رفتن به بالا
  • شنبه - ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۴
  • کد خبر : ۵۱
  • چاپ خبر : بافق، تبعیدگاه آیت الله طالقانی

بافق، تبعیدگاه آیت الله طالقانی

   به گزارش  آفتاب بافق به نقل از بافق امروز، در مراسم بزرگداشت رحلت آیت الله طالقانی ، از بافق، به عنوان یکی از تبعیدگاه های کشور، که میزبان این شخصیت برجسته انقلابی بوده، نام برده شد.  یکی از افسرانی که در زمان تبعید آیت‌الله طالقانی به شهر بافق با ایشان همراهی فراوانی کرده بود […]

 

 به گزارش  آفتاب بافق به نقل از بافق امروز، در مراسم بزرگداشت رحلت آیت الله طالقانی ، از بافق، به عنوان یکی از تبعیدگاه های کشور، که میزبان این شخصیت برجسته انقلابی بوده، نام برده شد.  یکی از افسرانی که در زمان تبعید آیت‌الله طالقانی به شهر بافق با ایشان همراهی فراوانی کرده بود در جایگاه حاضر شد و مطالبی را مطرح کرد.

او گفت: در گذشته برخی شهرها را بعنوان تبعیدگاه درنظر گرفته بودند و یکی از آن شهرها بافق بود. در سال 50 از طریق ساواک مطلع شدیم که شخص خطرناکی را برای تبعید می‌آورند، اسم ایشان را هم نمی‌گفتند تا اینکه یک روز بعدازظهر دیدیم چند مأمور آقای طالقانی را آوردند.

ایشان خیلی خوشحال بود و هیچ احساس ترس و ناراحتی نمی‌کرد. ایشان با همه مأموران شوخی می‌کردند، طوری‌که مأموران با ایشان احساس خودمانی بودن می‌کردند. ما برای ایشان دو سرباز ظاهراً برای نگهداری از ایشان گذاشتیم اما باطناً فرمان ایشان را می‌بردند.

این سرهنگ زمان شاه ادامه داد:‌ از همان روزی که آیت الله طالقانی به بافق رسیدند نسبت به فعالیت اجتماعی اقدام کردند. ایشان پس از مدتی به من اطمینان پیدا کردند و من نامه‌های ایشان را می‌گرفتم و در کرمان به صندوق پست می‌انداختم و نامه‌های آقا را از دوستی که در کرمان داشتیم می‌گرفتم و به آقا تحویل می‌دادم.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده