رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
  • کد خبر : ۴۸۲۸۵
  • چاپ خبر : کلینیک تخصصی مشاوره باید در بافق تاسیس شود
دبیر شورای فرهنگ عمومی:

کلینیک تخصصی مشاوره باید در بافق تاسیس شود

جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع «عوامل و پیامدهای طلاق»و«راهکارهای پیشگیری از طلاق»  با حضور امام جمعه بافق و جمعی از مسئولان شهرستان  در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق ،آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جاری  با موضوع «عوامل و پیامدهای طلاق»و«راهکارهای پیشگیری از طلاق» با حضور امام […]

جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع «عوامل و پیامدهای طلاق»و«راهکارهای پیشگیری از طلاق»  با حضور امام جمعه بافق و جمعی از مسئولان شهرستان  در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق ،آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جاری  با موضوع «عوامل و پیامدهای طلاق»و«راهکارهای پیشگیری از طلاق» با حضور امام جمعه بافق و جمعی از مسئولان شهرستان  در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  برگزار شد.

امام جمعه شهرستان بافق در این نشست با بیان این که مسئولان باید تمام تلاش خود را برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی به کار ببرند،عنوان کرد:استفاده از مشاوران و کارشناسان خبره و با تجربه در این زمینه بسیار موثر است و باید ترتیبی اتخاذ شود تا از ظرفیت مشاوران شهرستان هم استفاده شود.

وی در مورد  طرح پیوند حوزه و مدرسه که از پیشنهادات کمیته تخصصی آسیب های اجتماعی بوده، عنوان کرد:  روحانیون می توانند نقش بسزایی در ترویج معنویت  داشته باشند. روحانیون باید مجهز به دانش امروزی باشند تا بتوانند به سوالاتی که از طرف جوانان و دانش آموزان ارائه می شود پاسخ های منطقی و مستدل بدهند.

همچنین در این نشست حسین ارجمند ؛دبیر شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد: قبل از تشکیل این جلسه ، کمیته تخصصی آسیب های اجتماعی با حضور صاحب نطران و کارشناسان مرتبط، در اداره فرهنگ و ارشاد با محوریت«راهکارهای پیشگیری از طلاق» تشکیل شد که اهم پیشنهادات مطرح شده در آن کمیته به شرح ذیل است:

1-طرح«کلینیک تخصصی مشاوره» که مسئولان  باید هرچه سریعتر نسبت به تاسیس کلینیک تخصصی مشاوره در شهرستان اقدامات و پیگیری های لازم را انجام دهند.شهرستان بافق  نیاز مبرم به کلینیک تخصصی مشاوره در زمینه های مشاوره خانوادگي، آموزش مهارت‌هاي زندگي، مشاوره تحصيلي، مشاوره ازدواج و سایر موارد دارد.

2-طرح«هنردرخدمت جامعه» که از هنر به عنوان ابزاری برای فهماندن ارزش های معنوی در جامعه استفاده  شود و علاوه برآن تولید محتوای فرهنگی در  پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش بسزایی دارد چون زبان هنر تاثیر گذارترین وسیله در این زمینه است . انجمن های  فرهنگی ،هنری مستقر در اداره فرهنگ و ارشاد در صورت حمایت و پشتیبانی می توانند در این زمینه مشارکت داشته باشند.

3- طرح« دانشنامه ازدواج» برای افرادی که قصد ازدواج دارند.در این طرح افراد قبل از تشکیل زندگی مشترک، مهارت های زندگی را می آموزند و در پایان به  آن ها دانشنامه ازدواج داده می شود و تحقق این امر نیازمند همکاری و مشارکت فعال خانواده ها در این زمینه است.

4-طرح «روشنگری  فعال»در مورد مسائل حقوقی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط طیف های اجتماعی، گروههای مرجع،صاحبنطران و…..در این طرح رسانه ها می توانند نقش فعال را ایفا کنند وبه روشنگری خانواده ها و مردم بپردازند.

5-طرح «پیوند حوزه و مدرسه» که باید با مشارکت آموزش و پرورش و روحانیون شکل بگیرد و برای گسترش ترویج فرهنگ قرآنی و معنویت افزایی توسط روحانیون کلاس های آموزشی در مدارس برگزار شود.

6-طرح «قاضی مدرسه» برای آشنایی دانش آموزان با مسائل حقوقی که در این زمینه باید از وکلای دادگستری و حقوقدانان استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: این طرح ها توسط کمیته تخصصی آسیب های اجتماعی پیشنهاد شده است و انتظار می رود که مسئولان برای حل این مسائل عزم خود را جزم کنند و باید پذیرفت که برای اجرای این طرح ها   باید منابع مالی و پشتیبانی آن هم مشخص شود .

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده