رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
  • کد خبر : ۵۲۶۹
  • چاپ خبر : هیات امنای مساجد بافق در حفظ این موقوفات ارزشمند تلاش نمایند.

هیات امنای مساجد بافق در حفظ این موقوفات ارزشمند تلاش نمایند.

هیات امنای و خادمان مسجد حاجی حسین بافق صبح امروز با حضور در اداره اوقاف و امور خیریه بافق با " حجت السلام کارگران " رئیس این اداره دیدار و گفتگو نمودند. در این دیدار "حجت السلام کارگران " گفت : هیات امناء و خادمان مساجد بافق با ایثار و از خود گذشتگی در حفظ […]

هیات امنای و خادمان مسجد حاجی حسین بافق صبح امروز با حضور در اداره اوقاف و امور خیریه بافق با " حجت السلام کارگران " رئیس این اداره دیدار و گفتگو نمودند.

در این دیدار "حجت السلام کارگران " گفت : هیات امناء و خادمان مساجد بافق با ایثار و از خود گذشتگی در حفظ مساجد که از موقوفات ارزشمند در این شهرستان می باشد سعی و تلاش وافر داشته باشند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بافق  از از روحانیون به عنوان محور اصلی مساجد نام برد و افزود: روحانیون باید با تعامل با هیات امناء به مردم و مسجد خدمت کنند و اداره اوقاف وظیفه رسیدگی به امور مساجد در برخی از امورات را بر عهده دارد.

وی  وظیفه هیات امنا ء و خادمان مساجد را بسیار سنگین دانست و اظهار داشت:   خادمان مساجد باید به صورت تخصصی در مسجد فعالیت کنند و هر خادم مسئول بخشی از خدمات مسجد باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه جوانان نسبت به حضور در مسجد بی رغبت نیستند، تصریح کرد: مسئولان فرهنگی و هیات امناء و خادمان مساجد با برنامه ریزی های  تخصصی در حوزه های فرهنگی و مذهبی در جهت جذب جوانان و نوجوان نسبت به این امر تلاش نمایند.

حجت السلام کارگران  هیات امنای و خادمان مساجد را  بازوی اجرایی اوقاف و یاوران وقف دانست و بر تلاش این عزیزان برای ترویج سنت حسنه وقف تاکید کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بافق به طرح بیمه خادمان مساجد شهرستان اشاره نمود و افزود : بیش از 45 نفر از خادمان مساجد در این طرح بیمه میباشند.

در این دیدار هیات امنا و خادمان مسجد حاجی حسین بافق به ارائه پیشنهادات و نظرات خود در رابطه با حفظ و گسترش مساجد پرداختند.

همچنین در رابطه با گسترش مسجد حاجی حسین با توجه به قرار گرفتن موقوفه مزار متعلق به امامزاده عبدالله (ع) بافق در جنب این مسجد بحث و تبادل نظر گردید.

awqaf (33) awqaf (4)

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده