رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱
  • کد خبر : ۴۶۰۷
  • چاپ خبر : چیزهایی را به خورد مردم می دهیم که نبوده است

چیزهایی را به خورد مردم می دهیم که نبوده است

گزارش آفتاب بافق به نقل از پویش: آیت الله هاشمی رفسنجانی روز پنج شنبه در همایش پیامبر رحمت و مدارا که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد بااشاره به آغازامامت و ولایت حضرت مهدی(عج) گفت: در شرایطی این همایش برگزار می شود که دنیای اسلامی دچار مصیبت بزرگی از سوی تندروها شده است. […]

گزارش آفتاب بافق
به نقل از پویش:

آیت الله هاشمی رفسنجانی روز پنج شنبه در همایش پیامبر رحمت و مدارا که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد بااشاره به آغازامامت و ولایت حضرت مهدی(عج) گفت: در شرایطی این همایش برگزار می شود که دنیای اسلامی دچار مصیبت بزرگی از سوی تندروها شده است.

او ادامه داد: امروز مسلمانان تندرو و نادان اسلام را به گونه ای دیگر معرفی می کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یک روز غربی ها تلاش کردند اسلام را دین شمشیر معرفی کنند، اما آن دوره گذشت و کم کم چیز دیگری از اسلام با کمک مبتکران شکل گرفت ولی امروز می بینیم که کاری که غربی ها نتوانستند انجام دهند تندروهای مسلمان انجام می دهند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز در سراسر منطقه جهان اسلام، تندروها به نام دین و پیامبر اقداماتی انجام داده اند که این اقدامات مصیبتی برای جهان اسلام شده است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ما به عنوان انقلاب اسلامی مسوولیت بزرگی داریم که باید تلاش کنیم حقایق اسلام و چهره واقعی پیامبر را به جهانیان بگوییم و جامعه را بیشتر با اسلام و پیامبر رحمت و مدارا آشنا کنیم.

او ادامه داد: در حال حاضر وسایل انتقال پیام زیاد است و وقت مناسبی است که ما حقیقتا امت اسلامی را بیشتر و بهتر معرفی کنیم وجلوی تندروها را بگیریم و امروز این یک ضرورت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پیامبرالگوی رحمت و مدارا 13 سال در مکه هر روز تحت فشار و اذیت بود و هر چه بدی بود به سرایشان آوردند و زمانی که مکه را فتح کردند انتظارهمگان این بود که انتقام ظلم را بگیرند اما پیامبر فرمودند امروز روز رحمت است و همه کسانی که به ایشان ستم کرده بودند را بخشیدند.

آیت الله هاشمی ادامه داد: در واقع پیامبر در عمل چهره اسلام را نشان دادند و امروز ما باید رسالت و چهره واقعی اسلام را به دنیا معرفی کنیم.

او گفت: برخی آدم های نادان با شعارهای عجیب و غریب خیال می کنند در حال خدمت کردن به اسلام هستند اما در حال ضربه زدن به پایه های معارفی اسلام هستند.

او با بیان اینکه پیامبر ازجنس مردم و با مردم بود گفت: وقتی مشکلی برای مردم پیش می آمد پیامبر ناراحت می شدند.

به گزارش ایرنا، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیامبر وقتی به مدینه می روند مشکلات خیلی زیاد بود و گروه ها و عشایر همیشه در جنگ و ستیز بودند وانتقام جویی را دنبال می کردند اما پیامبراولین زمینه را فراهم کرد و با یهودیان پیمان بستند و امنیت را برقرار کردند.

هاشمی رفسنجانی گفت: همچنین در بین مسلمانان که همواره جنگ وجود داشت پیامبر بین آنان پیمان بست و عقد اخوت را ایجاد کرد.

او ادامه داد: در جامعه ما و جوامع دیگر گروه های سیاسی که تشکیل می شوند همیشه به دلیل اختلاف ها در تضاد هستند؛ احزاب اگر با منطق پیامبر عمل کنند وسیله تکامل هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز باید پیامبر رحمت و مدارا را به عنوان یک الگوی درست به مردم دنیا معرفی کنیم تا جوانانی که تشنه راه درست باشند جذب شوند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اخبار رسانه های دنیا مبنی بر انفجار و خشونت در کشورهای اسلامی گفت: تندروی یک بلا و ویروس برای جامعه ما شده است و این یک حالت اسلامی نیست چرا که تفرقه ایجاد کردن، ضداسلام است و ما باید به دنبال وحدت برویم.

او گفت: ما ایرانی ها با اتحاد و همدلی توانستیم رژیم سفاک را با آن همه قدرت به زیر بکشیم و بعد از آن نیز مثل انقلاب های دیگر اقدام نکردیم که همه را بیرون کنیم چرا که انقلاب ما انقلاب رحمت بود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در انقلاب اسلامی متحد آمدیم گفت: این روزها چقدر از صدا و سیما علائم تفرقه پخش می شود و چیزهایی را به خورد مردم می دهیم که نبوده و این تفرقه ها خدمت به کشور و انقلاب نیست.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی تمامی مردم اعم از اهل سنت، شیعیان، مسیحی و ارمنی با وحدت حضور داشتند و شهید دادند گفت: شرایط اتحاد را از دست داده ایم و نباید اینطور باشد چرا که ضداسلام و دین است.

او ادامه داد: اصل وحدت و اتحاد چیز آسانی نیست که ما 30 سال حرف وحدت را می زنیم اما وارد عمل نشده ایم؛ قطعا باید وارد عمل شویم.

عضو مجلس خبرگان رهبری دروغ، ظلم و زندان بی جهت را از عوامل تفرقه عنوان کرد و گفت: اختلاف نظر اگر در بحث بماند مفید است اما وقتی به عمل و کار فیزیکی منجر شود و از حدی تجاوز کند به تهمت، دروغ و درگیری تبدیل می شود.

هاشمی رفسنجانی گفت: ما باید در عین اختلاف نظر با یکدیگر برادرانه رفتار کنیم و نباید فقط به زبان اکتفا کنیم، در هفته وحدت افراد یا نهادهای خاص نباید به دیگران زور بگویند اما متاسفانه اینجوری نیستیم.

او ادامه داد: امروز امت اسلامی گرفتار عذاب تفرقه شده است و نتیجه این تفرقه نیز به ضرر هر دو طرف خواهد بود و خداوند نیز پاسخ لازم را به آنها می دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شاید خشکسالی و دیگر بلاهای طبیعی نیز اثرات وجود تفرقه باشد گفت: ما باید تفرقه های بی خودی را که علیه یکدیگر درست می کنیم و این همه بیانیه و تهمت ها و ظلم هایی که می شود و افراد را تحت فشار می گذاریم و زندان می بریم را کنار بگذاریم چرا که تفرقه و دودستگی به نفع هیچ کس نیست.

هاشمی رفسنجانی گفت: علمای امت اسلامی باید بین خود تفرقه ایجاد نکنند و در عمل و گفتار جامعه را به وحدت دعوت کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دانشگاه های ما باید مظهر وحدت و اظهارنظرهای متضاد اما دوستانه باشند گفت: اختلاف نظرهیچ اشکالی ندارد اما نزاع اشکال دارد وابهت ما را از بین می برد و نباید کاری کنیم تا در جامعه خصومت ایجاد شود.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه اسلام هراسی موقعی به وجود آمد که مسلمانان متهم به تروریسم شدند گفت: در جامعه خودمان سعی کنیم خصومت ها را کم کنیم و به همدلی و همراهی برویم و از وجود پیامبر رحمت و مدارا نیز بهره ببریم.
21240_848

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده