رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
  • کد خبر : ۵۰۴۷
  • چاپ خبر : مردم فهیم بافق، خدمت و خیانت را از هم بازمی‌شناسند+گزارش تصویری

مردم فهیم بافق، خدمت و خیانت را از هم بازمی‌شناسند+گزارش تصویری

به گزارش آفتاب بافق به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ اهن بافق ؛ جلسه گزارش عملکرد کارگروه پیگیری مطالبات مردمی بافق، جمعه، نوزده دی‌ماه ۹۳ در مسجد جامع بافق با حضور مسئولین شهر برگزار شد. در این جلسه فرماندار، مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی، نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر […]

به گزارش آفتاب بافق به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ اهن بافق ؛ جلسه گزارش عملکرد کارگروه پیگیری مطالبات مردمی بافق، جمعه، نوزده دی‌ماه ۹۳ در مسجد جامع بافق با حضور مسئولین شهر برگزار شد.
در این جلسه فرماندار، مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی، نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر و دیگر مسئولین شهر به همراه اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
امیرزاده عضو شورای شهر و سخنگوی کارگروه مطالبات مردمی در ابتدای مراسم خطاب به حاضرین گفت: اگر مسئولی گفت ۵ درصد رشد داشته‌ایم، اعتماد کنید و بدانید این خود شروعی برای رشد و تکمیل طرح‌ها در جهت ساخت آینده ای بهتر برای منطقه و مردم است.
وی اظهار داشت: در مورد واگذاری ۱۵ درصد نیز همه مسئولین سعی و تلاش می‌کنند تا با چند درصد کم‌وزیاد، این مسئله نیز به نتیجه برسد.
در ادامه مراسم، حجه الاسلام زارع زاده، نماینده مردم بافق ضمن تقدیر از زحمات مسئولین در به ثمر رساندن مصوبات اظهار داشت: باید قدر این پیگیری‌ها را بدانیم، چراکه نظیر این مصوبات، در دولت‌های قبلی نیز بوده اما به سرانجامی نرسیده ولی امروز جای امیدواری هست.
وی همچنین گفت: بحث واگذاری ۱۵ درصد از سهام شرکت به شهر، بدون مبنای قانونی است و باید از طریق مراجع بالاتر، به این مسئله پرداخته شود.
زارع زاده درباره بهره مالکانه معادن نیز گفت: در بحث مربوط به بهره مالکانه نیز، باید این مسئله مدنظر قرار گیرد که اولویت بهره‌گیری از منابع مالی درآمدی معادن، مناطق صاحب معادن‌اند که باید در آنجا هزینه شود.
در ادامه سید مهدی طلایی مقدم، فرماندار بافق، به ارائه گزارش پیگیری‌های اخیر پرداخت و اظهار داشت: یکی از مصوبات ۱۶ گانه وزیر محترم رفاه، که ساخت پلی کلینیک تأمین اجتماعی است طبق قولی که داده‌شده، در حال انجام است. پیمانکار این طرح با جدیت مشغول به کار بوده، سقف زیرزمین و ۵۰ درصد از دیوارهای ساختمان به اتمام رسیده است.
وی ادامه داد: بحث مربوطه به پرداخت دو درصد عوارض نیز با پیگیری‌هایی که صورت گرفته قطعی شده است.
فرماندار ضمن گله‌مندی از عدم حضور مسئولان صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد، از حضور قوی و آرام مردم در جلسه تشکر کرد و گفت: از همکاری و همدلی مردم همیشه درصحنه بافق که با حضور آرامش‌بخش خود به ما قوت قلب می‌دهند تشکر می‌کنم. ما به‌عنوان نمایندگان دولت تدبیر و امید این قول را می‌دهیم که در احقاق حقوق مردم بافق، به هیچ‌وجه کوتاهی نکنیم.
وی در پایان با تشکر از مسئولان مربوطه در امر گازرسانی به بافق گفت: برخلاف باور برخی مغرضان، شاهد ورود گاز به بافق و خانه‌های مردم بافق بودیم.
سید مهدی طلایی مقدم با اشاره به عملیات اجرایی دو باندِ کردن جاده مواصلاتی بافق ـ یزد تصریح کرد: سه پیمانکار از هشت پیمانکار شرکت‌کننده در مناقصه جهت تکمیل دو باندِ کردن ۴۲ کیلومتر باقیمانده جاده بافق یزد انتخاب شدند که دو پیمانکار تجهیز کارگاهشان را به اتمام رسانده و پیمانکار سومی در حال راه‌اندازی است. با توجه به شرایط اقتصادی فعلی دولت، امیدواریم در سه‌ماهه اول سال آینده، ۱۵ کیلومتر دیگر از جاده را به اتمام برسانیم.
سخنران بعدی مراسم، محمدجواد عسکری مدیرعامل بومی شرکت سنگ‌آهن مرکزی بود که در مورد عدم حضور مسئولان ارشد صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد اظهار داشت: ما پیگیر حضور اعضای هیئت‌مدیره صندوق در این جلسه بودیم و قرار بود مهندس شهبازی در جلسه امروز حضورداشته باشند، اما از آنجائی که به‌تازگی ایشان به‌عنوان رئیس دخانیات ایران منصوب‌شده‌اند، مشکلات کاری، باعث عدم حضورشان در این جلسه شد.
محمدجواد عسکری ضمن اشاره به طرح‌های جوار معدنی و اهمیت آن‌ها در آینده اقتصادی شهر اظهار داشت: در خصوص طرح گندله سه چاهون، از سال ۸۸ که مناقصه‌اش برگزار شد ما دچار افت‌وخیز بسیاری شدیم. اما خوشبختانه با پیگیری مستمر و یاری خداوند متعال توانستیم برای این طرح عظیم به‌عنوان یکی از طرح‌های اصلی جوار معدنی در بافق، مجوز قطعی بگیریم.
وی ادامه داد: با مشکلاتی که در زمینه فاینانس شرکت چینی، داشتیم در جلسه ای که ۲ ماه پیش در تهران برگزار کردیم، تصمیم گرفته شد کارخانه گندله بافق را از محل درآمد خود شرکت احداث کنیم. به همین منظور مشاور حقوقی استخدام کردیم تا قرارداد مشارکتی را که باچین داشتیم اصلاح کند.
مدیرعامل شرکت افزود: تصمیم دیگری که گرفته شد، استفاده از تجهیزات اروپایی به‌ویژه دستگاه‌ها و تجهیزات آلمانی در کارخانه گندله بافق بجای تجهیزات چینی است که به‌زودی با اخذ نتیجه تست خاک، آزمایشگاهای آلمان، کار آغاز خواهد شد. طبیعی است تجهیزات اروپایی به سبب کیفیت بالایی که نسبت به تجهیزات چینی دارند باعث افزایش راندمان و عمر کارخانه خواهند شد که این خود اقدام بسیار قابل‌توجهی در این زمینه است.
مدیرعامل شرکت در مورد طرح فولاد بافق خاطرنشان کرد: در صورتی که طرح آگلومراسیون که در سال ۸۴ آغازشده بود، طبق برنامه در سال ۸۸ افتتاح می‌شد، هم‌اکنون بافق شاهد راه‌اندازی اولین کارخانه فولاد خود بود. اما راه‌اندازی این کارخانه با تأخیری چندساله باعث عقب افتادن شهر شد. ما هم‌اکنون محصول آگلومره خود را به اصفهان می‌فروشیم، در صورتی که این خریدار خود صاحب ۶ خط تولید آگلومره است. لذا ما به‌منظور بهره‌برداری بهتر از محصولات تولید آگلومره مذاکراتی با خریداران ترکیه ای و قطری انجام دادیم.
وی ادامه داد: درهرصورت هدف اصلی ما این است که ترتیبی اتخاذ کنیم تا با راه‌اندازی فولاد، محصول آگلومره بافق، مستقیماً به کارخانه فولاد بافق متصل شود تا ارزش‌افزوده ای را که از تبدیل فولاد به دست می‌آید، نصیب شهر و منطقه شود. این ارزش‌افزوده بسیار چشمگیر بوده و تقریباً شش برابر آگلومره می‌باشد که می‌تواند زمینه اشتغال بیش از ۱۸۰۰ نفر را نیز فراهم کرده و تأثیرات بسیار زیادی بر اقتصاد بافق بگذارد.
محمدجواد عسکری درباره حل مشکل آب نیز اظهار داشت: با همکاری مسئولین مربوطه توانستیم مجوز برداشت آب از ۸ حلقه چاه را اخذ کنیم که هم‌اکنون یک حلقه چاه تجهیز شده و در کنار آن در حال ساخت دو مخزن ۲۰ هزار لیتری برای ذخیره آب هستیم.
وی درباره طرح احداث جاده دسترسی نیز اظهار داشت: این جاده با عرض یازده متر عملاً در دو بخش بسیار سودمند است. نخست آنکه دسترسی به آنومالی‌ها را برای استفاده از خوراک آن‌ها تسهیل می‌سازد و دوم با احداث این جاده، بافق در مسیر ترانزیت جنوب کشور قرار می‌گیرد، به نحویکه خروج بافق از بن‌بست باعث رونق و شکوفایی اقتصاد شهری ما خواهد شد که پس از افتتاح این جاده، مردم خود شاهد تأثیرات شگرف و البته سریع این طرح در اقتصاد و بازار شهر خواهند بود.
محمدجواد عسکری در مورد تأمین خوارک طرح‌های جوار معدنی خاطرنشان ساخت، در جلساتی که با مسئولین ارشد ایمیدرو داشتیم به نتایج بسیار خوبی رسیدیم که این نتایج پس‌ازاینکه طرح‌های جوار معدنی به سروسامان رسید، محقق خواهد شد، به گونه ای که در بحث مربوط به تأمین خوراک، مشکلی نخواهیم داشت.
محمدجواد عسکری در پایان ضمن اشاره به سوگندی که در پیشگاه مردم بافق در مورد پیگیری حقوق آن‌ها خورده است اظهار داشت: برای احقاق حق مردم منطقه و همشهریان خودم، از هیچ کوششی فروگذار نبوده و اجازه خیانت به احدی را در این زمینه نخواهم داد. مردم بافق، امروز خوشبختانه خائن و خادم را از هم تشخیص داده و گذشت زمان، نشان داده است که چه کسی خیانت‌کار و چه کسی خادم مردم ولایتمدار بافق است.
در ادامه مراسم، محمدرضا صباغیان، عضو کارگروه مطالبات مردمی نیز به ایراد سخن پرداخت و ضمن تقدیر از زحمات و پیگیری‌های مسئولین اظهار داشت: فایده این نشست‌ها که البته باید استمرار داشته باشد، حضور مسئولین خدوم ملت، نظیر فرماندار و مدیرعامل شرکت در کنار مردم و پاسخگویی به سؤالات و خواسته‌های آن‌ها به‌صورت رودرروست.
وی ضمن ابراز امیدواری از همکاری مسئولین ارشد صندوق بازنشستگی فولاد در طرح‌های توسعه ای بافق، از مجریان و مدیران طرح‌ها خواست گزارشات به‌صورت آماری و نموداری ارائه شود تا میزان پیشرفت‌ها توسط مردم عادی قابل‌فهم و ملموس باشد.
صباغیان در ادامه با تشکر از حضور مردم در این جلسات از اقشار مختلف مردم ازجمله فرهنگیان و جامعه تحصیل‌کرده و فرهیخته شهرستان خواست پشتیبان و حامی مسئولان باشند.

جلسه-کارگروه جلسه-کارگروه-1 جلسه-کارگروه-2 جلسه-کارگروه-3 جلسه-کارگروه-4 جلسه-کارگروه-5گزار

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده