رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
  • کد خبر : ۵۳۹۵۴
  • چاپ خبر : رمضان ماه ضیافت الهی و ماه خوبی ها را قدر بدانیم

رمضان ماه ضیافت الهی و ماه خوبی ها را قدر بدانیم

رمضان بهار دعاست و آن گاه که روزه دار به دعا رو میکند، از زیباترین لحظه های زندگی اوست. به گزارش آفتاب بافق، رمضان ماه آمرزش و بازگشت است و بی شک هر انسانی در زندگی اش آلودگی هایی داشته است که در ماه رمضان، فرصت دارد با روزه، جان خود را شست و شو […]

رمضان بهار دعاست و آن گاه که روزه دار به دعا رو میکند، از زیباترین لحظه های زندگی اوست.

به گزارش آفتاب بافق، رمضان ماه آمرزش و بازگشت است و بی شک هر انسانی در زندگی اش آلودگی هایی داشته است که در ماه رمضان، فرصت دارد با روزه، جان خود را شست و شو دهد و در خلوت سحرها، با توبه و استغفار، روح خویش را جلا بخشد و آن که در این ماه تنها برای خدا روزه بدارد و از گذشته خویش پشیمان باشد و به واقع از کارش برگردد شامل عفو الهی خواهد شد.

پیامبر گرامی اسلام می فرماید: ماه رمضان ماه خدای عز و جل است، ماه توبه و بازگشت به سوی خداست و ماه عفو و آمرزش، ماه آزادی از آتش و دستیابی به بهشت است. توبه و آمرزش خواهی، تیرگی حاصل از گناهان را می زداید و به قلب آدمی صفا می بخشد و ماه رمضان بهترین زمان برای توبه و استغفار و پالایش جسم و جان است.

و اما، وظیفه ما در ماه مبارک رمضان ، دعا و نیایش است، دعا، خواندن خدای بزرگ و از او یاری خواستن است؛ یعنی پیوند با آفریدگار توانا و حکیم در غم و شادی، راحتی و گرفتاری و در همه لحظه های زندگی. خداوند از آدمی می خواهد که او را بخواند تا اجابتش کند و خود می فرماید: ای پیامبر! بگو اگر دعا نکنید و خداوند را نخوانید پروردگار من به شما هیچ اعتنایی نخواهد کرد.

دعاهایی که از ائمه معصومین (ع) درباره روزها و شب های باشکوه ماه رمضان برجاست، از بزرگترین نعمت های الهی و جلوه های جمال و جلال خدای بزرگ پرده بر می دارد و بدون شک، چنین روح عارفانه و دعاهای کمال آفرینی را در هیچ یک از دیگر مکتب ها و دین ها نخواهیم یافت. رمضان بهار دعاست و آن گاه که روزه دار به دعا رو می کند، از زیباترین لحظه های زندگی اوست.

پیامبر اکرم(ص) درباره دعا کردن در ماه مبارک رمضان می فرماید: هان ای مردم!در ماه رمضان و هنگام نماز، دست هایتان را به سوی پروردگار تعالی بلند کنید که چنین لحظه هایی، بافضیلت ترین زمان زندگی شماست که در آن هنگام، خداوند با دیده محبت به بندگان نگاه میکند.

رمضان، فرصت عبادت و بندگی عاشقانه تر و راز و نیاز عارفانه تر با معبود بی همتاست. در این ماه از روزه داران خواسته شده با خضوع و فروتنی بیشتر، نمازها را بجا آورند و به برپایی نمازهای مستحبی بیش از پیش همت گمارند.

نماز، برقراری ارتباط با ذات لایزال الهی و سیر الی الله است.آدمی به برکت نماز، سبک بال و رها از بندهای دنیا، زنگار گناه و نافرمانی اش را می زداید. بهترین زمان برای درک بهتر ارزش نماز، ویژه ماه مبارک رمضان است؛ زیرا افزون بر همه آثار ذاتی نماز، پاکی و صفای نفس و نزاکت ویژه ماه مبارک رمضان نصیب بنده می شود، در نتیجه، نماز این ماه، انسان را به اوج پیشرفت و تعالی می رساند.

خواندن نماز در ماه رمضان، بسی بیشتر از خواندن آن در غیرماه رمضان، به روح انسان، روشنایی، صفا و تعالی می بخشد؛ پس چنین فرصتی را از دست ندهیم.

تهیه و تنظیم: مسئول اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده