رفتن به بالا
  • شنبه - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
  • کد خبر : ۴۶۶۶۳
  • چاپ خبر : استفاده از خودپردازهای بانکی، فرصتی که می تواند تهدید باشد

استفاده از خودپردازهای بانکی، فرصتی که می تواند تهدید باشد

آفتاب بافق،با توجه به وقوع چندین فقره کلاهبرداری تلفنی و کشاندن افراد به پای دستگاه های خودپرداز در شهرستان بافق، پلیس بافق به شهروندان هشدار داد تا ضمن ارتقاء آگاهی های خود در این زمینه، مورد سوء استفاده کلاهبرداران قرار نگیرند. به گزارش پایگاه خبری پلیس، پلیس بافق در این خصوص گفت: ورود تکنولوژی و […]

آفتاب بافق،با توجه به وقوع چندین فقره کلاهبرداری تلفنی و کشاندن افراد به پای دستگاه های خودپرداز در شهرستان بافق، پلیس بافق به شهروندان هشدار داد تا ضمن ارتقاء آگاهی های خود در این زمینه، مورد سوء استفاده کلاهبرداران قرار نگیرند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، پلیس بافق در این خصوص گفت: ورود تکنولوژی و امواج فن آوری هرچند همواره باعث رفاه افراد جامعه است، اما اگر سطح آگاهی ها نسبت به استفاده از آن افزایش نیابد، می تواند عواقب جبران  ناپذیری را در همه ی زمینه ها به دنبال داشته باشد. چرا که اصولا تغییرات اجتماعی که پیشرفت تکنولوژی جزئی از آن محسوب می شود، با پدید آمدن فرصت های جدید تولید جرم همراه است. بنابراین ضرورت دارد که افراد یک جامعه با ابعاد و زوایای شگردهای جدید مجرمان آشنا شده و راه های مقابله با آن را به خوبی بیاموزند.

یکی از مواردی که در پرونده های پلیسی و قضایی در شهرستان بافق افزایشی چشمگیر داشته است، سرقت و یا کلاهبرداری از کاربران دستگاه های خودپرداز بانک ها می باشد؛ این سرقت ها و کلاهبرداری ها عمدتا ناشی از فقدان و یا ضعف آگاهی افراد در استفاده ی صحیح و هوشمندانه از این دستگاه هاست. با توجه به ضرورت گریز ناپذیر بهره برداری از این تکنولوژی و این امکان سودمند سامانه ی بانکی، سارقان فرصت طلب به سوء استفاده از این امکانات روی آورده اند.

بدون تردید اصلی ترین راه مقابله با این پدیده، آموزش افراد نسبت به استفاده ی صحیح از خودپردازها و به کار بستن نکات امنیتی است که بر اساس تجربیات پلیسی به دست آمده اند.

مهم ترین و شایع ترین روش کلاهبرداری با استفاده از دستگاه های خودپرداز، به این صورت است که افراد کلاهبردار از طریق خطوط تلفن همراه اعتباری با افراد عادی تماس گرفته و با جعل عنوان حقیقی و حقوقی و به بهانه ی پرداخت وجه حاصل از برنده شدن در مسابقه یا قرعه کشی بانک و غیره، قربانیان را نزد دستگاه های خودپرداز ( ATM) هدایت نموده و با سوء استفاده از عدم آگاهی افراد، مبالغی به حساب های بانکی خود واریز می کنند. رمز اصلی موفقیت این افراد، پیشنهاد آن ها مبنی بر انتخاب زبان انگلیسی دستگاه است که معمولا افراد به آن تسلط ندارند.

شگرد دیگر شیادان این است که مقابل دستگاه های خودپرداز ایستاده و پس از شناسایی طعمه های خود با بیان این که نیاز به مقداری وجه نقد دارند و دستگاه قادر به پرداخت از حساب آن ها نیست، از افراد تقاضای جابجایی وجه بین حساب خود و آنان را نموده و با شگردی خاص مبالغی از حساب آنان برداشت می کنند.

بنابراین می طلبد که شهروندان همیشه هوشیار باشند و هر گونه مشکلی در این خصوص را بلافاصله با پلیس ۱۱۰ در میان گذارند.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده