رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
  • کد خبر : ۵۱۷۳۶
  • چاپ خبر : حمایت از تولید داخلی با اصلاح الگوی مصرف در خانواده

حمایت از تولید داخلی با اصلاح الگوی مصرف در خانواده

خانواده به عنوان رکن اساسی تربیت و اولین محیط رشد فرد در شکل گیری شخصیت رفتار و جامعه پذیری، محلی مناسب برای آموزش حمایت از تولید داخلی می باشد. به گزارش آفتاب بافق، اصلاح الگوی مصرف علاوه بر جنبه های اقتصادی از جنبه های فرهنگی، اجتماعی، سلامت و مانند آن نیز قابل بررسی است. بنابراین […]

خانواده به عنوان رکن اساسی تربیت و اولین محیط رشد فرد در شکل گیری شخصیت رفتار و جامعه پذیری، محلی مناسب برای آموزش حمایت از تولید داخلی می باشد.

به گزارش آفتاب بافق، اصلاح الگوی مصرف علاوه بر جنبه های اقتصادی از جنبه های فرهنگی، اجتماعی، سلامت و مانند آن نیز قابل بررسی است.

بنابراین وقتی از اصلاح الگوی مصرف گفته می شود علاوه بر صرفه جویی، درست مصرف کردن، ضایع نکردن مال و مصرف کارآمد و ثمربخش امکانات می توانند جنبه های دیگری را توامان در برداشته باشند، که یکی از آنها حساسیت و توجه به محل تولید اجناس مصرفی و منافعی است که به وسیله آن به هموطنان می رسد و یا از آنان سلب میشود؛ زیرا توجه به محل تولید کالاهای خریداری شده برابر است با ایجاد کار و افزایش سرمایه ای که باعث شکل گیری تولید ملی در هر کشور می شود و واضح است تولید ملی ضامن استقلال اقتصادی می باشد و همچنین موجب بالندگی فرهنگی، اجتماعی و اجرای برنامه های زیرساختی عمرانی، بهداشتی، آموزشی و سایر امور رفاهی هر کشور می شود.

خانواده و آموزش حمایت از تولید داخلی:

مسلم است که نوع و میزان مصرف در هر جامعه به زمینه های فرهنگی، اجتماعی و در یک کلام به سبک زندگی افراد بستگی دارد. در صورتی که مردم یک جامعه نسبت به استفاده از تولید ملی خود اصرار داشته باشند این وضعیت برای فرد علاوه بر رفع نیاز مصرفی، موجب توجه او به مسئولیت اجتماعی که در قبال نیروی کار ملی و ارتقای سطح اشتغال جوانان دارد نیز می شود و در نتیجه با توجه به الگوها و رفتارهای هنجاری در خرید و انتخاب کالای مصرفی مانند پوشاک و مواد غذایی علاوه بر نکات فنی و کیفیت، قیمت، طرح و نقشه آن، به محل تولید آن و کسانی که از عوائد آن برخوردار می شوند نیز توجه دارد و به این ترتیب فرد خود را یک کنشگر فعال در عرصه اجتماعی و جهانی فرض می کند.

خانواده به عنوان رکن اساسی تربیت و اولین محیط رشد فرد در شکل گیری شخصیت رفتار و جامعه پذیری در ایجاد الگوی رفتار اجتماعی آینده کودک نقش اصلی را دارد و از این رو محل مناسب برای آموزش حمایت از تولید داخلی میباشد و شناخت اینکه بقای هر جامعه به حساسیت آحاد آن در مقابل مصرف تولید داخلی است می تواند در خانواده و با نوع مصرف آن به نسل های بعدی منتقل شود؛ زیرا فرد نتیجه آموخته های خود در خانه و پس از آن در مدرسه را در عمل به ظهور می رساند.

فرایند توسعه، ضامن پیشرفت و رفاه عمومی هر کشور است و در نهایت تمامی تلاش ها برای توسعه به تولید ملی و داخلی در آن جامعه منجر می شود که این تولید اگر از سوی آحاد مردم مورد حمایت قرار نگیرد در معرض نابودی قرار میگیرد و توسعه در آن کشور عقیم میشود و ناآگاهی جامعه در حمایت از تولید داخلی میتواند به هدرفت سرمایه های ملی و در نتیجه فرار نیروی کار متخصص و سرمایه از کشور منجر شود.

حاصل این حرکت که افزایش تولید داخلی و ایجاد و تثبیت مشاغل و افزایش در آمدهای عمومی برای اجرای طرح های عمومی است، به هریک از افراد جامعه بازگشت خواهد کرد و این امر در درازمدت می تواند از روند رو به رشد اسراف و تبذیر و تمایل به تجمل گرایی با محدود کردن مصرف اجناس خارجی به اصلاح رفتارهای جامعه و توسعه عدالت اجتماعی نیز منتهی شود.

در این راه، ارزش هایی مانند تعالیم دین مبین اسلام که سعی دارند پیروان خود را به راه اعتدال و پیشگیری از افراط و تفریط سوق دهند و نیز هنجار های مطلوب جامعه که میل به استفاده درست از امکانات و مصرف بهینه امکانات دارند تقویت کننده این فکر و فرهنگ می باشند.

تهیه و تنظیم : دایره اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده