رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
  • کد خبر : ۵۲۴۲۰
  • چاپ خبر : توصیه های پلیس بافق به خانواده ها جهت پیشگیری از اعتیاد

توصیه های پلیس بافق به خانواده ها جهت پیشگیری از اعتیاد

جانشین انتظامی شهرستان بافق به شهروندان هشدار داد تا با رعایت نکات پلیسی ذیل از مصرف مواد اعتیادآور در خانواده ها پیشگیری شود. به گزارش آفتاب بافق، سرهنگ عباسعلی رضایی،جانشین انتظامی شهرستان بافق به خانواده ها هشدار داد و گفت: درباره مواد اعتیادآور اطلاعات کافی کسب کنید و مهارتهای فرزندان خود را افزایش دهید و […]

جانشین انتظامی شهرستان بافق به شهروندان هشدار داد تا با رعایت نکات پلیسی ذیل از مصرف مواد اعتیادآور در خانواده ها پیشگیری شود.

به گزارش آفتاب بافق، سرهنگ عباسعلی رضایی،جانشین انتظامی شهرستان بافق به خانواده ها هشدار داد و گفت: درباره مواد اعتیادآور اطلاعات کافی کسب کنید و مهارتهای فرزندان خود را افزایش دهید و با توجه به افزایش اوقات فراغت خانواده ها و فرزندان، جهت جلوگیری از اعتیاد به فضای مجازی و بازی های رایانه ای، استفاده از تجهیزات هوشمند را محدود کنید.

وی افزود: فضایی ایجاد کنید که فرزندان در آن احساس آرامش کنند و شرایطی ایجاد کنید که فرزندان، شما را محرم اسرار خود بدانند.

جانشین انتظامی بافق تصریح کرد: با تقویت قدرت اعتماد به نفس، تصمیم گیری و از بین بردن افسردگی و کمرویی فرزندان، آنها را در برابر شرایط آسیب زا مقاوم سازید و راه مقاومت و پایداری در برابر فشار همسالان برای مصرف مواد مخدر را به فرزندانتان بیاموزید تا از نه گفتن به آنها نهراسند.

وی ادامه داد: موانع را بردارید و به فرزندانتان انگیزه داده و از آنها حمایت کنید و عقاید خود را به زور به آنها تحمیل نکنید و سعی کنید حتی الامکان صدایتان ملایم و دوستانه باشد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: نظم و قانون مناسب و سازنده مشخصی در خانواده برقرار سازید و برای سرپیچی از آنها تنبیهات مناسبی در نظر بگیرید و قاطعانه آنها را به مرحله اجرا در بیاورید.

 رضایی گفت: فرزندان خود را قبل از رسیدن به سنین بحرانی نسبت به مضرات و عواقب ویرانگر مصرف مواد مخدر آگاه سازید و از چگونگی دوستیابی و معاشرت فرزندان خود با دیگران آگاه باشید و با والدین دوستانشان ارتباط برقرار کنید.

جانشین انتظامی بافق به خانواده ها تاکید کرد: برای اوقات فراغت آنها برنامه ریزی کنند و همواره آنان را برای مطالعه، ورزش و تفریحات سالم ترغیب نموده و زمینه این امور را برایشان فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه ، فکر انتقادی از ویژگیهای دوران بلوغ و نوجوانی است و نباید آن را در فرزندان سرکوب کرد، افزود: فرزندان را به رعایت اصول مذهبی و انجام فرایض دینی تشویق کنید و در شرایط بحرانی، فشارها و تنش های روحی، راهنما و همراه فرزندان باشید و هرگز فضای خانواده را متشنج ننموده و از مشاجره و بحث های بیهوده بپرهیزید.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: از تنها گذاشتن فرزندان خود در منزل به ویژه هنگامی که به مسافرت یا مهمانی میروید به طور جد خودداری کنید و همواره در نظر داشته باشید که خانواده ها در زمینه پیشگیری از اعتیاد نقش بسیار موثری در مقایسه با نیروی انتظامی و سایر سازمان های مسئول بر عهده دارند.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده