رفتن به بالا
  • جمعه - ۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
  • کد خبر : ۴۴۴۳۹
  • چاپ خبر : حفظ انسجام عامل مؤثر ایستادگی در برابر استکبار است +تصاویر
امام جمعه بافق:

حفظ انسجام عامل مؤثر ایستادگی در برابر استکبار است +تصاویر

حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی با تاکید بر اینکه همواره باید با توکل به خدا انسجام خود را حفظ کرد،گفت: بیگانان و برخی از سایت ها خواستار ایجاد تنش در کشور هستند،همانگونه که در جریانات اخیر دیده شد و مردم حرکت ها را کنترل کردند.حفظ انسجام عامل مؤثر ایستادگی در برابر استکبار است. به گزارش […]

حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی با تاکید بر اینکه همواره باید با توکل به خدا انسجام خود را حفظ کرد،گفت: بیگانان و برخی از سایت ها خواستار ایجاد تنش در کشور هستند،همانگونه که در جریانات اخیر دیده شد و مردم حرکت ها را کنترل کردند.حفظ انسجام عامل مؤثر ایستادگی در برابر استکبار است.

به گزارش آفتاب بافق،حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی امام جمعه شهرستان بافق در خطبه اول نماز جمعه این هفته با دعوت نمازگزاران به تقوی الهی پیرامون موضوع حفظ امنیت روانی پرداخت و گفت: رسول خدا (ص) می فرماید: ((حفظ جایگاه مومن از جایگاه خانه خدا بالاتر است.))

وی جان،مال و آبرو را سه ویژگی مهم مومن دانست و افزود: باید به ابروی شخص اهمیت داد،غیبت کردن،تهمت زدن و تجسس از جمله مواردی است که  قران به آن تایید کرده است و نباید انسان در حق مومن انجام دهد.

سلیمانی با اشاره به آیات قران مجید درباره غیبت تصریح کرد: (( ای مردم از غیبت پرهیز کنید، ایا حاضرید گوشت مرده برادر خود را بخورید))

امام جمعه بافق وجود سایت ها و فضای مجازی را یکی از مشکلات جامعه دانست که در آن به راحتی با نوشته ها و گفته ها به دیگر تهمت،غیبت و یا ناسزا گفته می شود و به سرعت نیز نشر داده می شود.

حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به وقایع بهمن ماه از جمله 7 بهمن سالروز تحصن علم در دانشگاه های سراسر کشور و دانشگاه تهران و سالروز ورود امام خمینی(ره) گفت: زمانی که خبر بازگشت امام خمینی (ره) به کشور داده شد عده ای قصد انفجار هواپیمای امام را داشتند که بعد از کار خود پشیمان شدند.

وی با بیان شرایط کنونی کشور در زمان قبل و بعد انقلاب افزود: اوضاع کشور قبل از انقلاب از نظر سیاسی و اقتصادی بسیار متفاوت بود، در ان زمان 60 هزار امریکایی در ایران بودند،کمتر فردی دیده می شد که حقوق ان در ماه 30 هزارتومان باشد.ضمن اینکه تمام عوامل سیاسی،اقتصادی و فرهنگی نیز تابع امریکا بودند.اما با وقوع انقلاب،کشور کم کم در جایگاه خود قرار گرفت.

امام جمعه بافق با تاکید بر اینکه همواره باید با توکل به خدا انسجام خود را حفظ کرد،گفت: بیگانگان و برخی از سایت ها خواستار ایجاد تنش در کشور هستند،همانگونه که در جریانات اخیر دیده شد و مردم حرکت ها را کنترل کردند.حفظ انسجام عامل مؤثر ایستادگی در برابر استکبار است.

وی با اشاره به اقدامات استکبار و ورود در سه موضوع برای ایجاد اختلاف و تزلزل در کشور گفت: دشمن در درجه اول وجه افراد را می خرد و کشور را متلاطم می کند،موضوع دوم بحث نظامی است، که با ورود یگان ها به کشورهای همسایه ایجاد رعب و وحشت در دل مردم می کنند،اما نمی داند که مردم ما غیور و شجاع هستند، و مسئله سوم تبلیغات دروغ در سایت ها،فضای مجازی و رسانه ها است،انان با این کار میخواهند  با نفوذ در اذهان باورها و اعتقادات مردم را خراب کنند.

سلیمانی در پایان سخنان خود خواهان حفظ ارزش ها و رعایت برگزاری مراسمات با توجه به همزمانی ایام ا… دهه فجر و ایام فاطمیه(س) نمود.

وی همچنین پیرامون وقوع زلزله در شهرستان کوهبنان و نیاز مردم در دریافت کمک ها و مایحتاج،از مردم به ویژه مسئولان خواست تا به یاری زلزله زدگان با توجه به فصل سرما بشتابند.

عکس: محمود تقی زاده بافقی

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده