رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
  • کد خبر : ۵۱۸۸۷
  • چاپ خبر : گفتگو اختصاصی با هنرمند نقاش بافقی حمید رضا یاراحمدی

گفتگو اختصاصی با هنرمند نقاش بافقی حمید رضا یاراحمدی

به گزارش آفتاب بافق، حمید رضا یاراحمدی هنرمند خوش ذوق بافقی که این روزها در حال راه اندازی گالری نقاشی خود در این شهر می باشد،در حاشیه دیدار شهردار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان از روند کار وی در گالری نقاشی هنرهای زیبا،در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار آفتاب به بیان پیرامون فعالیت های […]

به گزارش آفتاب بافق، حمید رضا یاراحمدی هنرمند خوش ذوق بافقی که این روزها در حال راه اندازی گالری نقاشی خود در این شهر می باشد،در حاشیه دیدار شهردار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان از روند کار وی در گالری نقاشی هنرهای زیبا،در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار آفتاب به بیان پیرامون فعالیت های هنری خود نمود که شما خوانندگان عزیز را دعوت به این مصاحبه خواندنی می کنیم.

آفتاب/ لطفا خودتان را معرفی کنید و بگویید از چه زمانی فعالیت خود را در عرصه نقاشی شروع کردید؟

حمید رضا یار احمدی بافقی،  شروع فعالیت حرفه ای خود را در ابتدای دهه 70 با حضور در هنرستان هنرهای تجسمی یزد شروع و با جدیت به فراگیری و اجرای کارهای هنری در زمینه ی طراحی، نقاشی، گرافيک و عکاسی پرداختم تا اینکه در صدا و سیمای مرکز یزد در رشته انیمیشن پذیرفته شدم و چند سال در این زمینه فعالیت کردم. پس از قبولی در دانشگاه هنر، مجدد در رشته نقاشی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی نقاشی ادامه داده و همزمان به کار و فعالیت و انتقال تجربیاتم به هنر جویان دوستدار فراگیری این رشته پرداختم.

آفتاب/ بیشترین فعالیت شما با چه ادارات یا ارگان و در چه بخش هایی بوده است؟

بیشتر فعالیت های هنری من با اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و سنگ آهن بافق بوده است. آموزش به هنرجویان و فعالیت هایی در این راستا از جمله فعالیت من با اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی است،همچنین نقاشی دیواری و مشابه این اقدامات از اقدامات من با شهرداری و سنگ آهن مرکزی بافق است.مشخص ترين کارهای هنری من بعد از آموزش به هنر جویان، قسمتی از نقاشی های دیواری است که در سطح شهر مشاهده می شود.

آفتاب/ آیا تاکنون در نمایشگاهی و یا مسابقاتی در این زمینه شرکت کرده اید؟

بله،شرکت در چند نمایشگاه نقاشی گروهی و چند ورکشاپ نقاشی در یزد، کسب رتبه ی دوم در رشته ی نقاشی با موضوع دفاع مقدس در سال 89 که به همت مرکز نشر ارزشهای دفاع مقدس در يزد برگزار شده بود.همچنین یک نمایشگاه نقاشی از هنرجویان آموزشگاه نقاشی باران دائر نمودم.

آفتاب/ سبک نقاشی های شما اغلب چیست؟

بیشتر طرح ها و نقاشی هایی که انجام داده ام با الهام گرفتن از طبیعت و انسان، در سبک های مختلف و تکنیک های متفاوت بوده است. اما اغلب طرح ها و نقاشی های من امپرسیونیسم و انتزاعي است، البته به غیر از سفارش هايي که از متقاضیان به ما داده می شود که بیشتر مواقع هم پرتره است.

آفتاب/ نظر شما درباره بحث عنوان شده در گذشته پیرامون ایجاد نقوش سرداران و شهدای دوران دفاع مقدس و ایجاد فضا و فرهنگ شهادت در قسمتی از فعالیت های هنری در سطح شهر چیست؟

 همیشه این خواسته از طرف والیان این امر در هر نقطه از شهر ایجاد شده و استمرار دارد،چه در نقش یک نقاشی،حجم یا تابلو های چهره ی شهدا در ورودی شهر تا بلوار خروجی شهر به سمت سنگ آهن، پلاک هایی که به نام و تصویر شهید هست در ابتدا کوچه ها است، سرديس هایی که با همت شهرداری و شورای شهر با آن حجم وسیع با استفاده از چهره های برجسته این رشته در کشور صورت گرفت.خود من نیز تصویر چهره ی شهدا را چه در شهر یا روی تابلو های سفارشی و چه در روستا های اطراف کار کردم، همه و همه نشان دهنده ی دغدغه ی همه ی ما برای ترویج فرهنگ شهادت و ارج نهادن به مقام شامخ این عزیزان در ذهن و کار ماست.

آفتاب/ حرف آخر؟

در آخر می خواهم مژده ای به همشهريان و هنر جویان عزیز بدهم، ما به تازگی توانستیم با حمایت و مساعدت دکتر حسین ارجمند مجوز تأسیس یک گالری نقاشی در شهر را از اداره ی کل فرهنگ و ارشاد استان دریافت کنیم که خود نشان دهنده ی پیشرفت فرهنگ عمومی و رونق هنر در شهر می باشد، امیدوارم بنده ی کمترین هم به نوبه ی خود، بتوانم گوشه ای از وظیفه و رسالتی که در ایجاد آموزه های هنری  و پیشبرد  این فرهنگ زیبا ی اجتماعی بر عهده دارم به نحو احسنت ایفا کنم، به امید روزی که ایران عزیزمان دوباره به اوج شکوفایی خود در هنر و هنر پروری برسد.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده