رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹
  • کد خبر : ۴۸۰۱۳
  • چاپ خبر : هدف استکبار متزلزل کردن جایگاه ولی امر مسلمین است +تصاویر
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم :

هدف استکبار متزلزل کردن جایگاه ولی امر مسلمین است +تصاویر

حجة الاسلام و المسلمین شمس در مراسم یادبود شهدای گمنام بافق گفت: علت تلاش استکبار در ایجاد دسیسه ها و فتنه ها متزلزل کردن جایگاه ولی امر مسلمین است. اگر بصیرت نداشته باشیم و حق را از باطل تشخیص ندهیم،دشمن ما را پایمال خواهند کرد. به گزارش آفتاب بافق،مراسم بزرگداشت شهدای گمنام شهرستان بافق امشب […]

حجة الاسلام و المسلمین شمس در مراسم یادبود شهدای گمنام بافق گفت: علت تلاش استکبار در ایجاد دسیسه ها و فتنه ها متزلزل کردن جایگاه ولی امر مسلمین است. اگر بصیرت نداشته باشیم و حق را از باطل تشخیص ندهیم،دشمن ما را پایمال خواهند کرد.

به گزارش آفتاب بافق،مراسم بزرگداشت شهدای گمنام شهرستان بافق امشب با حضور امام جمعه،فرماندار و معاون وی،خانواده معظم شهدا و جمعی از مسئولین و مردم شهرستان در مسجد الرضا (ع) برگزار شد.

 در ابتدا این مراسم آیاتی از کلام الله مجید توسط رستگار، قاری ممتاز استانی قرائت شد و سپس گروه عاشقان ولایت یزد به اجرای سرود پرداخت.

در ادامه امام جمعه شهرستان بافق ضمن خیر مقدم به حجة الاسلام محمد حسین شمس،استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم  و رئیس دفتر ایت الله نوری همدانی از حضور وی در این مراسم تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه اولین گروه اعزامی بسیجیان به جبهه های جنگ تحمیلی از یزد بوده است،افزود: اولین حساب بانکی برای کمک به جبهه در بافق افتتاح شد و اولین شهید گمنام در استان متعلق به این شهرستان بوده است.

در ادامه حجة الاسلام محمد حسین شمس، رئیس دفتر آیت الله نوری همدانی در باب شهید و شهادت مطالبی را بیان  کرد و گفت: عمده وصیت شهدا الگو پذیری از وقایع کربلا است، شهادت برای امام حسین (ع) چون شهدی شیرین بود. وقتی شمر بر روی سینه امام نشسته بودند،ایشان گفتند: ” خدایا راضی ام به رضای تو ” کسی که با خداوند متعال معامله کند حتما بهترین نتیجه را خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه حضرت اباعبدالله (ع) تمام خانواده خود را  در راه حق اهدا کرد،افزود: رمز شهادت ارتباط با خدا،ولایت پذیری و درک عاشورا است.

رئیس دفتر آیت الله نوری همدانی عدم دلبستگی به دنیا و آخرت را از جمله خصوصیات شهدا دانست و عنوان کرد: شهید حججی و امثال آن با همان اعتقاد و نگاه به معصومین(ع) در عصر غیبت حرکت کردند و به مقام شهادت نائل شدند.

وی علت تلاش استکبار در ایجاد دسیسه ها و فتنه ها را متزلزل کردن جایگاه ولی امر مسلمین بیان کرد و تصریح کرد: اگر بصیرت نداشته باشیم و حق را از باطل تشخیص ندهیم،دشمن ما را پایمال خواهند کرد.همانطور که در این 40 سال استکبار به هر طریقی سعی کرد تا به مردم ظلم کند.

عکس: محمود تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده