رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
  • کد خبر : ۵۲۳۸
  • چاپ خبر : نشست توجيهي مصرف بهينه از وسايل گاز سوز در بافق

نشست توجيهي مصرف بهينه از وسايل گاز سوز در بافق

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ، با حضور فرماندار بافق ، رئيس HSE شركت گاز استان يزد و اعضاي ستاد مديريت بحران بافق نشستي در خصوص استفاده صحيح و بهينه از مصرف گاز شهري و ايمني وسايل گاز سوز در محل فرمانداري بافق برگزار شد. "سيد مهدي طلايي مقدم " فرماندار بافق در اين […]

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ، با حضور فرماندار بافق ، رئيس HSE شركت گاز استان يزد و اعضاي ستاد مديريت بحران بافق نشستي در خصوص استفاده صحيح و بهينه از مصرف گاز شهري و ايمني وسايل گاز سوز در محل فرمانداري بافق برگزار شد.

"سيد مهدي طلايي مقدم " فرماندار بافق در اين نشست با اشاره به اينكه شهرستان بافق پس از سالها انتظار هم اكنون به شبكه گاز كشور متصل شده و اخيرا برخي منازل از اين نعمت الهي در حال استفاده هستند گفت : براي رفاه و ايمني حال همشهريان و جلوگيري از حوادث احتمالي مي بايست دستگاههاي اجرايي در اين خصوص نسبت به اطلاع رساني و آگاهي مردم اقدامات لازم را به عمل آورند.

رئيس HSE شركت گاز استان يزد در ادامه از انرژي گاز به عنوان خطرناك ترين انرژي بعد از انرژي هسته اي نام برد و گفت : گاز گرم آفرين خوبي است و اگر به صورت صحيح استفاده نكنيم حادثه آفرين هم است .

"حميد محمدي" با اشاره به حوادث و اتفاقات رخ داده در سطح كشور و استان در خصوص استفاده نادرست از وسايل گاز سوز گفت : در سال گذشته بيش از 1740 مورد حوادث ناشي از گاز در كشور داشتيم كه از اين رقم 390 نفر فوت كردند.

وي به آمار حوادث ناشي از گاز در استان اشاره كرد و بيان داشت : سال گذشته 18 مورد حادثه در مورد گاز داشتيم كه 4 نفر بر اثر گازگرفتگي و 14 نفر بر اثر انفجار حاصل گاز فوت كردند.

محمدي در ادامه به برخي نكات در خصوص رعايت ايمني و استفاده صحيح از وسايل گاز سوز اشاره كرد كه به آن اشاره مي شود :

نكته اول :  استفاده از لوله هاي قابل انعطاف (خرطومي يا آکاردئوني) به عنوان دودکش ممنوع مي باشد كه اين لوله ها براي استفاده در دودكش بخاري ها، آبگرمکن ها و ديگر وسايل حرارتي كه در فصول سرد سال پيوسته تحت حرارت بالا هستند، قابل استفاده نيست.

نكته دوم :قراردادن دودکش در ظرف آب به منظور تصفيه گازهاي سمي به جاي نصب دودکش استاندارد، خطري جدي براي مصرف کنندگان گاز طبيعي حتي در فضاهاي کوچک، نظير مغازه و فروشگاه مي باشد. متأسفانه حوادث مرگباري از اين باور غلط، تاکنون اتفاق افتاده است.

نكته سوم : از نصب دودکش به صورت افقي خودداري کنيد. زيرا گازهاي گرم حاصل از احتراق به صورت افقي خارج نمي شوند.

نكته چهارم : استفاده مشترک از يک دودکش براي هود و وسيله گازسوز، خطرناک است.

نكته پنجم : بخش خروجي دودکش، نياز به فضاي آزاد براي خروج گازهاي ناشي از احتراق دارد.

نكته ششم : خروجي دودکش ها را زير سقف قرار ندهيد.

نكته هفتم : استفاده از شيلنگهاي و بست مناسب

رئيس HSE شركت گاز استان يزد در پايان ضمن تاكيد بر آموزش و اطلاع رساني از دستگاههاي مجري خواست تا نسبت به نصب بنر و پلاكارد در خصوص آموزشهاي لازم به همشهريان در سطح شهر اقدام كنند.

IMG_5244 IMG_5245 IMG_5247 IMG_5253

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده