رفتن به بالا
  • شنبه - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
  • کد خبر : ۴۶۷۱۱
  • چاپ خبر : اهداف بزرگ و داشتن انگیزه، راه رسیدن به موفقیت است
دانشجوری برتر کنکور سراسری 96:

اهداف بزرگ و داشتن انگیزه، راه رسیدن به موفقیت است

زهرا تقوی دانشجوی ممتاز کنکور سراسری سال 96 اهداف بزرگ و داشتن انگیزه را راه رسیدن به موفقیت دانست و گفت: بدون شک تا انسان هدفی نداشته باشد برای رسیدن به آن تلاشی نمی کند. به گزارش آفتاب بافق،زهرا تقوی،دانشجوی رشته علوم تربیتی (آموزش ابتدایی) در دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا(س) که موفق به کسب […]

زهرا تقوی دانشجوی ممتاز کنکور سراسری سال 96 اهداف بزرگ و داشتن انگیزه را راه رسیدن به موفقیت دانست و گفت: بدون شک تا انسان هدفی نداشته باشد برای رسیدن به آن تلاشی نمی کند.

به گزارش آفتاب بافق،زهرا تقوی،دانشجوی رشته علوم تربیتی (آموزش ابتدایی) در دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا(س) که موفق به کسب رتبه 127 کنکور سراسری در سال 96 شد.

وی در گفتگو با خبرنگار آفتاب بافق درباره دوران سپری شده تحصیل خود گفت: دوران ابتدایی را زیر نظر معلمان دلسوز و فداکار به پایان رساندم و توانستم در دوره راهنمایی در مدرسه نمونه فردوس درس بخوانم . سال اول دبیرستان را در مدرسه نمونه حضرت معصومه (س) به پایان رساندم،اما به دلیل علاقه زیادی که به رشته ی علوم انسانی داشتم به مدرسه صدرا رفتم و در آنجا ادامه تحصیل دادم.

تقوی اهداف بزرگ و داشتن انگیزه را راه رسیدن به موفقیت دانست و افزود: دوران کنکور برای اغلب دانش آموزان همانند من پر از فشار و استرس است،اما سعی کردم به خود مسلط باشم تا خاطرات شیرینی از این دوران داشته باشم.همیشه این جمله را به خود یادآور می شدم که با داشتن استرس قرار نیست کنکورم را بهتر بدهم..

وی خاطر نشان کرد: بدون شک تا انسان هدفی نداشته باشد برای رسیدن به آن تلاشی نمی کند. چیزی که همیشه من را ترغیب به تحمل سختی ها و ایجاد انگیزه برای درس خواندن آن هم در دوران پیش دانشگاهی و روزهای نزدیک به کنکور که اکثر دانش آموزان با خستگی و بی میلی برای درس خواندن مواجه می شوند،داشتن هدف بود و همین مشوق من برای تلاش بیشتر می شد.

این دانشجوی ممتاز در توصیه به هم سن و سال های خود برای کسب موفقیت در عرصه های متعدد تحصیل و زندگی گفت: به همه این عزیزان می گویم اهداف بالایی را برای خودتان در نظر بگیرید و هرگز خود را تحت سلطه ی شرایط پیرامون قرار ندهید، بلکه شرایط را تحت سلطه ی افکارتان در آورید.هیچ وقت این جمله ی رهبر عزیزمان را فراموش نمی کنم که فرمودند: «هر کجا جوان های ما خواستند و همت گماشتند به هدف رسیدند.»

تقوی روابط نزدیک و صمیمانه با اعضای خانواده را یکی از عواملی کاهش فشار و استرس در دوران کنکور عنوان کرد و افزود: حضور پدر و مادر و حمایت های آنان قوت قلبی برای تمام دوران تحصیل من بود،جا دارد از هر دو این عزیزان به پاس تمامی زحمات و فداکاری های آنان برای رسیدن به موفقیت امروز خود تشکر و قدردانی کنم..

وی درباره آینده شغلی خود پس از پایان دوران دانشجویی و تحصیل گفت: می خواهم  آموزگاری موفق باشم.گرچه تا قبل از کنکور دیدگاه مثبتی نسبت به شغل معلمی نداشتم اما در دوران انتخاب رشته این باور در من شکل گرفت، که یک تمدن را مردمان آن می سازند و آن مرمان نیز توسط همین معلمان مورد آموزش و تربیت قرار می گیرند. این فکر انگیزه ای شد برای من تا شغل شریف معلمی را انتخاب کنم.

زهرا تقوی در پایان سخنان خود از تلاش همه معلمان و مدیران در تمام  دوران مقاطع تحصیل،به ویژه والدین خود که زحمات بسیاری برای رسیدن به این جایگاه متحمل شدند و نیز خواهر دوقلو خود و سرکار خانم تیموری معلم سال اول ابتدایی که شوق درس خواندن را در او ایجاد کرد،تشکر و قدردانی نمود.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده