رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
  • کد خبر : ۵۱۰۳۷
  • چاپ خبر : کلاه گشاد پیمانکار فضای سبز شهرداری بافق بر سر کارگران و نیروهای قراردادی

کلاه گشاد پیمانکار فضای سبز شهرداری بافق بر سر کارگران و نیروهای قراردادی

شنیده شده است یکی از شرکتهای پیمانکاری شهرداری با سوء استفاده از اعتماد کارگران فضای سبز شهرداری بافق اقدام به گرفتن وام و تسهیلات بانکی با نام کارگران فضای سبز کرده است. به گزارش آفتاب بافق، شرکت پیمانکاری نارین شبنم که در بخش فضای سبز شهرداری بافق مشغول به فعالیت می باشد  با فراخواندن نیروهای […]

شنیده شده است یکی از شرکتهای پیمانکاری شهرداری با سوء استفاده از اعتماد کارگران فضای سبز شهرداری بافق اقدام به گرفتن وام و تسهیلات بانکی با نام کارگران فضای سبز کرده است.

به گزارش آفتاب بافق، شرکت پیمانکاری نارین شبنم که در بخش فضای سبز شهرداری بافق مشغول به فعالیت می باشد  با فراخواندن نیروهای این شرکت و توزیع فرم هایی  از آنها امضاء می گیرد و تعدادی از  نیروهای این شرکت   آن را تایید و امضاء می کنند.

به گفته رئیس انجمن صنفی شرکت های خدماتی پشتیبانی به نقل از سرپرست این نیروها می گوید : زمانیکه که سرپرست نیروهای فضای سبز متوجه این کار شرکت می شود به آنها گوشزد می کند که نباید تحت عناوین دیگر خارج از قرارداد  فرمی را به کارگران می دادند و از آنها امضا می گرفتند.

یکی از کارگران این شرکت در ادامه به رئیس انجمن صنفی شرکت های خدماتی و پشتیبانی گفت : در ایام تعطیلات نوروز سیستم پیامکی شماره حساب ما در بانکی که آنجا حساب داریم دچار اختلال شد و پس از چند روز با گرفتن پرینت کارکرد شماره حساب متوجه شدیم که در 2 مرحله مبلغ 400 میلیون ریال به حساب ما واریز شده و طی 2 مرحله نیز مجددا برداشت شده است.

وی افزود : وقتی این قضیه را با همکاران و دوستان خود مطرح کردیم برخی از آنها هم گفتند مشابه چنین اتفاقی برای آنها نیز افتاده است.

رئیس انجمن صنفی شرکت های خدماتی و پشتیانی با اعلام اینکه شرکت نارین شبنم کویر یزد در 2 قرارداد جداگانه در فضای سبز شهر بافق و مجموعه پارک آبشار فعالیت دارد، گفت : واریز و برداشت وام از حساب کارگران از سوی پیمانکار مذکور برای تقریبا 60 تا 70 درصد نیروهای این شرکت اتفاق افتاده است که بدون اجازه و هماهنگی آنها مبلغ وام واریز شده و سپس از حساب بانکی کارگران برداشت شده است.

در همین راستا سید محمد باقی زاده،رئیس شورای شهر بافق در گفتگو کوتاه با خبرنگار آفتاب پیرامون موضوع عنوان شده،گفت: موضوع توسط 2 نفراز کارگران گزارش شد و ما ضمن پیگیری از طریق بانک مربوطه، مسئله را به اطلاع شهردار بافق نیز رساندیم وی افزود به اتفاق شهردار خاطر نشان کردیم باید تا صبح فردا شنبه؛  وام هایی که به اسم کارگرها اخذ شده تسویه شود.

وی افزود: شهردار بافق از این موضوع کاملا بی اطلاع بودند، اما بلافاصله پس از اطلاع  شدیدا پیگیر موضوع می باشد.

سید علی نوروززاده، شهردار بافق نیز در خصوص پیگیری های انجام گرفته پیرامون این موضوع گفت: به محض اطلاع از این اتفاق در روز گذشته ( پنج شنبه) از مدیر عامل شرکت توضیح خواسته شد که وی گفت تعداد وام اخذ شده که  ۱۵ وام ۲۰ میلیونی بوده است  که جهت پرداخت وام بدون بهره ضروری به کارکنان شرکت بوده و ضامن آن نیز خود شرکت می باشد و به کارکنان نیز اطلاع رسانی شده است.

وی افزود  با توجه به ابهامات و  ضرورت رسیدگی سریع  و بررسی بیشتر این مسئله ،  دستور داده شده است تا کلیه وام ها توسط شرکت تسویه شوند و این کار در سیستم بانکی انجام شده و شرکت اعلام نموده فردا گواهی مربوطه را ارائه خواهد داد.

نوروززاده گفت ؛ مسلما با هر گونه تخلف احتمالی شرکت پیمانکاری سریعا و با شدت برخورد قانونی صورت می گیرد. و جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: هرچند تمام قراردادهای پیمانکاری شهرداری حجمی می باشد ولی با توجه به اینکه خواست شهرداری ،  تامین رفاه و  امنیت شغلی کارگران شریف در بخش های خدماتی و فضای سبز می باشد، بر روی مسائلی چون حقوق ، بیمه  کارگران نظارت می کند و به پیمانکاران اجازه نمی دهد نسبت به برخورد یا اخراج کارگرانی که مطالبه قانونی حقوق خود همچون اطلاع از ریز پرداختی ، بیمه ، مرخصی و … دارند اقدام نماید.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده