان بافق به گونه ای برنامه ریزی خواهد کرد تا این افراد نیز از این نعمت برخوردار شوند.

امین الرعایا برگزاری جشن شکرگزاری برای افرادی که در طول  4 سال گذشته با سواد شدند را یکی دیگر از بحث های مطرح شده عنوان کرد و گفت: مقرر شد با همکاری شهرداری و شورای شهر بافق در اینده نزدیک جشن شکرگزاری برای عزیزانی که از نعمت سواد برخوردار شدند، انجام گیرد تا به نوعی ضمن تقدیر از آنان سبب ایجاد انگیزه برای ما بقی افراد بی سواد نیز باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 31 تفاهم نامه با دستگاه ها در کشور انجام گرفته است و در استان یزد 15 تفاهم نامه بیشتر از این میزان با دستگاه های دیگر که تفاهم نامه کشوری نداشتند بسته شده است،افزود: ما توانستیم با دستگاه هایی چون کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و جهاد کشاورزی که گروه های خاص اجتماعی هستند نیز تفاهم نامه هایی انجام دهیم.از آنجا که دولت به این مسئله نگاه ویژه دارد، برنامه ریزی و پیگیری های لازم در دست اقدام است تا این افراد نیز با سواد شده و دیگر بی سوادی در گروه های اجتماعی نداشته باشیم.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اظهار خرسندی از کاهش آمار بی سوادی در استان،خاطر نشان کرد: ما امروز 24 هزار و 701 نفر بی سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال در استان داریم، که 60 درصد از آنان را اتباع خارجی تشکیل می دهند و درصد کمی هم افرادی هستند که به نوعی آموزش ناپذیرند. از این تعداد 691 نفر در بافق با احتساب اتباع غیر مجاز در شهرستان و افراد اموزش ناپذیر نیز وجود دارد .

در ادامه علی اصغر رنجبر،مدیر آموزش و پرورش شهرستان بافق گفت : یکی از مشکلاتی که در سطح مدارس بافق وجود دارد،میزان اجاره بهای سالیانه زمین های وقفی آن است که می بایست طبق قانون به اداره اوقاف ومتولیان خاص پرداخت شود.

وی با اشاره اینکه نزدیک به 75 درصد مدارس بافق در زمین های وقفی قرار دارد، افزود : به دلیل قرارگرفتن تعداد زیادی از مدارس و مراکز تحت پوشش در محدوده اراضی موقوفی، نیاز است پیگیری و مساعدت لازم در این زمینه انجام گیرد..

مدیر آموزش و پرورش از نیاز به مقاوم سازی و نوسازی تعداد دیگری از مراکز آموزشی بافق خبر داد و اظهار داشت : بیش از 35 درصد از مدارس بافق به دلیل بافت فرسوده و عمر بیش از حد نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارند. خوشبختانه تاکنون با مشارکت شرکت سنگ آهن مرکزی و پیگیری های فرماندار بحث ساخت 3 مدرسه تا مرحله ۳۵%  انجام گرفته و ادامه کار می بایست از طریق اداره کل نوسازی مدارس استان پیگیری شود تا اقدامات لازم جهت اتمام امر صورت گیرد.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده