رفتن به بالا
  • جمعه - ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴
  • کد خبر : ۵۲۰۴۹
  • چاپ خبر : گفتگو با پاسدار و جانباز دوران دفاع مقدس، نصرالله تشکری بافقی
به مناسبت روز پاسدار:

گفتگو با پاسدار و جانباز دوران دفاع مقدس، نصرالله تشکری بافقی

به گزارش آفتاب بافق،بمناسبت فرا رسیدن روز پاسدار گفتگویی با رزمنده پاسدار نصرالله تشکری از نیروهای پرتلاش سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی نموده ایم که با وجود بازنشستگی هنوز چون روزهای اول به خدمت خالصانه به کشور مشغول است.در ادامه شما همراهان آفتاب و خوانندگان را دعوت به این گفتگو می کنیم. آفتاب/ لطفا خودتان را […]

به گزارش آفتاب بافق،بمناسبت فرا رسیدن روز پاسدار گفتگویی با رزمنده پاسدار نصرالله تشکری از نیروهای پرتلاش سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی نموده ایم که با وجود بازنشستگی هنوز چون روزهای اول به خدمت خالصانه به کشور مشغول است.در ادامه شما همراهان آفتاب و خوانندگان را دعوت به این گفتگو می کنیم.

آفتاب/ لطفا خودتان را معرفی کنید و بگویید از چه سالی به خدمت در سپاه مشغول شدید؟

نصرالله تشکری بافقی متولد سال 1345 هستم و از سال 1361 به خدمت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمدم. در زمانی که خداوند توفیق خدمت به نظام و دفاع از کشور را به من داد با فرمان امام راحل(ه) عازم جبهه های نبرد شدم و بسیار خرسندم که توانستم قدمی در پاسداری از انقلاب شکوهمند اسلامی بردارم.

آفتاب/ در چه عملیاتی شرکت کردید و به درجه جانبازی نائل شدید؟

بنده حقیر در عملیات بدر شرکت و مجروح شدم.جانباز 45 درصد هستم که امیدوارم مورد قبول حق تعالی قرار گرفته باشد.

آفتاب/ زمانی به کار تهیه خبر و مصاحبه مشغول بودید،کمی از آن روزها بگویید؟

بخشی از مدت ماموریت خدمتم را در صف بوده ام،مدت زمانی هم در ستاد به عنوان معاون تبلیغات تیپ الغدیر، گردان امام حسن (ع)، گردان 317 یزد و …فعالیت کردم. انچه که به عنوان زیباترین خاطره فرهنگی خود دارم که موجب دلگرمی اصحاب رسانه می شود،مربوط به یک خاطره است. قبل از عملیات نصر 7 خدمت سردار شهید شاهپورزاده رسیدم، یک نیرو در گروهان داشت که سادات و اهل مهریز بود.به ایشان گفتم اجازه بدهید تا از وی عکس یادگاری بگیرم، ایشان هم در پاسخ به من گفت:” بگیر که این آخرین عکس است.”همانطور هم شد،من عکس را گرفتم و آن سید فردا به شهادت رسید.

آفتاب/ فیلم هایی از شما موجود است که با رزمندگان عازم جبهه مصاحبه می کنید، از آن زمان چه خاطره ای دارید؟

 از این تصاویر در ذهن من بسیار است،در اکثر اعزام هایی که از شهر صورت می گرفت و مرحوم آیت الله میرغنی زاده حضور داشت، من نیز به کار عکاسی یا مصاحبه با همکاری دیگر دوستان سمعی و بصری سپاه مشغول بودم.چه بسیار جوانان رزمنده ای که با آن ها گفتگو کردیم و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

آفتاب/ در روز پاسدار تلخ ترین و شیرین ترین خاطره از دوران خدمت خود که همواره در ذهن دارید،برای ما بیان کنید؟

تلخ ترین خاطره من صبح روزی بود که تلویزیون و رادیو جمهوری اسلامی خبر رحلت امام خمینی (ره) را اعلام کرد که بسیار این اتفاق برایم سنگین و تلخ بود.

شیرین ترین خاطره ام یک جمله از امام راحل(ره) است که همیشه در ذهن من تداعی می شود،ایشان فرمودند: (( اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.)) و من افتخار می کنم که به خدمت در سپاه نائل شدم.

آفتاب/ کلام آخر؟

امیدواریم همه بتوانیم پاسدار انقلاب شکوهمند اسلامی باشیم و تا اخرین لحظه در خط ولایت فقیه و فرمانده معظم کل قوا بمانیم.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده