رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۴
  • کد خبر : ۴۳۶۸
  • چاپ خبر : سنگ اندازی جدید مدیرعامل معدن کوشک در ارائه قراردادها: فسخ وکالت وکیل کارگران

سنگ اندازی جدید مدیرعامل معدن کوشک در ارائه قراردادها: فسخ وکالت وکیل کارگران

 به گزارش آفتاب بافق؛   با گذشت چند هفته از اعتراض کارگران معدن کوشک هنوز تکلیف قرار داد کارگران مشخص نیست. امروز صبح جلسه ای در محل فرمانداری بافق برای پیگیری خواسته های به حق کارگران تشکیل شد. خبرنگاران بافق برای پیگیری این خبر از وکیل کارگران و معاون فرمانداری جویای نتایج این جلسه شدند. […]

 به گزارش آفتاب بافق؛

 

با گذشت چند هفته از اعتراض کارگران معدن کوشک هنوز تکلیف قرار داد کارگران مشخص نیست. امروز صبح جلسه ای در محل فرمانداری بافق برای پیگیری خواسته های به حق کارگران تشکیل شد. خبرنگاران بافق برای پیگیری این خبر از وکیل کارگران و معاون فرمانداری جویای نتایج این جلسه شدند.

 

IMG-20141224-WA0081 [640x480]

محمد علی جداری فروغی درباره وضعیت کارگران معدن کوشک به خبرنگاران بافق گفت : « امروز برای پیگیری وضعیت کارگران به اداره کار مراجعه نموندم ، ملاحظه کردم  مدیر عامل معدن کوشک به اتفاق چند تن از کارمندان اداری معدن کوشک در آنجا حاضر هستند. علیمحمدی به من اظهار داشت کارگران مدت سه ماه قراردادشان تمام شده و از امضای قرارداد جدید خودداری می کنند به همین دلیل کلیه کارگران اخراج به حساب می آیند.

من به عنوان وکیل کارگران توضیح دادم که  علیرغم آنکه حقوق آذرماه به کارگران پرادخته نشده است. ولی مانند سابق در شیفت های خودشان در محل معدن حاضر شده اند.

 

IMG-20141224-WA0082 [640x480]

متأسفانه کارفرما، وسیله ایاب و ذهاب کارگران را قطع نموده و به آنها اعلام می دارد که اخراج هستید و جالب توجه این که مدیر عامل معدن کوشک  به اداره کار اعلام نموده که کارگران به علت عدم امضای قرارداد کارگران اخراج شده اند و حال آنکه کارگران اعلام کرده طبق قانون کار قرارداد را امضا می کنیم به شرط آنکه یک نسخه قرارداد به آنها تحویل داده شود. این موضوع  طبق قانون اداره کار بوده ولی تاکنون در معدن اجرا نشده و هیچ نسخه ای از قرارداد به آنان داده نشده است.

وکیل کارگران در ادامه افزود :« من با رییس اداره کار بافق صحبت کردم و تقاضا نمودم در شرایط فعلی که کارگران در وضعیت سخت معیشتی به سر می برند هر نوع اخراج نه فقط برخلاف قانون کار بلکه برخلاف مسایل انسانی و باورهای مذهبی است.

سفره ی کارگر و خانواده اش نباید از مایحتاج اولیه خالی باشد. رییس اداره کار قول مساعد برای پیگیریهای موارد دادند.

 

IMG-20141224-WA0089 [640x480]

طالعی معاون فرماندار نیز درباره نتایج حاصل از جلسه امروز صبح به خبرنگاران بافق گفت:« طی جلسه ای که امروز صبح با حضور مدیرعامل معدن کوشک ،اعضای شورای کار معدن و فرماندار محترم برگزار شد قرار بر این شد که قرار دادی حداکثر تا ۴۸ ساعت آینده تهیه و به کارگران داده شود. این قرار داد نیز مانند قراردادهای قبلی این معدن یک ماهه یا سه ماهه بوده و طبق قانون کار صورت می گیرد.

گرفتن وکیل برای هیچ شخصی منع قانونی نداشته و همچنین هیچ شرط اضافه بر قانون کار در قرار داد ها نخواهد آمد.

واما حاشیه این جلسه از دید خبرنگاران بافق

*خانی یکی از حاضران در جلسه  بعد از اتمام جلسه با حضور در جمع کارگران بیرون از فرمانداری اعلام کرد قراردادها ارائه می شود با سه شرط

۱-فسخ وکالت وکیل کارگران

۲-قرارداد به صورت یک ماهه تنظیم میشود.

۳-تعهد کار باید توسط کارگران داده شود.

*علیمحمدی حاضر به گفتگو  با خبرنگاران نشد و اعلام کرد نشریات و خبرگزاری های بافق به اغتشاش کمک می کنند.

*به کارگران گفته شد به معدن بروند تا قراردادها را امضا کنند، اما هیچ قراردادی آورده نشد.

* علی محمدی به کارگران اعلام کرد به جز ۱۶ نفر اخراجی بقیه می توانند با پذیرفتن شرط های آن ها قرارداد را امضا کنند.

* کارگران حاضر شده در معدن یکی از شرط های امضای قرار داد را عدم اخراج همکارانشان عنوان کردند.

 

IMG-20141224-WA0088 [640x480]

 

منبع : بافق پویا

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده