رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
  • کد خبر : ۴۴۴۱۴
  • چاپ خبر : تشکیل موسسه خیرین بافق با هدف نهایی خودکفایی مددجویان

تشکیل موسسه خیرین بافق با هدف نهایی خودکفایی مددجویان

حسن امیرزاده،مدیر عامل خانه خیرین شهرستان بافق درباره هدف از تشکیل این موسسه گفت: هدف نهایی این موسسه،خودکفایی مددجویان است.یعنی افراد به مرحله ای برسند که دیگر تحت پوشش این مجموعه نباشند و با تلاش و شرح وظایف ما افراد متکی و خودکفا شوند. به گزارش آفتاب بافق،موسسه خیرین شهرستان بافق در سالروز میلاد حضرت […]

حسن امیرزاده،مدیر عامل خانه خیرین شهرستان بافق درباره هدف از تشکیل این موسسه گفت: هدف نهایی این موسسه،خودکفایی مددجویان است.یعنی افراد به مرحله ای برسند که دیگر تحت پوشش این مجموعه نباشند و با تلاش و شرح وظایف ما افراد متکی و خودکفا شوند.

به گزارش آفتاب بافق،موسسه خیرین شهرستان بافق در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) افتتاح می شود. حسن امیرزاده،مدیر عامل این موسسه با اعلام این خبر گفت: پس از گذشت چند سال از فعالیت های موسسات خیریه بر این باور رسیده ایم که خانه خیرین بافق را با تشکیل مجموعه هیئت مدیره از میان 15 موسسه موجود،همسو با فعالیت های موسسات خیریه و با همکاری خیرین شهرستان بصورت رسمی آغاز به کار کند.

وی افزود: بر اساس این هدف جلسه ای با حضور تمام موسسات خیریه تشکیل شد تا از میان آنان،مجموعه هیئت مدیره موسسه خیرین شهرستان با کاندید شدن اعضا و رأی گیری انجام گیرد.

امیرزاده با بیان اینکه اعضا هیئت مدیره 9 نفر هستند و وی نیز به عنوان مدیر عامل انتخاب گردیده است،گفت: پس از انجام رأی گیری عباسیان به عنوان رئیس و تفکری نائب رئیس منصوب شدند. حُسن این کار این است که مجموعه موسسه خیرین بافق و هیئت مدیره آن متشکل از میان تمام موسسات خیریه است.

مدیر عامل موسسه خیرین بافق در ادامه سخنان خود به اهداف عمده تشکیل این موسسه پرداخت و بیان کرد: پیش از این تمام موسسات خیریه بصورت مجزا و با دریات مجوز از بهزیستی،فرمانداری و کمیته امداد فعالیت می کردند. با توجه به این گاه اتفاق می افتاد و آماری اعلام می شد که موسسات خیریه در هر منطقه 450 یا 500 نفر را تحت پوشش دارند. اما پس از تشکیل خانه خیرین سامانه ای طراحی شد که با ثبت نام افراد براساس کد ملی این 500 نفر به 170 نفر کاهش پیدا کرد. یعنی موازی کاری در موسسات برداشته شد.

وی افزود: وقتی یک فرد به این موسسه مراجعه و ثبت نام می کند به عنوان یک مددجو پذیرفته می شود و تمام اطلاعات وی محرمانه در آنجا حفظ می شود.

امیرزاده در پاسخ به این سوال که با تشکیل موسسه خیرین بافق جایگاه موسسات چگونه قرار می گیرد،گفت: موسسات مبلغی را بر اساس جذب خیرین به عنوان درآمد خواهند داشت که هزینه ها از این طریق انجام می شود. موسسه خیرین شهرستان ماهیانه جلسه ای برگزار می کند و در آن الویت های موسسات خیریه که در درجه اول بحث درمان و بعد تحصیل،ازدواج و اشتغال است مورد بررسی قرار می دهد.

مدیر عامل موسسه خیرین بافق جلب اعتماد مردم و خیرین را تنها راه در جهت مراجعه به موسسات و مشارکت گسترده آنان دانست و تصریح کرد:در حال حاضر ما مددجویان شهر را پوشش می دهیم که قرار است درباره روستاها نیز این امر تحقق گیرد.هدف اصلی ارتقا فرهنگ خیرخواهی شهرستان با فراهم نمودن بستری برای مشارکت های مردم و خیرین از طریق جلب اعتماد آنان و رجوع به موسسات است.

وی در بحث دیگر سخنان خود از مسئولین شهرستان خواست تا افرادی را که برای کمک به آنان مراجعه می کنند به موسسات خیریه هدایت کنند تا اگر در توان موسسات بود کار انجام گیرد و درغیر این صورت به خانه خیرین ارجاع دهند. زیرا باید پولی را که برای کمک به فرد نیازمند از ابتدا تا پایان سال به خانه خیرین می آید بصورت کاملا حساب شده و با الویت و هماهنگی تمام موسسات خیریه صرف شود.

امیرزاده در پاسخ به دیگر سوال مطرح شده به عنوان مهم ترین دغدغه مردم،که ایا با انجام  این کار باری از دوش موسسات خیریه برداشته می شود،گفت: قطعا همین گونه است،ما قرار است با جذب خیرهای شهرستان که هنوز جلب اعتماد برای کمک رسانی آنان انجام نشده، شرایط  را به سمتی برده که در یکسال آینده در بحث جهیزیه،درمان،تحصیل و ترک اعتیاد به مرحله ای برسیم که شاخصی در بزهکاری بخاطر شرایط مالی نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه کوچکترین توانمندی و فعالیت خیرین و مردم بافق می تواند گره گشای مشکلات افراد زیادی شود،افزود: هدف نهایی ما خودکفایی مددجویان است،یعنی افراد به مرحله ای برسند که دیگر تحت پوشش این مجموعه نباشند و با تلاش و شرح وظایف ما افراد متکی و خودکفا شوند.

مدیر عامل موسسه خیرین بافق در خصوص جلسه هم اندیشی خیرین شهرستان که فردا در بیت الرضا برگزار خواهد شد،خاطر نشان کرد: در این برنامه با دعوت موسسات خیریه، خیران و مسئولین ادارات قرار است هدف از تشکیل خانه خیرین و جلب اعتماد همگان شرح داده شود.

شایان ذکر است محل استقرار خانه خیرین، جنب اداره بهزیستی است که بصورت مجزا با دریافت مجوز آماده خدمتگزاری به مردم خواهد بود و درسالروز میلاد حضرت زهرا(س) ایین افتتاحیه این موسسه برگزار می شود.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده