رفتن به بالا
  • جمعه - ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
  • کد خبر : ۴۹۲۰۰
  • چاپ خبر : سومین جشنواره فرهنگی،ورزشی ” دا ” به میزبانی بافق برگزار شد
گزارش تصویری:

سومین جشنواره فرهنگی،ورزشی ” دا ” به میزبانی بافق برگزار شد

سومین جشنواره فرهنگی،ورزشی ” دا ”  با هدف تجلیل از مقام مادر و ترویج رشته‌های ورزشی بومی و محلی به میزبانی بافق برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق،جشنواره کشوری “دا ” به منظور تجلیل از مقام مادر در استان های مختلف کشور برگزار می شود که شهرستان بافق میزبان سومین دوره آن در استان یزد […]

سومین جشنواره فرهنگی،ورزشی ” دا ”  با هدف تجلیل از مقام مادر و ترویج رشته‌های ورزشی بومی و محلی به میزبانی بافق برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق،جشنواره کشوری “دا ” به منظور تجلیل از مقام مادر در استان های مختلف کشور برگزار می شود که شهرستان بافق میزبان سومین دوره آن در استان یزد بود.

این جشنواره با حضور فرماندار بافق،مدیر کل ورزش و جوانان استان،فرماندار اردکان و رئیس هیات بازی های بومی و محلی استان و بخشدار بخش مرکزی،مدیر اداره ورزش و جوانان و جمعی از مسئولین شهرستان در جهت ترویج رشته‌های ورزشی بومی و محلی در پارک تفریحی آهنشهر انجام گرفت.

مراسم افتتاحیه این جشنواره با رژه تیم های حاضر از جلو جایگاه و حضور مادر نمادین در جشنواره و خوش امد گویی از سوی وی آغاز شد.

سپس پورامینی بخشدار مرکزی و مسئول برگزاری این جشنواره، ضمن خوش آمد گویی به کلیه مسئولان و شرکت کنندگان این مراسم،هدف از برگزاری این جشنواره را احیا و توسعه بازی های بومی محلی بیان کرد و گفت: ارائه فرهنگ و آداب و رسوم مختلف روستاها از دیگر اهدافی است که این جشنواره به دنبال دارد.

در حاشیه این مراسم مقیمی،فرماندار اردکان و رئیس مسابقات بومی محلی استان در گفتگو با خبرنگار آفتاب بر احیا و اجرای بازی های محلی توسط رؤسای هیئت های بخش ها در روستاها تاکید کرد و گفت:  باید از ظرفیت روستاها در اجرای این برنامه ها استفاده کرد،خوشبختانه شهرستان بافق در برگزاری این جشنواره با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و امیدواریم به زودی میزبان جشنواره کشوری در این شهر باشیم.

وی از تلاش و حمایت همه مسئولان شهرستان بافق در برگزاری این جشنواره تشکر کرد و افزود: مهم ترین هدف ما احیای ورزش های بومی محلی است. در حال حاضر 21 هیئت در استان مشغول به فعالیت هستند و برنامه ریزی های منسجم در این راستا انجام گرفته است،امیدواریم این اتفاق هر چه سریعتر بیفتد.

رئیس مسابقات بومی محلی استان در پایان سخنان خود از نسل های گذشته حاضر خواست تا آنچه اطلاعات درباره بازی ها و ورزش های بومی محلی دارند به هیئت های بخش ها منعکس کنند.

در این مسابقات تیم های شرکت کننده از 6 شهرستان استان یزد در غالب 9 تیم و 4 رشته از بازی های بومی محلی شامل هفت سنگ،یه قل دو قل،شمع گل پروانه و دارت با یکدیگر رقابت کردند که در پایان به نفرات برتر هر رشته جوایزی اهدا شد.

شایان ذکر است، این جشنواره از سوی هیات بازی های بومی و محلی روستایی و اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق و همکاری فرماندار و شرکت سنگ آهن مرکزی برگزار شد.

عکس: م. تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده