رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
  • کد خبر : ۵۳۸۴۳
  • چاپ خبر : معلمین از ایجاد استرس،تحقیر و تشویق بی مورد دانش آموزان در زمان امتحانات دست بردارند
درخواست مادر یک دانش آموز؛

معلمین از ایجاد استرس،تحقیر و تشویق بی مورد دانش آموزان در زمان امتحانات دست بردارند

به گزارش آفتاب بافق؛مادر دانش آموزی در تماس تلفنی می گفت :  2 هفته پیش دختر هشت ساله ام پس از تمام شدن زنگ فارسی از دفتر مدیر مدرسه با گریه و فغان به خانه زنگ زد و پس از کلی هق هق گفت :  معلم مرا به دفتر مدیر آورده و گفته است به […]

به گزارش آفتاب بافق؛مادر دانش آموزی در تماس تلفنی می گفت :  2 هفته پیش دختر هشت ساله ام پس از تمام شدن زنگ فارسی از دفتر مدیر مدرسه با گریه و فغان به خانه زنگ زد و پس از کلی هق هق گفت :  معلم مرا به دفتر مدیر آورده و گفته است به منزل تان زنگ بزن و به مادرت بگو که چرا فراموش کردی و کتاب فارسی را نیاوردی.

مادر این دانش آموز می گوید: سراسیمه به مدرسه رفتم و به مدیر گفتم چه شده است و چرا برای نیاوردن یک کتاب درسی دخترم را از کلاس بیرون آوردید تا با ترس و لرز به من زنگ بزند آن هم بعد از اینکه ساعت کلاس فارسی و اگر هم من می آوردم، دیگر فایده نداشت.

وی ادامه داد : از این طرز رفتار و برخورد معلم و مدیر مدرسه با فرزندم ناراحت شدم و گلایه آن ها را به آموزش و پرورش بردم. یکی از مسئولین آموزش و پرورش پیگیر این موضوع شد و به مدیر و معلم اخطار داد که دیگر این کار را تکرار نکنند.

این اقدام و گلایه من باعث شد که مسئولین مدرسه از دخترم کینه به دل بگیرند و چند روز بعد در کلاس درس، معلم از دخترم می خواهد که فلان صفحه از درس را بخواند و چون دخترم هول می کند، شروع به ترساندن و تحقیر او می کند و دست  آخر به کلاس کناری و دانش آموز پایه پایین تر می رود و او را به کلاس می آورد تا در حضور جمع شماره صفحه کتاب را به دختر من نشان بدهد در حالیکه فرزند من در نوبت امتحانات گذشته و حتی سال قبل جزو دانش آموزان برتر  کلاس بوده است.

پس از این تحقیر؛ دختر من و دوستش که یک کلاس پایین تر مشغول تحصیل بوده است، در زنگ تفریح در حال و هوای بچگانه خودشان با یکدیگر جنگ و دعوا و جر و بحث می کنند، که مدیر مدرسه باز دخالت می کند و دختر مرا به اخراج از مدرسه تهدید می کند.

پس از این دعوای بچگانه آن ها با یکدیگر آشتی می کنند و از ما می خواهند بخاطراینکه قول داده اند دخترهای خوبی باشند آنان را تشویق کنیم و در حضور همکلاسی ها به آن ها کادو بدهیم. متاسفانه نه تنها این کار در کلاس انجام نمی شود  بلکه دخترم را به دفتر مدرسه می برند و از او قول می گیرند که اگر شیطنت نکند به او کادو می دهند..

مادر این دانش آموز می گوید از آن روز دختر من بدجور استرس و فشار روانی گرفته است و دیگر نمی تواند مانند قبل درس بخواند و مدام در این فکر و خیال است که نکند برای او در مدرسه مشکلی پیش بیاید و یا در کلاس درس و مقابل دوستانش مورد دعوا یا تحقیر واقع شود، که چرا هر اتفاقی برایش در مدرسه افتاده است برای من تعریف می کند.

متاسفانه این مسائل تبدیل به نگرانی و دلشوره مداوم فرزندم شده است.

ای کاش معلمین در مدارس  بیشتر مواظب رفتار و گفتار خود در مقابل دانش آموزان باشند و حالا که به امتحانات نزدیک می شوند، بی جهت به دانش آموزان استرس وارد نکنند و آن ها را در مقابل همکلاسی هایشان تحقیر و کوچک ننمایند.

ارسال دیدگاه


یک دیدگاه برای “معلمین از ایجاد استرس،تحقیر و تشویق بی مورد دانش آموزان در زمان امتحانات دست بردارند”

  • با سلام
    من دو فرزندم چندین سال در مدرسه غیرانتفاعی درس می خوانند . در طی این چند سال کوچکترین بی احترامی از کادر و معلمین مدرسه ندیدم . رفتار آنها باعث افزایش اعتماد به نفس فرزندانم شده است .

ارسال دیدگاه

error: متن حفاظت شده