رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
  • کد خبر : ۴۷۰۹۶
  • چاپ خبر : برگزاری نشست اجلاس اتاق های اصناف یزد به میزبانی بافق
گزارش تصویری:

برگزاری نشست اجلاس اتاق های اصناف یزد به میزبانی بافق

نشست اجلاس اتاق های اصناف یزد و رؤسای ادارات صنعت معدن و تجارت شهرستان های استان صبح امروز در محل هتل نیکان بافق برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق،نشست اجلاس اتاق های اصناف استان و رؤسای ادارات صنعت معدن و تجارت شهرستان های استان یزد صبح امروز با حضور امام جمعه و فرماندار بافق،رئیس اتاق […]

نشست اجلاس اتاق های اصناف یزد و رؤسای ادارات صنعت معدن و تجارت شهرستان های استان صبح امروز در محل هتل نیکان بافق برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق،نشست اجلاس اتاق های اصناف استان و رؤسای ادارات صنعت معدن و تجارت شهرستان های استان یزد صبح امروز با حضور امام جمعه و فرماندار بافق،رئیس اتاق اصناف یزد،رئیس سازمان بسیج اصناف و رئیس کمیسیون نظارت استان و رئیس اتاق اصناف این شهرستان در محل هتل نیکان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آیاتی از کلام الله مجید قرائت شد و سپس سید محمد عباسی زاده،رئیس اتاق اصناف بافق ضمن خیر مقدم از حضور مسئولین استان و شهرستان ها در این اجلاس تشکر نمود.

در ادامه باغستانی،رئیس اتاق اصناف یزد با تشکر از برگزارکنندگان این اجلاس در شهرستان گفت: این اجلاس استانی هر ماهه با هدف بررسی مشکلات صنوف و اتاق های آن در یزد برگزار می شود.در حال حاضر صنوف با 3 معضل مواجه هستند که باید تدبیری برای حل آن صورت گیرد.

وی با اشاره به وجود اتباع بیگانه در اصناف افزود: باید مغازه هایی که توسط اتباع بیگانه اداره می شود پلمپ شود، اما متاسفانه رئیس اتحادیه در هیچ کجا مورد حمایت قرار نمی گیرد. نامه نگاری های بسیاری در این زمینه صورت گرفته ولی پیگیری از سوی نهادهای مربوطه انجام نشده است.

رئیس اتاق اصناف یزد برگزاری نمایشگاه تخصصی را یکی دیگر از معضلات موجود دانست و تصریح کرد: متاسفانه در این امر مجوز و اجازه فروش داده می شود اما از تشکیل نمایشگاه های تخصصی جلوگیری می شود.

سپس حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی،امام جمعه شهرستان بافق با بیان اینکه اقتصاد یک موضوع پیچیده است،گفت: در میان تمام کشورها آلمان در زمینه اقتصاد بسیار پیشرفته است.علت آن به کارگیری بازاریان و استفاده از متخصصین اقتصاددان است.

وی با تاکید بر اینکه باید در کشور ما نیز از بازاریان  و متخصصین اقتصاددان برای پیشرفت در این عرصه استفاده کرد،افزود: ما در صنعت تولید به ویژه در بخش کشاورزی و پوشاک خودکفا هستیم،اگر متخصصین اقتصاد و بازاران با تعامل یکدیگر وارد کار شوند بدون شک کشور پیشرفت خواهد کرد.

 امام جمعه بافق بازاریان را پشتوانه های این کشور دانست و خاطر نشان کرد: یزد قطب فکر،اندیشه و اقتصاد است.باید از وجود نخبگان در تمام عرصه ها استفاده کرد و نگذاریم کشورهای خارجی مانع از رشد و چرخش اقتصاد در کشور شوند.

در ادامه محمد زاده رحمانی،فرماندار بافق ضمن تشکر از برگزاری این اجلاس و خوش آمد گویی به مسئولین حاضر گفت: بافق را با معدن آهن می شناسند و بیش از 70 درصد معادن فلات مرکزی در این شهرستان است. در گذشته بافق در رأس هرم تولید محصولات زراعی بوده است و بحمدلله امروز توانستیم با تلاش در این زمینه تولید محصولاتی چون  پسته وخرما بافق را بهبود دهیم.

وی با اشاره به اینکه حضور اتباع خارجی در بافق ممنوع است،تصریح کرد: باید پیگیر این موضوع بود و نگذاشت صنوف ما به دست اتباع بیگانه بیافتد، اگر این امر توسعه یابد برای کشور مشکل ساز خواهد شد.

فرماندار بافق با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه تخصصی در اختیار اصناف بافق گرفته است،گفت: برای اتمام ساختمان اصناف نیز هزینه هایی قرار دادیم تا روند اجرای این امر با سرعت بیشتری پایان گیرد.

وی درباره توسعه گردشگری و شهرسازی در این شهرستان خاطر نشان کرد: خوشبختانه امروز شهرستان در بحث گردشگری و بومگردی توانسته در کشور مطرح باشد،تلاش های زیادی در این زمینه از جمله ساخت 2 هتل مجزا با امکانات رفاهی بسیار خوب انجام گرفته که زمینه اشتغال برای جوانان را نیز فراهم نموده است.

زاده رحمانی در پایان سخنان خود خواستار دقت  بیشتر در صدور پروانه های کسب برای متقاضیان شد و بیان کرد: پروانه کسب را باید برای کسانی صادر کرد که نسبت به انجام کار آگاهی دارند،اگر کشورهای آلمان  و ژاپن امروز در عرصه اقتصاد می درخشند به دلیل تلاش و استفاده از اقتصاددانان و بازاریان فعال است.

سپس رؤسای اتاق اصناف شهرستان های استان به ارائه گزارش و بیان مشکلات صنوف پرداختند و نمایندگان مراکز نیز به سوالات آنان پاسخ دادند.

عکس: محمود تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده