رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
  • کد خبر : ۴۶۰۹
  • چاپ خبر : معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد: شورای سوادآموزی پس از 10 سال در دولت تدبیر و امید زنده شد

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد: شورای سوادآموزی پس از 10 سال در دولت تدبیر و امید زنده شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در جلسه شورای اداری شهرستان بافق که با حضور فرماندار ، امام جمعه و مسئولان ادارات شهرستان برگزار شد ضمن تبریک سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی به فرمان معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره)درباره تشکیل مجدد شورای پشتیبانی […]

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق ؛ معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در جلسه شورای اداری شهرستان بافق که با حضور فرماندار ، امام جمعه و مسئولان ادارات شهرستان برگزار شد ضمن تبریک سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی به فرمان معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره)درباره تشکیل مجدد شورای پشتیبانی سواد آموزی گفت: شورای سوادآموزی در دولت تدبیر و امید برای نخستین بار پس از 10 سال در سطح ملی برگزار شد که این امر نویدبخش روزهای خوب آینده برای حرکت سوادآموزی است.  

"مرآت امین‌ الرعایا" شورای پشتیبانی را اصلی ترین مرجع پشتیبانی و نظارت بر برنامه های سوادآموزی خصوصاً اجرای برنامه های ریشه کنی بیسوادی تا پایان برنامه پنجم توسعه برشمرد و خاطر نشان کرد : عزم ملی،همکاری سایر ارگان ها و دستگاه ها و تشویق بی سوادان از راهبردهای این معاونت جهت ریشه کنی بیسوادی در سطح استان و شهرستان می باشد.

وی ایجاد فرصت دوم برای افراد بازمانده از تحصیل ،بروز آوری اطلاعات و رفع تفاوت سطح تحصیلات دانش آموزان با والدین و ترویج عدالت آموزشی در راستای برقراری عدالت اجتماعی را از اهداف نهضت دانست و افزود : هر جامعه‌اي كه مي‌خواهد مسير رشد و تعالي را طي كند و همواره به سمت كسب رفاه بيشتر و ارتقاي كيفيت زندگي خود گام بردارد، اولويت‌ به سواد و سوادآموزي ضروري و حياتي است.

امین الرعایا بر همین اساس اقداماتی را که از سوی اداره کل آموزش و پرورش مبنی بر ریشه کنی بیسوادی از طریق اجرای طرح های باسواد کردن اولیای بیسواد دانش آموزان در گروه سنی 10 الی 49 ساله ، طرح باسواد کردن کودکان و نوجوانان 10 الی 20 ساله و طرح انسداد مبادی بیسوادی بین کرد و گفت: هم‌اکنون 97 درصد جمعیت گروه سنی 10 تا 49 استان یزد از نعمت سواد بهره‌مند هستند و امیدواریم به زودی جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی در این گروه سنی را برگزار کنیم.

وی افزود : یزد در زمره استان‌هایی است که نرخ سوادآموزی آن بالاست و در رده‌های اول تا سوم قرار دارد که در این میان شهرستان بافق از نظر وضعیت سواد بعد از شهرستان میبد از جایگاه خوبی برخوردار می باشد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان یزد در پایان ضمن قدردانی از فرماندار بافق و تمام ادارات شهرستان ، از مجموعه شهرستان خواست به منظور ریشه کنی بی سوادی نهضت سواد آموزی را در تمام مراحل یاری و مساعدت نمایند.

فرماندار بافق در این نشست ضمن تبریک 7 دی ماه سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی به فرمان امام راحل (ره) ضمن پاسداشت زحمات دست اندرکاران نهضت سوادی آموزی استان و شهرستان تلاش برای ریشه کنی بی سوادی در جامعه را خواستار شد.

"سید مهدی طلایی مقدم" به همکاری بین دستگاه ها در ریشه کنی بیسوادی اشاره داشت و افزود : لازم است همکاری بین دستگاه ها با نهضت سوادآموزی دقیق تر انجام شود دستگاه ها باید به این نقطه برسند که کمک به نهضت تنها کمک به نهضت نیست بلکه کمک به تحقق اهداف سازمانی خودشان است .

وی در پایان از مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان بافق خواست تا مدیران حوزه کاری و مشاغل مربوطه بررسی های لازم در خصوص شناسایی افراد بی سواد انجام داده تا انشا الله با حمایتهایی که صورت میگیرد هرچه زودتر معضل بیسوادی در شهرستان برطرف گردد .

IMG_3118 IMG_3151 IMG_3156

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده