رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
  • کد خبر : ۴۴۸۱۵
  • چاپ خبر : حضور شرکت سنگ آهن در هشتمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران

حضور شرکت سنگ آهن در هشتمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران

 بزرگترین گردهمایی فولاد خاورمیانه برای هشتمین دوره متوالی همراه با نمایشگاه های جانبی در سالن همایش های صدا و سیما تهران برگزار می‌شود به گزارش آفتاب بافق، بزرگترین گردهمایی فولاد خاورمیانه برای هشتمین دوره متوالی همراه با نمایشگاه های جانبی در سالن همایش های صدا و سیما تهران برگزار می‌شود که شرکت سنگ آهن مرکزی […]

 بزرگترین گردهمایی فولاد خاورمیانه برای هشتمین دوره متوالی همراه با نمایشگاه های جانبی در سالن همایش های صدا و سیما تهران برگزار می‌شود

به گزارش آفتاب بافق، بزرگترین گردهمایی فولاد خاورمیانه برای هشتمین دوره متوالی همراه با نمایشگاه های جانبی در سالن همایش های صدا و سیما تهران برگزار می‌شود که شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در آن حضور فعالانه دارد.

این همایش به مدت  2 روز در تاریخ 10 الی 11 بهمن ماه سال جاری با شرکت بزرگان صنعت فولاد ایران و جهان برگزار می شود. ارزیابی فرصت‌ها و چالش‌ها و پاسخ به ابهامات مطرح درباره این موضوعات، از جمله برنامه‌های این گردهمایی است. با توجه به اینکه فولاد یک کالای کاملا جهانی محسوب می شود. بزرگان فولاد جهان قرار است با تعامل یکدیگر ضمن بررسی آینده این صنعت به‌عنوان صنعتی پیش برنده، راهکارهای مناسب برای توسعه صنعت کشور و رفع تنگناهای آن ارائه دهند.

در این همایش محمد شریعتمداری،وزیر صنعت،معدن و تجارت با تشریح دقیق تولید فولاد خام کشور در سال 1404 گفت: منظور از تولید فولاد خام در سال 1404،رساندن به رقم 55 میلیون تن است. و برای رسیدن به 79 میلیون تن تولید کنستانتره امری ضروری است که با توجه به میزان تولیدی فعلی کنستانتره باید 33 میلیون تن ظرفیت در این بخش اضافه شود.

وی در ادامه سخنان خود به بیان برخی مشکلات موجود در صنعت فعلی فولاد کشور برای تحقق افق 1404 پرداخت و بیان کرد: عدم برخورداری از انجمن های قوی در صنعت فولاد،برگزاری جلسان با زینفعان صنعت فولاد،عدم اکتشاف عمقی در بحث معدن که این علم نیاز به تکنولوژی روز و جذب سرمایه گزاری های خارجی دارد،عئم توازن در احداث کارخانجات فولاد سازی متناسب با ماده معدنی موجود در کشور و عدم سرمایه گزاری واحدهای فولادی در معادن از جمله مواردی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت مسائلی مانند آب و انرژی را از جمله موضوعاتی دانست که در کنار موارد فوق نباید از آن غافل بود.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده