رفتن به بالا
  • جمعه - ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
  • کد خبر : ۴۳۶۰۹
  • چاپ خبر : هویت معنوی شهر در سایه غفلت +تصاویر

هویت معنوی شهر در سایه غفلت +تصاویر

آفتاب بافق،ارج نهادن و نگهداری از میراث گذشتگان وظیفه هر انسانی است که باید برای آن ارزش قائل شد. مدتی است که برای اقامه نماز جمعه از آستان قدیمی مسجد جامع وارد می شوم. آنچه دل هر رهگذری را با دیدن این بنای تاریخی با قدمت چندین ساله به درد می آورد، ترک های دیوار، […]

آفتاب بافق،ارج نهادن و نگهداری از میراث گذشتگان وظیفه هر انسانی است که باید برای آن ارزش قائل شد. مدتی است که برای اقامه نماز جمعه از آستان قدیمی مسجد جامع وارد می شوم. آنچه دل هر رهگذری را با دیدن این بنای تاریخی با قدمت چندین ساله به درد می آورد، ترک های دیوار، آبشره های باران و از همه مهمتر گرد و خاکی است که بر روی چهره ی این ورودی زیبا نشسته است و دل هر ببینده را به درد میاورد.

برای خیلی‌ها هم حکم تخته سیاه را پیدا کرده است؛ تخته‌ای که روی آن با هر وسیله‌ای هرچیزی را به یادگار نوشته اند، اما این دیوارهای زبان بسته و نقوش زیبای آن چیزی نیست،جز آثار تاریخی و فرهنگی این شهر کهن که نماد تمدن و هویت ماست، و متاسفانه در هجوم یادگارنویسی‌ها،ترک های دیوار و گرد و خاک روز به روز نازیباتر و فرسوده‌ تر می‌شود. بناهای قدیمی یک شهر به‌ عنوان روح مردمان باصفای آن دیار محسوب می‌شود که باید در حفظ آن تلاش کرد.

چه خوب می شد مسئولان مربوطه فکری به حال گچ بری و مرمت این بنای تاریخی می کردند، چرا که مسجد جامع به‌ عنوان قدیمی‌ترین مسجد شهر و نماد دین‌ داری مردم بافق است و باید حفظ شود.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده