رفتن به بالا
  • شنبه - ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
  • کد خبر : ۵۰۴۹۶
  • چاپ خبر : بازدید معاونان اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری یزد  از بازارچه نوروزی میدان خان بافق
گزارش تصویری:

بازدید معاونان اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری یزد از بازارچه نوروزی میدان خان بافق

جمعی از مسئولین شهرستان بافق صبح امروز به همراه معاونت گردشگری و معاون صنایع دستی و ریاست حراست اداره کل استان از بازارچه سوغات ،توانمندی ها و صنایع دستی  میدان خان شهرستان بافق بازدید کردند. به گزارش آفتاب بافق،جمعی از مسئولین شهرستان بافق به همراه معاونین مدیر کل میراث فرهنگی و گردشکری و معاون صنایع […]

جمعی از مسئولین شهرستان بافق صبح امروز به همراه معاونت گردشگری و معاون صنایع دستی و ریاست حراست اداره کل استان از بازارچه سوغات ،توانمندی ها و صنایع دستی  میدان خان شهرستان بافق بازدید کردند.
به گزارش آفتاب بافق،جمعی از مسئولین شهرستان بافق به همراه معاونین مدیر کل میراث فرهنگی و گردشکری و معاون صنایع دستی استان از بازارچه صنایع و سوغات شهرستان و غرفه های حصیر بافی شهرستان دیدن کردند.
 کوچک زاده،معاون مدیر کل میراث و گردشکری در گفتگویی کوتاه با بیان اینکه بافق یکی از شهرستان های است که جاذبه های متنوع در حوزه گردشگری دارد،گفت: ما در شهرستان بافق علاوه بر وجود بارگاه امامزاده عبدالله (ع) به عنوان قطب معنوی،جاذبه های متعدد در حوزه های کویر،صنایع دستی و تاریخی داریم که همه آن ها سند متنوعی از جاذبه های گردشگری ایجاد کرده است.
وی با اشاره به این موضوع که بافق را می توان یکی از شهرستان های نمونه استان در حوزه گردشگری شناخت و معرفی کرد،خاطر نشان کرد:همچنین بهاباد در کنار شهر بافق قرار دارد و مسیر این 2 شهرستان می تواند مسیر گردشگری پررونقی برای مردم یزد باشد.
 معاون مدیر کل میراث و گردشکری از رشد 35 درصدی آمار بازدید کنندگان از شهرستان در ایام نوروز نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: این اتفاق خوب نشان می دهد بافق توانسته از پتانسیل ها و امکانات این حوزه به نحو شایسته استفاده کند و آن را به مردم استان و کشور بشناساند.
وی در ادامه با بیان برنامه های در نظر گرفته برای توسعه گردشگری در این شهرستان پرداخت و گفت: ما برنامه های متنوعی را در حوزه زیرساختی در بحث مرمت بناها با توجه به اعتبارات اختصاص داده شده و صدور مجوز برای ساخت خانه ها و اقامتگاه ها سنتی بوم گردی ها در هر شهرستان داریم که این امر در حال رشد است.
کوچک زاده وجود کمپ های کویرنوردی را از اقدامات خوب در حوزه گردشگری استان دانست و تصریح کرد: کمپ کارکال و شن و شادن بافق نیز از جمله مکان های پربازدید در زمینه گردشگری است که با استقبال بسیار زیاد گردشگران و مسافرین نوروزی مواجه شده است. همه این ها نشان می دهد که استراترژی و هدف ما حمایت از توسعه گردشگری در شهرستان های استان است که در بافق بحمدلله از این حمایت ها تا کنون به خوبی استفاده شده است.
در ادامه این بازدید دهقان،معاون صنایع دستی استان با اشاره به پتانسیل های بسیار خوب بافق در زمینه حصیر بافی گفت: برنامه ریزی شده است تا یک شهرستان در این حوزه رونق خوبی داشته باشد، سال گذشته در خود شهرستان مسابقه طراحی محصول برگزار شد و هنرمندان با شرکت در این برنامه خلاقیت های خود را در زمینه حصیر به نمایش گذاشتند.
وی با بیان اولین نمایشگاه ملی حصیربافی همزمان با نمایشگاه های ملی صنایع دستی که از شهرستان بافق نیز در آن شرکت داشتند،افزود: طی برگزاری یک دوره آموزشی بین المللی حصیر بافی در قشم  و حضور هنرمندان بافقی،امروز ثمره آن در برخی از تولیدات به وضوح مشاهده می کنیم که نشان از موفقیت و پیشرفت در این امر است. امسال نیز برنامه های خوبی در زمینه رونق صنایع دستی شهرستان داریم.
دهقان با عنوان برنامه های سال جاری استان برای توسعه صنایع دستی شهرستان بافق گفت: ما برای حضور هنرمندان بافقی در هر نمایشگاهی که تمایل به شرکت داشته باشند سهمیه خاصی برای انان با توجه به پتانسیل های خوب شهرستان در نظر می گیریم.از آنجا که بافق بحث نخیلات را دارد، این به عنوان جاذبه گردشگری است و می تواند از تولیدات صنایع دستی به عنوان مکمل جاذبه نام ببرد.
وی در پایان سخنان خود به برگزاری مسابقه طراحی محصول و خلاقیت در زمینه حصیر بافی در سال جاری بصورت ملی با دعوت از استان های دیگر در خود یزد یا شهرستان بافق خبرداد که می توان از ایده های سراسر کشور برای رونق محصول حصیربافی شهرستان بافق استفاده کرد.

عکس: م .تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده