رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
  • کد خبر : ۴۵۲۳
  • چاپ خبر : برگزاري نشست ساماندهي و توانمندي زنان سرپرست خانوار بافق

برگزاري نشست ساماندهي و توانمندي زنان سرپرست خانوار بافق

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ نشست ساماندهي و توانمندي زنان سرپرست خانوار بافق با حضور فرماندار و نمايندگان ادارات شهرستان در محل فرمانداري بافق برگزار شد . فرماندار بافق گفت: دیدگاه های افراط و تفریط گونه در خصوص حل مسائل زنان سرپرست خانوار نمی توانند راه حل های مناسبی برای حل مشکلات آنان […]

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ نشست ساماندهي و توانمندي زنان سرپرست خانوار بافق با حضور فرماندار و نمايندگان ادارات شهرستان در محل فرمانداري بافق برگزار شد .

فرماندار بافق گفت: دیدگاه های افراط و تفریط گونه در خصوص حل مسائل زنان سرپرست خانوار نمی توانند راه حل های مناسبی برای حل مشکلات آنان ارائه دهد.

"سيد مهدي طلائي مقدم" ضمن اشاره به نامگذاري سال از سوي مقام معظم رهبري به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي افزود:با توجه به نامگذاري هدفمند مقام معظم رهبري نتيچه ميگيريم اقتصاد و فرهنگ دو جزء غير قابل تفكيك هستند.

وي با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت های موجود در بخش های دولتی و خصوصی برای رشد و ارتقاء همه جانبه زنان، گفت: ظرفیت های خوبی در جامعه وجود دارد که اگر چه کافی نیست، اما در صورت هماهنگی میان بخش های مختلف امکان بهره مندی قشر وسیعی از بانوان جامعه از این خدمات وجود دارد.

طلايي مقدم به استفاده از توان و مشارکت مردمی در بالا بردن سطح آگاهی زنان در جامعه  تاکید کرد و اظهار داشت: بدون شک، ارتقاء سطح دانش زنان جامعه در عرصه های مختلف نظیر مهارت های زندگی، فرزند پروری، سلامت ، آشنایی با روش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مواردی از این قبيل می تواند در کاهش آسیب ها و همچنین تربیت نسل های دارای سلامت روحی و جسمی بسیار موثر باشد

فرماندار بافق با بیان اینکه بخش عمده تعلیم و تربیت در خانواده ها برعهده بانوان است، تصریح کرد: نقش بانوان در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و با استفاده از ظرفیتهای موجود بانوان می توان در رفع بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه از آنها کمک گرفت.

در ادامه مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری بافق به مشکلات زنان سرپرست خانوار اشاره کرده و يادآور شد: آسیب های ناشی از عدم دستیابی به شغل مناسب به خصوص برای زنان سرپرست خانوار، خانواده های آنها را در معرض بسیاری از مشکلات قرار می دهد.

"ناهید مظفری" همچنین  به آسیب هایی که در نتیجه عدم تامین سلامت روحی و روانی برای خانواده ها به وجود می آید تاکید کرد و گفت: سلامت روحی و روانی زنان در خانواده ، تاثیر مستقیم بر سلامت کل افراد خانواده دارد.

وي افزود: اگر به این گروه از جامعه به عنوان نیروی موثر در همه شئون اجتماعی نگاه شود در آن صورت ، مفهوم حمایت و پشتیبانی تغییر یافته و امکانات و سرمایه های مادی و معنوی در خدمت توانمند سازی ، آموزش و ارتقاء و غنی سازی مهارتهای آنان قرار می گیرد و می توان این نیروی ماهر بالقوه را به عرصه تولید و فعالیت اقتصادی هدایت نمود

اجرای طرح تحقیقاتی جمع آوری آمار زنان سرپرست برای ایجاد بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار بافق ؛ پیگیری ایجاد کلینیک مشاوره در بافق و پیگیری تاسیس شرکت تعاونی چند منظوره بانوان از مهمترين مصوبات اين نشست بود .

20141020095943_IMG_1774 20141020100452_IMG_1778 20141020101944_IMG_1794

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده