رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
  • کد خبر : ۵۱۸۳۹
  • چاپ خبر : گفتگویی خواندنی با مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق
همزمان با اکران فیلم به وقت شام:

گفتگویی خواندنی با مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق

به بهانه اکران فیلم ” به وقت شام ” در سینمای دیجیتال آهنشهر گفتگویی کوتاه با مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی درباره این فیلم ارزشمند و سایر آثار فاخر کشور انجام گرفت. به گزارش آفتاب بافق،حبیب حسن زاده،مدیر روابط عمومی سنگ آهن در گفتگو اختصاصی با خبرنگار آفتاب، میدان داری جامعه متعهد هنرنمایش […]

به بهانه اکران فیلم ” به وقت شام ” در سینمای دیجیتال آهنشهر گفتگویی کوتاه با مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی درباره این فیلم ارزشمند و سایر آثار فاخر کشور انجام گرفت.

به گزارش آفتاب بافق،حبیب حسن زاده،مدیر روابط عمومی سنگ آهن در گفتگو اختصاصی با خبرنگار آفتاب، میدان داری جامعه متعهد هنرنمایش را پاتک مؤثر به حملات نرم دشمن دانست.وی در این مصاحبه خواندنی به بیان دیدگاه خود درباره سینمای انقلاب پس از انقلاب پرداخت که شما همراهان و علاقمندان به سینما را به ادامه آن دعوت می کنیم.  .

آفتاب/  نظر شما در مورد سینما و بالتبع سینمای انقلاب چیست ؟

سینما بعنوان هنرنمایش ، یک حقیقت فاخر ، تأثیرگذار ، کارآمد ، پیچیده و متعالی است که چنانچه در دست انسانی متعهد باشد میتواند با تکیه بر نگاه زیبا شناختی هنر موجب تقويت ايمان، افزايش انضباط اجتماعي و احساس مسئوليت افراد در جامعه ، و در نتیجه کسب رضای حقتعالی باشد . و از طرفی چنانچه این هنر در دست نا اهلان و گرفتار سلطه سیاسی شود میتواند مسبب اصلی آسیب های اجتماعی و عامل مخرب باورها ، اعتقادات و فرهنگ دینی و بومی جامعه باشد و لذا از سینمای فاخر انقلاب و هنرمند متعهد بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (حفظه الله) تنها میتوان يك توقع داشت و آن اينكه  با همان نگاه زيباشناختي هنر، به پديده‌هايي همچون ايثار و فداكاري مردم در پيروزي انقلاب و حماسه هشت‌سال دفاع مقدس بنگرد و اين زيبايي‌ها را با زبان هنرمندانه تبيين كند.

آفتاب/  دیدگاه شما درباره مدیریت فرهنگی کشور پس از انقلاب چیست ؟

یک حقیقت محض وجود دارد و آن اینکه مدیریت فرهنگی کشور پس از انقلاب با توجه به پتانسیل عظیم انقلاب میتوانسته خیلی بهتر و مؤثرتر عمل کند اما وقتی متأسفانه در بعضی ادوار خطوط قرمز ما بر مبنای آراء و نظرات افرادی صورت گرفته که امروز انحراف و التقاط فکری آنها اثبات شده است، طبیعی است که نباید انتظار مدینه فاضله داشته باشیم و همین افراد و جریانات با این صبغه نا میمون  از یکسو دست هنرمندان دلسوز را با تعیین خطوط قرمزی افراطی و غیرمدبرانه بستند و از سوی دیگر به حمایت و تشویق هنرمندان روشنفکرمأب، غرب گرا و بی تعهد به منافع ملی و انقلابی پرداختند و لذا در این وضعیت نتیجه بهتر از شرایط حال نیست .

آفتاب/ پس شما سینمای پس از انقلاب را کاملا ناموفق می دانید ؟

خیر ، نباید زحمات هنرمندان متعهد و جهادگران عرصه جنگ نرم نادیده گرفته شود، عرض بنده اینست نباید سکان امر دست نا اهلان قرار بگیرد وانگهی وقتی فیلمی از امکانات و هزینه نظام اسلامی که همان بیت المال است استفاده کند و می بینیم که علناً به باورهای مردم و فرهنگ دینی آنان فحاشی می نماید ! این تخریب فرهنگ دینی و ملی مردم و دامن زدن به آسیب های اجتماعی بدون توجه به اینکه این فضای آزاد ، مستعد و شرایط امن فعالیت هنری در این کشور مرهون خون پاک هزاران شهید عزیز و رنج جانبازان سرافراز و ایثارگران همه عرصه هاست و کمترین انتظار هم اینست که در مسیر تعالی و رشد معنوی افراد جامعه باید هنر نمائی نمود ، این تخریب کمتر از جنایت نیست و باید راه اصلاح پیش گیرد و امروز تحت هیچ شرایطی نباید بودجه سینمایی کشور را صرف تولید آثاری کرد که در بهترین حالت بی فایده و بی اثر است و گاهی هم مسبب اصلی آسیب های اجتماعی امروز هستند.

آفتاب/ نظر شما در مورد تولید و اکران آثار سینمائی ارزشی انقلاب مثل لاتاری ، به وقت شام و غیره چیست ؟

خب ، ارزش‌هاي دینی و اسلامي برترين حقايقي است كه مي‌تواند انسان را مجذوب و در مقابل خود خاضع كند و بر اين اساس از سينمای انقلاب و عوامل آن تولید چنین آثار فاخر و ارزشمندی دور از انتظار نیست، بلکه با میدان داری جامعه متعهد هنر نمایش، به تصویر کشیدن این مفاهيم مذهبي و ارزش‌هاي ديني می تواند ضمن تأثیرگذاری فوق العاده در روح و روان افراد جامعه باعث رشد و تعالی آنان و در نتیجه پاتک مؤثر به حملات نرم دشمن نیز شد .

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده