رفتن به بالا
  • شنبه - ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۸
  • کد خبر : ۴۸۳
  • چاپ خبر : مدیر مسئول بافق امروز در این سایت نوشت

مدیر مسئول بافق امروز در این سایت نوشت

بافق امروز : عباس ابراهيمي خوسفي مدير يكي از مدارس بافق و يكي از اجتماعي نويسان مطرح در عرصه نشريات كاغذي و دنياي مجازي بافق است كه با نوشته هاي ساده و بي پيرايه اش مقبول نظر قاطبه مردم بافق به شمار ميرود. نوشته هاي وي در مورد انتقاد بر سياست جداسازي مخفيانه سي و […]

بافق امروز : عباس ابراهيمي خوسفي مدير يكي از مدارس بافق و يكي از اجتماعي نويسان مطرح در عرصه نشريات كاغذي و دنياي مجازي بافق است كه با نوشته هاي ساده و بي پيرايه اش مقبول نظر قاطبه مردم بافق به شمار ميرود. نوشته هاي وي در مورد انتقاد بر سياست جداسازي مخفيانه سي و سه روستا از بافق و الحاق آن به بهاباد در زمان احمدي نژاد به جهت بزرگتر شدن حوزه بخش بهاباد و تبديل آن به شهرستان در زمان فرمانداري ذبيح الله خواجه اي و همينطور نوشته هاي وي درباره اعتياد زبانزد اهالي قلم و رسانه است. وي بارها از اين بابت براي خود دردسر تراشيد اما هيچگاه ازگفتن اين مسئله كه به نظر او، ظلمي در حق اين روستاهاست ، امتناع نكرد.
دو سه ماه پيش و بعد از اعتصابات اوليه شركت سنگ آهن، عباس يزداني مدير مسوول بافق فردا و محمد علي قاسم زاده سردبير آن ، با اختلافي يكي دو روزه از مسووليتهاي خود در سايت بافق فردا استعفا دادند. هيئت تحريريه و مسوولان اين سايت طي جلسه اي با مدير مسوولي عباس ابراهيمي موافقت كردند و عباس يزداني طي قراردادي كتبي ، كليه امتيازهاي اين سايت خبري با سابقه را اعم از مسووليت در نوشتنها و صاحب امتيازي و مالكيت تامه سايت را به عباس ابراهيمي تفويض نمود، درصورتيكه مالكيت دامنه بافق فردا ازآن احسان شريعتي بافقي طراح و پشتيبان سايت بود و عباس ابراهيمي در مورد تغيير اين مالكيت، دچار مشكل شد.
با آمدن مدير مسوول و سردبير جديد، سايت بافق فردا هر چند از لحاظ حرفه اي دچار افت شد اما با تلاش عباس ابراهيمي كجدار و مريز ادامه يافت و از همان ابتدا با نوشتن مقاله اي درباره “شهرداري كه رييس جمهور شد” و ” مراقب كوتوله هاي سياسي باشيد”، سياست حمايت از دولت تدبير و اميد و انتقاد به عملكرد مديران دولت نهم و دهم را در پيش گرفت. اين سياست به مذاق كساني كه از اين سايت رفته بودند، به ويژه سردبير سابق خوش نيامد و عباس ابراهيمي ، بارها مورد سرزنش قرار گرفت. حتي هادي سمتي كه افكاري مطابق با تندروهاي اصولگرا دارد جوابيه اي بر نوشته اخير ابراهيمي در حمايت از احمدي نژاد نوشت ، و در نظري هنگام بازگشت قاسم زاده به بافق فردا چنين عنوان كرد :” سلام
ضمن تبریک به جناب آقای مراد دشتی ، امیدوارم با تغییر مدیریت سایت و بازگشت جناب آقای قاسمزاده روند سایت رو به بهبود برود و افت سایت که در زمان مدیریت دوماهه قبلی قابل لمس بود جبران گردد.”
در اعتصابات دوم نيز همين سياست در پيش گرفته شد و در ضمن با رايزني هاي مسوولان سابق و دستهاي پشت پرده، احسان شريعتي طبق نظر مدير مسوول سابق ، عباس يزداني، كه كليه مالكيت را به ابرهيمي خوسفي تفويض كرده بود، عمل نكرد و در اقدامي غيرقابل توجيه ، دسترسي ابراهيمي به بافق فردا را مانع شده، رمز و پسورد وي را بست.
با اعتراض عباس ابراهيمي، بار ديگر جلسه اي برگزار و بدون حضور عباس يزداني، كه در قراردادش، سايتي را كه حتي خود مالكيت دامنه و اختيار تامش را نداشته به ابراهيمي بخشيده بود ، اعضاي هيئت تحريريه عباس ابراهيمي را از مدير مسوولي بركنار و افشين مراددشتي را بعنوان مديرمسوول و محمد علي قاسمزاده را مجددا بعنوان سردبير برگزيدند.
بعد از اين اقدام، بلافاصله خبر حضور چند تن از كارگران شركت و رئيس سابق شورا در دفتر امام جمعه شهر و درخواست بركناري مدير عامل شركت، محمد جواد عسكري، باسه عكس وبيشترين بازديد ماهيانه، در بافق فردا منعكس شد و اين شائبه را بيش آورد كه هم واگذاري سايت بدون واگذاري مالكيت به عباس ابراهيمي در اين مقطع زماني خاص، هم باز ستاندن اجباري آن به نوعي برنامه ريزي شده بود. حتي از زبان يكي از مسوولان سايت شنيده شده كه در يكي از ادارات گفته  كه : “سايت را يكي دو ماهي داده بوديم به ابراهيمي تا فرد قابلي را پيدا كنيم.”

اين پرسش مطرح ميشود كه آيا حمايت افرادي نظير هادي سمتي از اين تغييرات را ميتوان اينگونه معني كرد كه : سايت بافق فردا دوباره به سايتي منتقد دولت تبديل شده است ؟ براي جواب به اين پرسش بد نيست مقاله اخير قاسمزاده با عنوان ” بافق در بوته امتحان” را مروري كنيد تا دريابيد.

براي رسانه بافق كه يك طراح و پشتيبان فني به دليل در اختيار داشتن دامنه و رمز سايت، مي تواند اعتبار نويسنده اي را خدشه داركند و از طرفي مدير مسوولي كه مالكيت نداشته ي خود را به ديگري مي بخشد و نويسنده اي كه به سانسور در نظرات معروف است، بدليل تعلقات جناحي، با آبرو و اعتبار همكار خود بازي مي كند بايد فكري اساسي و تاملي دوباره كرد.
عباس ابراهيمي، كه صرفا به دليل حمايت از دولت تدبير و اميد و انعكاس اقدامات استانداري و دولت در اعتصابات اخير، از اين مسووليت كنار گذاشته شد، بلافاصله شخصا اقدام به راه اندازي سايتي بنام” آفتاب بافق “نموده و متن زير را براي معرفي آن نوشته است:

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده