رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
  • کد خبر : ۵۲۱۷
  • چاپ خبر : بهترین تصمیم برای واگذاری 28.5 درصد سنگ آهن بافق گرفته می شود

بهترین تصمیم برای واگذاری 28.5 درصد سنگ آهن بافق گرفته می شود

'محمدعلی طالبی' روز دوشنبه در بافق، پیرامون خبر قطعیت واگذاری سهام سنگ آهن در سایت سازمان خصوصی سازی به خبرنگار ایرنا گفت: تغییر جدیدی در وضعیت توقف واگذاری 28٫5 درصد سهام سنگ آهن مرکزی بافق ایجاد نشده است. وی افزود: ما به رفتارهای سازمان خصوصی سازی عادت کرده ایم و متاسفانه هرازگاهی شاهد اینگونه اقدامات […]

'محمدعلی طالبی' روز دوشنبه در بافق، پیرامون خبر قطعیت واگذاری سهام سنگ آهن در سایت سازمان خصوصی سازی به خبرنگار ایرنا گفت: تغییر جدیدی در وضعیت توقف واگذاری 28٫5 درصد سهام سنگ آهن مرکزی بافق ایجاد نشده است.

وی افزود: ما به رفتارهای سازمان خصوصی سازی عادت کرده ایم و متاسفانه هرازگاهی شاهد اینگونه اقدامات هستیم،

آنچه برای ما سندیت دارد تصمیم جلسه مورخ 93/6/8 است که با حضور معاونین وزارتخانه های کشور و تعاون و بر اساس اختیارات محول شده، لغو واگذاری مذکور اعلام شد.

این مسوول اقدام اخیر سایت خصوصی سازی و مسوولین این سازمان را خلاف تعهدات و توافقات و تصمیمات قبلی خواند و افزود: ادامه این رویه سازمان خصوصی سازی را به مراجع ذیربط در تهران گزارش دادیم تا تذکرات لازم داده شود و مسئولان مربوطه هم قول پیگیری داده اند.

معاون استانداریزد، با بیان اینکه هرگونه واگذاری سهام سنگ آهن مرکزی بافق باید بر اساس تامین منافع این شهرستان صورت گیرد، خاطرنشان کرد: آنچه در حال حاضر اهمیت دارد، عمل به تعهداتی است که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده شده و صندوق بازنشستگی فولاد متعهد به اجرای آن است.

وی اضافه کرد: از اینرو اقداماتی مورد تایید است که موجب تسریع در اجرای طرح ها و تعهدات داده شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشد.

طالبی با اشاره به اینکه حمایت از منافع مردم بافق را وظیفه می دانیم، اظهار کرد: قطعا هر تصمیمی که به ضرر این شهرستان باشد و با توجه به توافقات و تعهدات وزارت رفاه که مورد تایید هیتت مدیره صندوق بازنشستگی فولاد نیز قرار گرفته، بخواهند این تعهدات و توافقات را تضعیف کند، مطمئنا با مخالفت ما هم روبرو خواهند شد.

معاون استاندار یزد همچنین درباره واگذاری 28.5 درصدسهام شرکت سنگ آهن به کنسرسیوم استانی گفت: تصمیمی که گرفته شد این بود که 28.5 درصد به خریداران بومی چه در شهرستان و چه در استان واگذار شود، اما خریداری که توان مالی پرداخت این مبلغ را داشته باشد، نیافتیم.

وی ادامه داد: از این جهت مجموعه استان با همفکری مسوولان شهرستان بافق بدنبال این هستند که 28.5 سهام سنگ آهن به مجموعه ای واگذار کنند که منافع کارگران و توسعه این شهرستان در آن لحاظ و تعهد شود.

71.5 درصد ار سهام شرکت سنگ آهن مرکزی بافق اوایل سال 90 در قالب بخش خصوصی به صندوق بازنشستگان شرکت ملی فولاد ایران واگذار شد.

نیمه های امسال 28.5 درصد دیگر از طریق فرابورس به شرکت خوزستانی عرضه شد که خشم مردم، کارگران و در نتیجه اعتصاب کارگری شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق را در پی داشت.

متعاقب اعتصاب دو هفته ای کارگران با وساطت استانداری یزد و معاون سیاسی استاندار و مکاتبات و توافقاتی وزارت تعان، خصوصی سازی 28.5 درصد سهام شرکت مذکور متوقف و مقرر شد این سهام در شهرستان بافق به مردم و کارگران فروخته شود.

اخیرا سایت سازمان خصوصی سازی بحث عرضه این سهام را به افراد غیر بومی که قدرت خرید داشته باشند مطرح کرده و مردم بافق از این بابت نگران هستند ضمن اینکه امیدوارند مسوولان ارشد استان به این موضوع رسیدگی کنند.

شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق و شرکت های پیمانکاری زیر مجموعه با پنجهزار و 360 کارگر در فاصله 12 کیلو متری شهر بافق و 122 کیلو متری یزد قرار دارد.

منبع: ایرنا- http://www7.yazd.irna.ir/fa/News/81470636/

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده