رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹
  • کد خبر : ۵۲۸۷
  • چاپ خبر : مدیرعامل: 100 درصد استخراج پیش بینی شده در سنگ آهن بافق محقق شده است

مدیرعامل: 100 درصد استخراج پیش بینی شده در سنگ آهن بافق محقق شده است

به گزارش آفتاب بافق ، 'محمد جواد عسگری' روز چهار شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در همین مدت 94 درصد تولید سنگ آهن و 80 درصد فروش داشتیم. مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق با بیان اینکه مازاد سنگ آهن مصرف داخلی به خارج از کشور صادر می شود، […]

به گزارش آفتاب بافق ، 'محمد جواد عسگری' روز چهار شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در همین مدت 94 درصد تولید سنگ آهن و 80 درصد فروش داشتیم.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق با بیان اینکه مازاد سنگ آهن مصرف داخلی به خارج از کشور صادر می شود، اظهار کرد: عمده وارد کننده سنگ آهن ما کشور چین است که به خاطر برخی از مشکلات صادرات به این کشور با کاهش روبرو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای کاهش فروش سنگ آهن، از هزینه های غیر ضروری این شرکت نیز به میزان 74 درصد کاسته شد.

این مسوول اظهار امیدواری کرد، در سال آینده فروش و در آمد سیر صعودی داشته باشند تا با فروش بیشتر درآمدهای پیش بینی شده تحقق پیدا کند.

عسگری با بیان اینکه بافق باید به قطب صنعتی تبدیل شود، گفت: اقتصاد مقاومتی را در دستور کار داریم و از 6 ماه قبل در این خصوص برنامه ریزی کرده ایم.

وی کارگران را رکن اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: پرداخت حقوق و مزایای کارکنان به روز است و کارگری که انضباط و وجدان کاری دارد مورد تجلیل و پرداخت پاداش قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق، حیات این شرکت را بستگی به اجرای طرح توسعه و تکمیل واحد های نیمه تمام خواند و یاد آور شد: سه هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح و تکمیل واحد های نیمه کاره در سال 94 پیش بینی شده است.

وی، از اشتغال پنجهزار و 360 نیرو در شرکت سنگ آهن خبر داد و افزود: امیدواریم با اجرای طرحهای در دست اقدام و وحدت و همدلی تلاش کنیم تا روز به روز بر تعداد کارکنان این شرکت افزوده شود و شهرستان بافق نیروی بیکار نداشته باشد.

به گفته عسکری، شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق بزرگترین تولید کننده سنگ آهن دانه بندی کشور طی 40 سال گذشته است.

این مسوول ادامه داد: سنگ آهن در شهرستان بافق با ذخیره نزدیک به 7/ 1 میلیارد تن شناسایی شده که مهمترین آنها را می توان معادن چغارت، سه چاهون، آنومالی شمالی، میشدوان و چاه گز نام برد.

این مسوول افزود: هم اکنون از دو معدن چغارت و سه چاهون، سالیانه نزدیک به 8 میلیون تن سنگ آهن استخراج می شود که حدود سه میلیون تن آن دانه بندی شده و برای مصرف در کارخانه ذوب آهن اصفهان و صادرات، استفاده و ما بقی درکارخانه فرآوری چغارت تبدیل به کنسانتره سنگ آهن می شود.

معدن سنگ آهن چغارت در فاصله 12 کیلو متری شهر بافق و 122 کیلو متری یزد قرار دارد.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده