رفتن به بالا
  • جمعه - ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
  • کد خبر : ۵۱۵۷۴
  • چاپ خبر : انجام وظیفه شهردار بافق در باران سیل آسای شب گذشته
گزارش تصویری:

انجام وظیفه شهردار بافق در باران سیل آسای شب گذشته

بارش باران سیل آسای شب گذشته، شهردار بافق را که در استراحت و مرخصی دو روز تعطیل هفته جاری بود به بافق بازگرداند.احساس مسئولیت وی را برآن داشت تا در صحنه عملیاتی پرسنل خود حضور یابد و آنان را در این ماموریت خطیر یاری رساند. به گزارش آفتاب بافق،سید علی نوروزاده،شهردار بافق ظهر امروز با […]

بارش باران سیل آسای شب گذشته، شهردار بافق را که در استراحت و مرخصی دو روز تعطیل هفته جاری بود به بافق بازگرداند.احساس مسئولیت وی را برآن داشت تا در صحنه عملیاتی پرسنل خود حضور یابد و آنان را در این ماموریت خطیر یاری رساند.
به گزارش آفتاب بافق،سید علی نوروزاده،شهردار بافق ظهر امروز با حضور در مناطق مختلف شهر خصوصا خیابان شیخ محمد تقی ، از نزدیک مناطق خسارت دیده را بازدید و مورد بررسی قرار داد.
مهمترین دلیل این بازدید حضور در بین خانواده ای بود که شب گذشته منزل آنان بر اثر بارش شدید باران دچار آبگرفتگی شده بود. وی در ابتدا با دلجویی از خانواده آسیب دیده، یکی از معضلات پیش روی شهرداری را وجود زمینهای رها شده و عمدتا وقفی دانست که متاسفانه این خانه نیز از این موضوع مستثنی نبود.
 زمین های وقفی بنا بر مشکلاتی که دارد باید حصار کشی و مساعد سازی شود اما متاسفانه رها شده است و این امر سبب شد تا بارش باران بی سابقه بافق در 20 سال گذشته و گودبودن زمین وقفی پشت این خانه علت جمع شدن آب و ورود به بنای قدیمی این ساختمان باشد.
در این بازدید مادر خانواده از شهردار بافق درخواست کمک کرد و گفت: آقای شهردار تمام زندگی من در آب غوطه ور شده و نمی دانم اکنون چه کسی پاسخگو خواهد بود.
نوروزاده در پاسخ به نگرانی های مادر خانواده گفت: خوشبختانه تمامی منازل شهرستان تحت پوشش بیمه می باشد و خسارات از طریق شرکت بیمه گر  پرداخت می شود.خدا را شاکریم که این اتفاق خسارت جانی نداشته است.کارشناسان ما نیز در اسرع وقت در محل حاضر و میزان خسارت را برآورد خواهند کرد.
شهردار بافق در ادامه ضمن تاکید بر لزوم استمرار اجرای طرح ساماندهی روان آب ها که در چند سال گذشته بخش قابل توجهی از آن چه در جذب و چه در دفع ثقلی انجام شده  افزود :شهر بافق یکی از شهرهایی است که کمترین میزان شیب سطحی عمومی را دارد که البته در برخی مناطق مانند بخش هایی از خیابان های شیخ محمدتقی و مسجد جامع حتی معکوس است. البته طی 10 سال گذشته ساختار این مناطق قدیمی شهر بر همین اساس شکل گرفته و عمدتا از جوی ها و قنات ها برای دفع آب استفاده می شد،هم اکنون با رشد ساخت و ساز ها و از بین رفتن این قنات ها و جوی ها باعث شده تا شهرداری نسبت به ایجاد ایستگاه های پمپاژ آب باران جهت تخلیه به مناطق پایین تر مانند بلوارهای مهدیه و کشاورز اقدام کند که سبب مرتفع شدن بخش قابل توجهی از مشکل شده است .
نوروززاده لزوم رعایت ضوابط فنی ساخت و سازها ازجمله ایزوله کردن بدنه دیوار زیر زمین ها را نیز یادآور شد.
وی در پایان با تقدیر و تشکر از بزرگواری و سعه صدر مردم عزیز خاطر نشان کرد: در صورت بروز هرگونه حادثه و نیاز به اعلام درخواست سریع امداد رسانی شماره ۱۲۵ را به خاطر داشته باشند.

عکس: م.تقی زاده بافقی

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده