رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
  • کد خبر : ۵۱۸۶۵
  • چاپ خبر : تکرار پاک کردن صورت مساله ها

تکرار پاک کردن صورت مساله ها

به قلم: دکترحسین ارجمند،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق آفتاب بافق،تلگرام  و فیلترکردن آن امروزه به یک بحث داغ روز تبدیل شده است و هرروز اعلام می شود که به زودی تلگرام فیلتر خواهد شد. عده ای معتقدند که فیلتر تلگرام یک سیاست شکست خورده وبی فایده است، چون موارد مشابه قبلی هم محکوم […]

به قلم: دکترحسین ارجمند،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق

آفتاب بافق،تلگرام  و فیلترکردن آن امروزه به یک بحث داغ روز تبدیل شده است و هرروز اعلام می شود که به زودی تلگرام فیلتر خواهد شد.

عده ای معتقدند که فیلتر تلگرام یک سیاست شکست خورده وبی فایده است، چون موارد مشابه قبلی هم محکوم به شکست بوده است و دلیل می آورند که در طول تاریخ مبارزه با دوش و حمام های مدرن،نتیجه ای جز شکست نداشته است و هم چنین سیاست مبارزه با ویدئو و ماهواره و اینترنت  و…هم مانع از گرایش مردم نشد، بلکه مردم در استفاده از آن ها حریص تر شدند.

 هر کس اندک اطلاعی از تاریخ داشته باشد و خرده آگاهی نسبت به دنیای پیرامون خود و ملزومات و اقتضائات آن داشته باشد به این امر اذعان دارد و تایید می کند که فیلتر تلگرام امری بیهوده وبی فایده است .

حال سوال این جاست آیا تصمیم گیرندگان این موارد را نمی دانند و به بی فایده بودن آن باور ندارند؟

جواب سوال بسیار ساده است،همه ما می دانیم که اعمال محدودیت  وفیلترینگ هیچ فایده ای ندارد و  هر چقدر هم با واقعیات جامعه بیگانه باشیم می دانیم و می فهمیم که درعصر انفجار اطلاعات و گسترش تکنولوژی ،دوران فیلتر و کنترل سپری شده است و می دانیم که در صورت فیلتر کردن ،90درصد مردم از فیلتر شکن استفاده خواهند کرد همان گونه که قبلا هم استفاده کردند.

پس  با این اوصاف ،تنها یک دلیل برای تصمیم گیرندگان باقی می ماند وآن این است که آن ها با زبان بی زبانی می گویند:ما باید در برابر گسترش فضای مجازی وتبعات آن کاری انجام دهیم و راحت ترین کاری که به ذهنمان می رسد، فیلترینگ است .

 به عبارتی دیگر به این نتیجه رسیدیم که اگر تلگرام را فیلترنکنیم پس چکار کنیم.؟

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده