رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶
  • کد خبر : ۵۳۴۱۵
  • چاپ خبر : نشست معرفی و بررسی آثار منصور ضابطیان با حضور دوستداران کتاب برگزار شد
گزارش تصویری:

نشست معرفی و بررسی آثار منصور ضابطیان با حضور دوستداران کتاب برگزار شد

 به مناسبت بزرگداشت روز معلم، نشست دوستداران کتاب با منصور ضابطیان عصر امروز در کتابخانه محمد مفیدی بافق برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق، همزمان با هفته معلم،نشست معرفی و بررسی آثار منصور ضابطیان با حضور این شخصیت برجسته فرهنگی،فرماندار بافق،مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از […]

 به مناسبت بزرگداشت روز معلم، نشست دوستداران کتاب با منصور ضابطیان عصر امروز در کتابخانه محمد مفیدی بافق برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق، همزمان با هفته معلم،نشست معرفی و بررسی آثار منصور ضابطیان با حضور این شخصیت برجسته فرهنگی،فرماندار بافق،مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از دوستداران کتاب در کتابخانه محمد مفیدی برگزار شد.

در ابتدا این مراسم زاده رحمانی فرماندار بافق با تقدیر از حضور ضابطیان این هنرمند فرهیخته کشور و تشکر از وی برای استفاده از نام این شهر در نوشته های خود،موضوع کتاب و کتابخوانی را از جمله مواردی دانست که باید همواره مورد توجه عموم قرار گیرد.

 وی یکی از راه های توسعه یافتگی فرهنگی جامعه را اهمیت دادن به مسئله کتاب و کتابخوانی دانست که این امر  در سایه مطالعه و کتابخوانی تحقق پیدا می کند.

همچنین دکتر حسین ارجمند،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق ضمن خیر مقدم به منصور ضابطیان با اظهار خرسندی از چاپ مجدد کتاب ” مارک و پلو ” گفت: چاپ مجدد کتاب مارک و پلو نشان از اهمیت و مؤثر بودن این کتاب است.آنچه خواننده را جذب مطالعه این اثر می کند صداقت نویسنده در نگارش آن است.

وی سفر را زندگی در لحظه دانست که انسان با حضور در محیطی جدید تحت تاثیر زیبایی طبیعت و  پیرامون خود قرار می گیرد.

سپس دوست فاطمیا،مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد ضمن خوشامدگویی به حضور منصور ضابطیان و اندیشمندان بافقی،

موفقیت کتابخانه مفیدی و کسب رتبه برتر کتابداران و کتابخوانان آن در سطح کشور را مرهون تلاش شهردار،شرکت سنگ آهن مرکزی و علاقمندی مردم شهر به کتاب و کتابخوانی دانست.

در ادامه منصور ضابطیان با اظهار خرسندی از حضور خود در بافق و تشکر از دعوت وی گفت: بافق شهری زیبا و حیرت انگیز است،بهترین کتابخانه،هتل،معدن،دانشگاه و امکانات بسیار دیگر در دل این شهر کویری وجود دارد و من را تحت تاثیر خود قرار داد.

وی با تاکید بر معرفی بافق به عنوان قطب گردشگری برای جذب توریست از نقاط مختلف کشور،افزود: امروز صنعت گردشگری در هیچ کجا رشد نخواهد کرد مگر اینکه مردم باور کنند که حضور توریست در شهر به پیشرفت و رونق آن کمک می کند.

ضابطیان با تاکید بر اینکه ذخایر معدنی بافق زمانی پایان خواهد یافت اما حضور توریست و جذب گردشگران ادامه خواهد داشت،خاطر نشان کرد: مسئله گردشگری و توریسم بسیار مفید و پراهمیت است و ما باید این رابه فرزندان خود نیز یادآور شویم. در در کشور ویتنام و شهر هانو اپلیکیشنی بود که یک کودک شهر را به من معرفی می کرد.

این نویسنده و شخصیت برجسته فرهنگی سفر را لازمه ای برای همه افراد دانست و بیان کرد: سعی کنید به سفرهای داخلی بروید،آنچه مهم است مقصد نیست بلکه تغییر و شکلی است که در انسان ایجاد می کند.سفر مانور بحران زندگی است و باید آن را آسان گرفت.

شایان ذکر است،منصور ضابطیان روزنامه‌نگار، کارگردان، مجری،سفر نامه نويس و تهیه‌کننده و نویسنده کتاب های مارک و پل،سباستین و برگ اضافی است.

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


2 دیدگاه برای “نشست معرفی و بررسی آثار منصور ضابطیان با حضور دوستداران کتاب برگزار شد”

  • عااالی بود.
    باید دو سه ماهی یه بار اینجور مهمونا دعوت کنن به جای خواننده و موزیسین و بازیگر و اینجور چیزا.
    دست همه‌ی عوامل محترم هم درد نکنه.

  • واقعاً کتابهای آقای ضابطیان عالی هست و آدم را هر چه بیشتر تشویق به خوندن بقیه ماجرا میکنه، اینقدر شیوا و دلنشین اینکار را انجام دادن که آدم از خوندنش احساس خستگی نمیکنه و در عرض یه نصف روز کتاب را به پایان میرسونه
    5 عنوان کتاب از ایشون مطالع کردم به نام های
    1_ مارک و پلو
    2_ مارک دو پلو
    3_ برگ اضافی
    4_ چای نعنا
    5_ سباستین

ارسال دیدگاه

error: متن حفاظت شده