رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
  • کد خبر : ۵۰۳۴۵
  • چاپ خبر : رونق اقتصادی با خرید کالای ایرانی/ نقش موثر مردم کشور در گرداندن چرخ اقتصاد و رواج کسب و کار قشر کارگر
امام جمعه بافق:

رونق اقتصادی با خرید کالای ایرانی/ نقش موثر مردم کشور در گرداندن چرخ اقتصاد و رواج کسب و کار قشر کارگر

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی کمک به تولید داخلی را کمک به قشر کارگر دانست و تصریح کرد: ما از توانایی بالایی برای تولید در زمینه  پوشاک و کشاورزی برخوردار هستیم و مردم با خرید تولیدات داخلی سبب رونق کسب و کار قشر کارگر و پیشرفت چرخه اقتصاد ملی در کشور می شوند. به گزارش […]

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی کمک به تولید داخلی را کمک به قشر کارگر دانست و تصریح کرد: ما از توانایی بالایی برای تولید در زمینه  پوشاک و کشاورزی برخوردار هستیم و مردم با خرید تولیدات داخلی سبب رونق کسب و کار قشر کارگر و پیشرفت چرخه اقتصاد ملی در کشور می شوند.

به گزارش آفتاب بافق،حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی،امام جمعه شهرستان بافق در خطبه اول نماز جمعه این هفته ابتدا با دعوت نمازگزاران به تقوی الهی به فضائل ماه پر برکت رجب اشاره کرد و گفت: ماه رجب از جمله ایامی است که با انجام اعمال آن می توان خود را به خداوند نزدیک کرد و برای سعادت در آخرت گام برداشت.

وی در ادامه پیرامون بحث مواظبت از زبان و گناهانی که انسان با جاری نمودن کلام انجام می دهد،مطالبی را بیان کرد و افزود: انسان نباید کلامی که خدا اجازه بیان آن را نداده است را بر زبان جاری کند.

سلیمانی انتقال علم و گزارش را ازجمله وظایف زبان دانست و تصریح کرد: انچه وجود دارد به وسیله عقل گرفته و با زبان انتقال داده می شود.

امام جمعه بافق با اشاره به سخنان امامان معصوم(ع) پیرامون اهمیت نقش زبان و بیان کلام گفت: حضرت علی (ع) می فرمایند:(( انسان 2 فضلیت دارد یکی عقل و دیگری زبان است.)) همچنین از امام سجاد (ع) نیز نقل شده است: ((خدای بزرگ زبان را در اختیار انسان قرار داده تا زیبا سخن بگوید.)) اما متاسفانه گاهی در جامعه برخی از افراد واژه های زشتی به کار می برند که در سیره امامان ما وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه با تبریک سیزدهم رجب میلاد حضرت علی (ع) گفت: حضرت امیرالمومنین(ع) از جایگاه ویژه ای در اسلام برخوردار است.ایشان در کنار رسول اکرم(ص) رشد و تربیت یافته و یاور همیشگی ایشان در طول حیات وی بوده است.

وی حضرت علی(ع) را اسوه تقوی دانست و افزود: ایشان برترین مردم در امانتداری،عدالت و شجاعت است. اگر ما سیره امیرالمومنین (ع) را در زندگی خود به کار گیریم دوستدار ایشان هستیم و در آخرت مورد شفاعت و برخورداری از جایگاه بهشت خواهیم بود.

امام جمعه بافق انفاق و کمک به ایتام را از جمله خصوصیات بارز امام علی(ع) بیان کرد و وی را نمونه کامل انسانیت دانست.

سلیمانی درآستانه 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد:  بیش از 98 درصد مردم به نظام جمهوری اسلامی رأی دادند و اکنون 40 سال از عمر این نظام می گذرد و امروز سبب بیداری مردم در تمام دنیا شده است.

وی با بیان اقدامات انجام گرفته قبل و بعد انقلاب اسلامی تصریح کرد: باید تمام نکات مثبت و اقدامات انجام گرفته در زمینه های اقتصادی،بهداشت،تکنولوژی و غیره را دید و نباید تنها نقاط منفی را نشر داد. ما بالاترین آمار تلفن همراه را در کل کشور داریم و در زمینه گاز و برق پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم.

امام جمعه بافق در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز شهادت حضرت زینب (ع) در  روز 13 فروردین خطاب به مردم  و مسئولان خواهان شد: مواظب باشید در این روز که در دل طبیعت هستید کاری خلاف دین انجام ندهیم که سبب نارضایتی این بانوی بزرگ اسلام از ما شود و قلب ایشان را دردمند سازد.

وی همچنین ایام اعتکاف را فرصتی مناسب برای جوانان برای خلوت با خدا و رسیدن به درجه سعادت دانست.

سلیمانی با اشاره به سخنان رهبری در نوروز 97 و نامگذاری سال جاری به ” حمایت از کالای ایرانی” گفت: مقام معظم رهبری در 10 سال گذشته محور اقتصاد را انتخاب و همواره بر آن تاکید کردند و امسال نیز به حمایت از کالای داخلی نامگذاری کردند که نشان از اهمیت موضوع دارد.

وی با بیان اینکه باید از ورود کالاهای قاچاق خارجی به کشور جلوگیری کرد،افزود: باید با تولید با کیفیت اطمینان را برای خرید کالای ایرانی با استاندارد فراهم نمود و این تنها راه شکست دشمنان در این زمینه است.نباید گذاشت اقتصاد ما به دست بیگانگان بیفتد.

سلیمانی کمک به تولید داخلی را کمک به قشر کارگر دانست و تصریح کرد: ما از توانایی بالایی برای تولید در زمینه  پوشاک و کشاورزی برخوردار هستیم و مردم با خرید تولیدات داخلی سبب رونق کسب و کار قشر کارگر و پیشرفت چرخه اقتصاد ملی در کشور می شوند.

عکس: م .تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده