رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
  • کد خبر : ۴۹۷۲
  • چاپ خبر : از خلقت آدم هرکاری را به فتنه 88 ربط دادند!

از خلقت آدم هرکاری را به فتنه 88 ربط دادند!

به گزارش آفتاب بافق، به نقل از ايسنا؛   کواکبیان در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از سیاست‌های دولت یازدهم درباره‌ مذاکرات هسته‌ای چیست، گفت: تا قبل از روی کارآمد دولت یازدهم عملا مذاکرات دچار بن‌بست شده بود. یعنی ما به مذاکره می‌رفتیم تا درباره‌ی تاریخ بعدی مذاکره صحبت کنیم اما با روی […]

به گزارش آفتاب بافق،

به نقل از ايسنا؛

 

کواکبیان در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از سیاست‌های دولت یازدهم درباره‌ مذاکرات هسته‌ای چیست، گفت: تا قبل از روی کارآمد دولت یازدهم عملا مذاکرات دچار بن‌بست شده بود. یعنی ما به مذاکره می‌رفتیم تا درباره‌ی تاریخ بعدی مذاکره صحبت کنیم اما با روی کارآمدن دولت فعلی چند اتفاق افتاد. اول اینکه موضوع هسته‌ای به جای اینکه صرفا در شورای عالی امنیت ملی حل و فصل شود به وزارت امور خارجه سپرده شد و به جای نگاه صرفا امنیتی یک نگاه دیپلماتیک به این مساله صورت گرفت. دوم آنکه محور مباحث شعارهایی که روحانی مطرح کرده بود، این بود که ما باید به سمت حل مساله‌ی هسته‌ای و بخصوص لغو تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی برویم و بحث غنی‌سازی در داخل توسط غربی‌ها به رسمیت شناخته شود. سوم آنکه نوعی اعتمادسازی در روابط ما و غرب صورت گیرد. چون به هر دلیلی که وجود داشت یک چهره‌ی بسیار نامطلوبی از ایران و مسئولین در افکار عمومی جهان ایجاد شده بود.

بذرپاش نیز در ارزیابی از عملکرد سیاست خارجی دولت یازدهم اظهار داشت: سیاست خارجی دولت یازدهم بر مبنای تحریم‌ها رقم خورده بود آن هم تحریم‌هایی که دوستان این دولت در سال 88 باعث ایجاد آن شده بودند. ما بعد از انقلاب سه نسل تحریم داشتیم یکی داماتو دومی تحریم‌های معروف به تحریم جامع ایران و لیبی و سومی همین تحریم‌هایی که بیشتر آن از سال 88 به بعد صورت گرفت.وی معتقد است که بعضی ازاین وطن فروش‌ها مثل مخملباف و دیگران نیز بارها می‌گفتند که چه نشسته‌اید که اگر حکومت ایران را تحریم کنید در مقابل خواسته‌های جنبش سرد تسلیم خواهد شد.

به گفته وی، تحریم علیه یک کشور با یک کاغذ پاره خواندن توسط یک نفر اتفاق نمی‌افتد. ما پیش از آن 30 سال تحریم بودیم اما این قدری که پس از سال 88 تحریم‌ها اثر گذاشت، در آن 30 سال اثر نداشت و دلیل آن را می‌توان عده‌ای وطن‌فروش دانست که کلی از اطلاعات کشور را به خارجی‌ها دادند تا سازمان‌ تحریم‌ها شکل بگیرد. چطور آمریکا الان حاضر نیست بخشی از تحریم‌ها را قطع کند چون می‌داند اگر تحریم‌ها را بردارد، این سازمان تحریمی که شکل گرفته به هم می‌خورد و برای شکل دادن دوباره آن زمان زیادی لازم است.

کواکبیان در پاسخ به سوالی درخصوص واکنش وزارت خارجه به تحریم‌های جدید گفت: شکی نیست که همه تحریم‌ها ظالمانه است البته غربی‌ها مدعی هستند که این ها تحریم جدیدی نیست و در ادامه تحریم‌های قبلی است اما ما که باور نمی‌کنیم و معقتدیم اینها ادامه ظلم قدرت‌های استکباری به حساب می‌آید. موافقم که تحریم‌ها ظلم است و به هر حال باید به رخ غربی‌ها کشیده شود و روی میز باشد. این مساله را هم منکر نیستم که قدرت‌های سلطه‌گر غربی از اتفاقات سال 88 نهایت سوء‌استفاده را کردند. شاید اگر وضعیت عادی‌تر بود آنها نمی‌توانستند این گونه عمل کنند. ولی اگر در داخل هم تدبیری صورت می‌گرفت شاید کار به اینجا نمی‌رسید.

به گفته وی، بهتر بود حوادث همان موقع جمع و جور می‌شد اما کسی به فکر نبود که دشمنان در حال سوء‌استفاده هستند. در سال 88 اشتباهات زیادی صورت گرفت. مثلا همان جشن پیروزی که آقای احمدی‌نژاد در میدان ولیعصر گرفت و آقای بذرپاش هم در آن حضور داشت، اگر در آنجا احمدی‌نژاد می‌گفت که انتخابات تمام شد و ما بیاییم دست به دست هم بدهیم و مسائل کشور را حل کنیم، بهتر بود یا اینکه مردم را به الفاظی ملقب کند؟ در واقع بی‌تدبیری اینجاست.

وی ادامه داد: من خودم هم معتقدم که از اتفاقات 88 سوء استفاده‌هایی صورت گرفته. روند هم همین طور است که وقتی دشمنان می‌بینند مسئولان و بزرگان یک کشور به جان هم افتادند از این مساله سوء استفاده می‌کنند اما مهم این است که دولتی که بر سر کار است طوری عمل کند که آنها که می‌خواهند سوءاستفاده کنند نتوانند به اهداف خود برسند. ما نمی‌گوییم که یک جمله کاغذپاره است اثر گذاشته بلکه این نوع نگاهی که می‌گفتند تحریم‌ها اثر ندارد باعث چنین مسائلی می‌شود.

کواکبیان در ادامه تاکید کرد:‌ این که دوستان آمار می‌دهند که چقدر خسارت وارد شده را از کجا آورده‌اند. آن زمان هم وزیر اطلاعات وقت گفته بود که 17 میلیارد دلار به سران فتنه کمک مالی شده است ما در مجلس هشتم از ایشان سوال کردیم که مستنداتش چیست تا تکلیف قضیه را مشخص کنیم. بعد از بررسی در کمیسیون دیدیم که از خلقت حضرت آدم هر کسی هر کاری کرده را به فتنه 88 و بعد از آن به سران آن ربط داده است.

دبیرکل حزب مردم سالاری به نگرانی برخی افراد نسبت به مساله هسته ای اشاره کرد و گفت: دلواپسان بهتر است نگران میلیون ها دلار پول نفت کشورمان باشند که مشخص نیست توسط یک الف بچه (بابک زنجانی) به کجا رفته است. من می‌خواهم بگویم که آقای محسنی اژه‌ای مصاحبه کردند و درباره‌ی بابک زنجانی مطالبی را گفتند. حرف ما مسکن مهر و این چیزها نیست. بلکه می‌خواهیم بدانیم 700 میلیارد دلار پول کجا رفته . یا آن 3 هزار میلیارد و 12 هزار میلیارد و غیره چیست. خیلی جالب است که به یک جوان 31 ساله اینقدر اعتماد می‌کنند که دو میلیارد و 700 میلیون یورو نفت به او داده می‌شود.

وي افزود: معلوم است که نفت‌ها به او داده شده ولی معلوم نیست که پول‌ها چه شده است. تمام اموال او را هم اگر جمع کنند باز 7هزار میلیارد تومان کم است. این مسائل باید شما را دلواپس کند وگرنه در مذاکرات هسته‌ای مقام معظم رهبری، شورای راهبردی، شورای عالی امنیت ملی و شخصیت‌ها و بزرگان کشور حضور دارند و مسائل را رصد می‌کنند که جای دلواپسی باقی نمی‌گذارد.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده