رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۵
  • کد خبر : ۴۴۱۷
  • چاپ خبر : نشست هم انديشي كارزار شيشه دربافق برگزار شد

نشست هم انديشي كارزار شيشه دربافق برگزار شد

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ نشست هم انديشي كارزار شيشه (كمپين) صبح امروز با حضور معاون فرماندار بافق ، معاون امور پيشگيري بهزيستي استان و مديران دستگاههاي اجراي شهرستان در فرمانداري بافق برگزار شد. معاون فرماندار بافق در ابتدا ضمن خير مقدم با اشاره به اينكه شهرستان بافق با استانهاي كرمان و خراسان […]

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ نشست هم انديشي كارزار شيشه (كمپين) صبح امروز با حضور معاون فرماندار بافق ، معاون امور پيشگيري بهزيستي استان و مديران دستگاههاي اجراي شهرستان در فرمانداري بافق برگزار شد.

معاون فرماندار بافق در ابتدا ضمن خير مقدم با اشاره به اينكه شهرستان بافق با استانهاي كرمان و خراسان جنوبي همسايه مي باشد داراي مشكلات حادي در حوزه اعتياد و مواد مخدر دارد.

" محمد علي طالعي " معضل سوء مصرف مواد مخدر را يكي از بحرانهاي اصلي جهان نام برد و گفت: فقر ، رشد جمعيت ، نابودي محيط زيست و تهديدات هسته اي جزء بحرانهاي اصليجهان هستند كه ماد مخدر نيز در كنار اين بحران ها قرار گرفته است .

وي افزود : مصرف مواد مخدر بيش از 250 ميليون نفر را در سراسر دنيا گرفتار خود كرده كه درآمد حاصل از مصرف مواد مخدر معادل تجارت اسلح يا صنعت گردشگري است.

طالعي با اشاره به برنامه هاي فروشندگان مواد مخدر و باورهاي نادرست مصرف كنندگان  افزايش پاتوق هاي شهرستان را نگران كننده خواند و خاطر نشان كرد : با وجود 286 پاتوق در سطح شهرستان ماهيانه هزينه اي بالغ بر 60 ميليون ريال بابت تهيه تنباكو هزينه مي شود كه گاهي مصرف مواد مخدر نيز در اين پاتوق ها مشاهده شده است.

معاون فرماندار بافق به تغيير شعار دست اندركاران مبارزه با مواد مخدر اشاره كرد و گفت: شعار تلاش براي نجات يك معتاد تغيير كرده و به جلوگيري از اعتياد يك نفر جديد به مواد مخدر تبديل شده است .

معاون امور پيشگيري بهزيستي استان يزد در ادامه با اشاره به اهداف و برنامه هاي كارزار شيشه در استان يزد گفت: باتوجه به شیوع مصرف شیشه در کشور و تغییر الگوی مصرف از مواد مخدر به سمت مواد محرک ، پایین آمدن سن اعتیاد و گرایش نوجوانان و زنان به این ماده خطرناک(شیشه) لزوم پیشگیری و اجرای برنامه های پیشگیرانه در اولویت کاری قرار می گیرد.

"محمد علي صادقي پور" افزود: با توجه به بین المللی بودن برنامه های پیشگیری و اجرای کارزارها درکشور های توسعه یافته با هدف کاهش تقاضا، ایران نیز قدم در این راه گذاشته و اقدام به برگزاری کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد کرده است.

وي اظهار کرد: افزایش مصرف شیشه یکی از معظلات کشور است و فعال کردن این کارزار یا کمپین با بهره گیری از خرد جمعي ، خانواده ها ، مسئولان و رسانه ها در زمینه کاهش گرایش به این مواد موثر است.

معاون امور پيشگيري بهزيستي استان يزد خاطر نشان كرد : در این طرح اطلاعات در مورد سوء مصرف شیشه به خانواده ها، جوانان و نوجوانان در قالب بسته های خدماتی آموزشی به صورت همايش ، چاپ بروشور، کتابچه و لوح فشرده آموزش داده می شود.

وي از نگرش هاي غلط مردم استان درباره مصرف شيشيه ياد كرد و گفت: بيش از 98 درصد از مردم استان باور دارند كه شيشه باعث تشديد تمركز حواس مي شود و اين در حالي است كه بيش از 83 درصد از همين دسته فكر مي كنند يك بار مصرف شيشه اعتياد نمي آورد .

صادقي افزود : 86 درصد از مردم استان يزد برايت باورند كه رفاقت با فردي كه شيشه مصرف كرده است مشكلي بوجود نخواهد آورد.

معاون امورپیشگیری بهزیستی استان يزد با تاكيد بر اينكه این کارزار از تاریخ 11 لغايت 19 دي ماه سال جاری در کل استان برگزار خواهد شد ياد آور شد : ايجاد بستر هاي مناسب تبليغاتي ، نصب بنر و پلاكارد ، استفاده از ظرفيت دانشگاهها ، حوزه هاي علميه و مدارس و برپايي نمايشگاه در اين رابطه مي تواند نقش بسزايي در بالابردن سطح اطلاعات خانواده ها داشته باشد.

در پايان اين نشست حاضرين به ارائه نظر و پيشنهاد در خصوص نحوه برگزاري و اطلاع رساني پرداختند.

IMG_2187 IMG_2192 IMG_2200 IMG_2202

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده