رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵
  • کد خبر : ۵۲۶۶
  • چاپ خبر : اوباما در نطق سالیانه اش درباره ایران چه گفت؟

اوباما در نطق سالیانه اش درباره ایران چه گفت؟

گزارش آفتاب بافق به نقل از عصرایران: باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در نطق سالانه خود در کنگره این کشور بار دیگر اعلام کرد در صورت تصویب طرح جدیدی در کنگره آمریکا برای تحریم ایران، این طرح را وتو خواهد کرد. به نقل از فاکس نیوز اوباما در ششمین نطق سالانه خود از زمان ریاست […]

گزارش آفتاب بافق
به نقل از عصرایران:
باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در نطق سالانه خود در کنگره این کشور بار دیگر اعلام کرد در صورت تصویب طرح جدیدی در کنگره آمریکا برای تحریم ایران، این طرح را وتو خواهد کرد.

به نقل از فاکس نیوز اوباما در ششمین نطق سالانه خود از زمان ریاست جمهوری، لحنی مقابله جویانه با کنگره تحت تسلط جمهوریخواهان گرفت و از موفقیت های طرح های اقتصادی خود در شش سال گذشته و بهبودی و بازگشت رونق دوباره به اقتصاد آمریکا و بر عزم خود برای رشد طبقه متوسط آمریکا سخن گفت.

رییس جمهور آمریکا در فرازی از سخنانش که درباره ایران بود بار دیگر سخنان خود در روز جمعه و در نشست خبری با دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا در کاخ سفید را تکرار کرد و به نمایندگان کنگره هشدار داد اگر هر طرح جدیدی متضمن تحریم ایران را تصویب کنند، او این طرح را وتو خواهد کرد.

مضمون سخنان اوباما تکرار سخنان گذشته اش درباره برنامه اتمی ایران و اینکه سیاست دولت او توانسته است برای نخستین بار در یک دهه گذشته جلوی پیشرفت برنامه هسته ای ایران را بگیرد و از این رو فرصتی به وجود آمده است تا به گفته رییس جمهور آمریکا بدون ایجاد یک نزاع یا جنگ جدید در خاورمیانه مساله به شیوه دیپلماتیک و از راه گفت و گو حل شود و جمهوریخواهان کنگره نباید بگذارند این فرصت با وضع تحریم های بیشتر علیه ایران خراب شود و شانس موفقیت مذاکرات کاهش یابد.

اوباما گفت:” تصویب تحریم های تازه در کنگره و در این مقطع زمانی ، مساله دیپلماسی را با شکست مواجه خواهد کرد، ایالات متحده را در بین متحدانش منزوی کرده و سبب می شود ایران برنامه اتمی خود را از سر بگیرد. این کار معنا ندارد. به همین جهت من هر طرح تحریمی که این پیشرفت را تهدید کند وتو خواهم کرد.”

او در ادامه گفت : “مردم آمریکا جنگ نمی خواهند و آن را به عنوان آخرین راهکار در نظر دارند و من تصمیم دارم بر مبنای این رویکرد عاقلانه رفتار کنم.”

اوباما در سخنان خود همچنین بر عزم آمریکا برای مقابله با داعش و مبارزه با تروریسم تاکید کرد. او همچنین از رابطه مجدد و بازسازی روابط با کوبا دفاع کرد . بیشتر وقت نطق یک ساعته رییس جمهور آمریکا به مسایل داخلی به ویژه مسایل اقتصادی آمریکا تمرکز داشت.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده