رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶
  • کد خبر : ۵۰۲۸۶
  • چاپ خبر : هدف از معرفی روستاهای گردشگری بافق انتقال فرهنگ و هنر مردمان آن است
رئیس میراث فرهنگی و گردشگری بافق:

هدف از معرفی روستاهای گردشگری بافق انتقال فرهنگ و هنر مردمان آن است

لیلی رنجبر با بیان اینکه در نوروز امسال برنامه های ابتکاری تازه ای در روستاهای هدف گردشگری به اجرا گذاشته شده است،افزود: هدف از معرفی روستاهای گردشگری بافق انتقال فرهنگ و هنر مردمان آن است. به گزارش آفتاب بافق،طی برنامه ریزی های صورت گرفته در اواخر سال 96 و تاکید بر رونق گردشگری در روستاهای […]

لیلی رنجبر با بیان اینکه در نوروز امسال برنامه های ابتکاری تازه ای در روستاهای هدف گردشگری به اجرا گذاشته شده است،افزود: هدف از معرفی روستاهای گردشگری بافق انتقال فرهنگ و هنر مردمان آن است.

به گزارش آفتاب بافق،طی برنامه ریزی های صورت گرفته در اواخر سال 96 و تاکید بر رونق گردشگری در روستاهای شهرستان بافق در سال 97،با هماهنگی فرماندار و بخشدار به اختصاص نامگذاری هر روز از ایام نوروز به نام یک روستا،این برنامه با همکاری دهیاران و شورای اسلامی روستاها و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی- ورزشی و برپایی نوروزگاه های متفاوت در جهت سپری نمودن لحظات به یاد ماندنی برای همشهریان و گردشگران نوروزی برگزار شد.

لیلی رنجبر،رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بافق در گفتگو با خبرنگار آفتاب گفت: در بازدید از روستاهای هدف گردشگری و شرکت در برنامه های نوروزگاه و جشنواره های آنان شاهد برنامه های ابتکاری تازه و بسیار خوب از سوی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای قطرم  ،شادکام ،باجگان و باقرآباد بودیم.

وی افزود: هدف از معرفی روستاهای گردشگری بافق انتقال فرهنگ و هنر مردمان آن است.

رنجبر خاطر نشان کرد: طی ارزیابی های صورت گرفته،برنامه های نوروزگاه روستای باقرآباد و باجگان در روز دوم و سوم فروردین بسیار خوب دیده شد که طی بازدید بخشدار بخش مرکزی نیز در روز 9 فروردین از نوروزگاه بابا عسکر در مجاورت قلعه تاریخی باقرآباد و خانه برج این روستا آن را مکانی مناسب برای پذیرایی از مهمانان و گردشگران نوروزی دانست.

همچنین در این بازدید پورامینی بر ایجاد اشتغال در روستاها بویژه روستاهای هدف گردشگری با حمایت های دولت تاکید کرد.

شایان ذکر است روستاهای باقر آباد و باجگان از جمله فعال ترین نوروزگاه های روستایی شهرستان بافق هستند که با ارائه انواع دم نوش،نان سنتی ،سیرو و غذاهای محلی آماده پذیرایی از گردشگران می باشند.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده