رفتن به بالا
  • شنبه - ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
  • کد خبر : ۴۴۶۴
  • چاپ خبر : شهرستان بافق نیازمند وقف های جدید در حوزه های علمی و آموزشی می باشد.

شهرستان بافق نیازمند وقف های جدید در حوزه های علمی و آموزشی می باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق گفت: خیران وقف های خود را در زمینه ایجاد مراکز آموزشی و علمی به ثبت برسانند. به گزارش خبرنگارآفتاب بافق  ، حجت السلام والمسلمین " محمد علی کارگران" رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق در سخنانی بعد از اقامه نماز جمعه این هفته در مسجد […]

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق گفت: خیران وقف های خود را در زمینه ایجاد مراکز آموزشی و علمی به ثبت برسانند.

به گزارش خبرنگارآفتاب بافق  ، حجت السلام والمسلمین " محمد علی کارگران" رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافق در سخنانی بعد از اقامه نماز جمعه این هفته در مسجد جامع بافق گفت: سنت حسنه وقف در دین مبین اسلام بر پایه رفع نیازهای مردم و جامعه بنیان نهاده شده و وقف های بیشمار گذشتگان در این زمینه و بویژه در مناسبت های مذهبی عاملی مهم در احیای فرهنگ دینی و اسلامی داشته است.

وی، توجه به رفع نیازمندی های حاجت مندان در بخش های مختلف را در زمینه وقف بسیار مهم دانست و افزود: ترویج فرهنگ و سنت حسنه وقف، بزرگترین امر به معروف و مصداق نیکی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان به وجود بیش از 800 موقوفه و رقبه آن در شهرستان بافق اشاره نمود و گفت: مستاجران در زمان مقرر نسبت به پرداخت حق اجاره خود اقدام نمایند تا این اداره بتواند نیات واقفین خیر اندیش را انجام بنماید.

 

 

IMG_3643

حجت السلام " محمد علی کارگران" گفت: ترویج وقف علمی و آموزشی درشهرستان بافق  باید مورد توجه قرار گیرد. و با توجه به نیاز شهرستان به مراکز آموزشی و علمی و دانشگاهها و مدارس ، واقفین و خیرین در زمینه ایجاد چنین وقف های جدیدی در بافق اقدام نمایند.

وی افزود: با تبلیغات مناسب و اصولی می توان فرهنگ وقف را نهادینه کرد. و خاطر نشان کرد:در زمان های گذشته و با نبود وسایل ارتباط جمعی پیشرفته، شاهد وقف های فروانی بوده ایم که حاصل استفاده از منبر و تبلیغات موثر روحانیون بوده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بافق  نقش روحانیون را در ترویج فرهنگ وقف خاطر نشان کرد و از روحانیون شهرستان بافق خواست نسبت به ترویج فرهنگ وقف بویژه در بحث وقف علمی و آموزشی درجامعه اقدام نمایند.

 

 

IMG_3615

حجت السلام " محمد علی کارگران" در سخنان پایانی خود به وجود نگین ارزشمند شهر آستان مقدس حضرت امامزاده عبدالله (ع) بافق اشاره نمود و افزود: اداره اوقاف برنامه و طرح های جامعه ای برای گسترش این امامزاده تصویب و به مرحله اجراء در آورده است که با اجرای این طرح ها شاهد افزایش زائر از تمام کشور می باشیم.

وی خواستار همیاری و همکاری تمام مردم ولائی و مسئولان شهرستان بافق در توسعه و پیشرفت بقعه امامزاده عبدالله (ع) شد و گفت طرح توسعه ای امامزاده عبدالله (ع) با محوریت امام جمعه و فرماندار بافق و همیاری و همکاری مردم ومسئولان انجام می پذیرد.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده