رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱
  • کد خبر : ۵۱۳۰۵
  • چاپ خبر : استفاده از نرم افزارهای خارجی سود رسانی به اسرائیل است +تصاویر
رئیس مرکز آموزش سواد فضای مجازی کشور:

استفاده از نرم افزارهای خارجی سود رسانی به اسرائیل است +تصاویر

مؤمن نسب در همایش فضای مجازی و خانواده گفت: استفاده از نرم افزارها و شبکه های اجتماعی چون تلگرام،وات ساپ،وایبر ساخت اسرائیل است و تمام هزینه های مربوط به نصب و استفاده این برنامه ها در جیب دشمنان خواهد رفت. به گزارش آفتاب بافق،همایش فضای مجازی و خانواده امشب با حضور دکتر مؤمن نسب رئیس […]

مؤمن نسب در همایش فضای مجازی و خانواده گفت: استفاده از نرم افزارها و شبکه های اجتماعی چون تلگرام،وات ساپ،وایبر ساخت اسرائیل است و تمام هزینه های مربوط به نصب و استفاده این برنامه ها در جیب دشمنان خواهد رفت.

به گزارش آفتاب بافق،همایش فضای مجازی و خانواده امشب با حضور دکتر مؤمن نسب رئیس مرکز آموزش سواد فضای مجازی کشور،جمعی از مسئولین و مردم شهرستان  توسط  روابط عمومی و پایگاه نبی اکرم (ص) شرکت سنگ آهن مرکزی و حوزه مقاومت بسیج کارگری در امامزاده عبدالله(ع) بافق برگزار شد.

در ابتدا این مراسم حبیب حسن زاده،مدیرروابط عمومی شرکت سنگ آهن در سخنانی کوتاه ضمن خیرمقدم به رئیس مرکز آموزش سواد فضای مجازی کشور و حاضرین، پیرامون اهمیت این همایش و موضوع آن مطالبی را یاد آور شد.

سپس رئیس مرکز آموزش سواد فضای مجازی کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به نقش فضای مجازی و تاثیر آن بر خانواده ها و اعتقادات دینی آنان گفت: استفاده از نرم افزارها و شبکه های اجتماعی چون تلگرام،وات ساپ،وایبر و… که ساخت اسرائیل است سبب به خطر افتادن خانواده ها و اعتقادات دینی آنان شده است.تمام هزینه های مربوط به نصب و استفاده این برنامه ها در جیب دشمنان خواهد رفت.

وی هدف دشمن را از صرف هزینه های کلان برای برنامه هایی چون تلگرام و حمایت از آن را سرقت اطلاعات کاربران دانست و افزود: تصور نکنید فراهم آوردن امکانات بیشتر در این شبکه ها به معنی ارائه خدمت به شما است،هدف تنها سرقت اطلاعات و آسیب رساندن به خود کاربر است.

مؤمن نسب با تاکید بر تحریم  نرم افزارهای ساخت دشمنان غرب بیان کرد: چندین سال است که تلاش نمودیم تا مانع از گسترش و استفاده این گونه نرم افزارها در داخل کشور شویم،اما واقعیت آن است که باید از خودمان شروع کنیم و نگذاریم دشمن بیش از این به اهداف خود دست یابد.

وی با بیان روی آوری بسیاری از کشورهای خارجی به استفاده از نرم افزار داخلی سروش،تصریح کرد: بسیاری شاید ندانند که هزینه نصب نرم افزار تلگرام 250 دلار و حذف آن 600 دلار است.

رئیس مرکز آموزش سواد فضای مجازی کشور از جمله مزایای استفاده از نرم افزارهای ایرانی را خارج نشدن اطلاعات شخصی،جلوگیری از هک شدن و در صورت وقوع این اتفاق پرداخت غرامت بیان کرد.

وی سود دهی نرم افزار تلگرام را 50 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: یکی از دلایل اصلی بالارفتن ارز همین تلگرام است. متاسفانه 1300 کانال در این نرم افزار تنها توهین به بانوی مکرم اسلام،حضرت زهرا(س) می کند.با این حال چگونه می توان جواب خون شهیدان را داد.

مؤمن نصب با درخواست از مردم برای خارج شدن از برنامه تلگرام پیش از فیلتر شدن آن،خاطر نشان کرد: تنها افرادی که به کارهایی چون خرید و فروش، قاچاق مواد و اقدامات شرم آوری چون تن فروشی می کنند از بسته شدن این برنامه ها متضرر می شوند.

وی با اشاره به اینکه میزان استفاده خانواده ها از فضای مجازی باید کنترل شده و بیشتر از 2 ساعت نباشد، تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشتر استفاده کنندگان از فضای مجازی نوجوانان و جوانان هستند، فرهنگ سازی برای کاهش پیامدهای آن ضروری است. لذا اطلاع رسانی، آموزش نحوه استفاده صحیح از این فناوری می تواند مؤثر واقع شود. که این امر می تواند با برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس جهت آگاهی دادن به نوجوانان و جوانان در مورد مزایا و معایب فناوری های جدید و نحوه ی استفاده ی صحیح از آنها انجام گیرد.

رئیس مرکز آموزش سواد فضای مجازی کشور ادامه داد: تشویق به شرکت در فعالیت های اجتماعی و تقویت این گونه رفتارها توسط والدین و گذراندن اوقات بیشتری با فرزندان در فضای بیرون از خانه به طوری که از نظر عاطفی، احساس خلأ نکنند و جهت جبران این کمبود به فضای مجازی پناه نبرند.

عکس: م .تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده